Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی مواد و متالوژی /

عنوان ترجمه شده مقاله: سنتز نانو بلورهای ایتریا (تخدیر شده با ایتریبیوم) با استفاده از روش احتراق ژل سیترات و ساخت مواد سرامیکی.

ترجمه مقاله درباره سنتز نانو بلورهای ایتریا، آماده دانلود است. به عنوان یک ماده ی لیزری میزبان برای اکتیواتورهای لانتانید 3 ظرفیتی، کریستال های مکعبی Y2O3 برای مدت طولانی است که مورد بررسی قرار گرفته اند زیرا دارای خواص خوب حرارتی، مکانیکی، شیمیایی و نوری می باشد.

چکیده

ایتریبیوم در ابعاد نانو پودر ایتریا را توسط روش احتراق ژل سیترات تخدیر می کند. پیش ساز سنتز و پودرهای تکلیس، ساختار بلوریشان، اندازه ذرات و مورفولوژی مشخص می شوند. نانو یون Y3+ : Y2O3 با ساختار بلوری مکعبی خالص به وسیله عمل آهکی کردن پیش ساز های آماده در دمای 1100 درجه سلسیوس و به مدت 3 ساعت، بدست آمدند. پودرهای بدست آمده با اندازه متوسط 60 نانومتری ذرات ، به خوبی پراکنده شدند. با استفاده از پودرهای بدست آمده ، تقریبا تراکم کاملی از سرامیک های  Yb3+: y2o3 به وسیله عملیات پخت در خلا و در دمای 1800 درجه سلسیوس و به مدت 12 ساعت، تولید شد. طیف انتشار سرامیک های متخلخل تحت طول موج تحریک کننده ی 905 نانومتر نشان می دهد که سه پیک حداکثری فلورسانس در محل های 976، 1030 و 1075 نانومتری وجود دارد که همه ی این طول موج ها با انتقال یون ایتریبیوم 2F5/2 2F7/2 مرتبط هستند.
فهرست مطالب

1-مقدمه

2-کارهای آزمایشگاهی

3-نتایج و بحث ها

1-3-پراش اشعه X

2-3-تجزیه و تحلیل طیف مادون قرمز

3-3-خصوصیات مورفولوژی پودرهای تکسیل

4-3-زیرساختار و خواص اسپکتروسکوپی سرامیک های متخلخل Yb3+ : Y2O3

4-نتیجه گیری

1-مقدمه

به عنوان یک ماده ی لیزری میزبان برای اکتیواتورهای لانتانید 3 ظرفیتی، کریستال های مکعبی Y2O3 برای مدت طولانی است که مورد بررسی قرار گرفته اند زیرا دارای خواص خوب حرارتی، مکانیکی، شیمیایی و نوری می باشد. مخصوصا هدایت حرارتی Y2O3 که حدودا 20 تا 30 درصد بیشتر از Y3AL5O12 است در حالی که ضرایب انبساطی حرارتی تقریبا مشابهی دارند. به هر حال برای رپد یک کریستال Y2O3 به وسیله ی روش های معمولی رشد دشوار است زیرا نقطه ی ذوب بالایی دارد (2430 c) و همچنین به دلیل فاز چند شکلی از C  تا یک درجه حرارت بالا به فاز شش ضلعی H  در دمای حدود 2350 درجه سلسیوس .

با توسعه فناوری نانو، این امکان فراهم شد تا سرامیک های بسیار شفافی توسط روش حرارتی پخت در خلا برای لیزرهای جامد ساخته شود. این سرامیک ها یک جایگزین امیدوار کننده برای  ک کریستال های ایتریا هستندف زیرا تکنیک های سرامیکی مزایای زیادی دارند، از جمله سادگی، سهولت ساخت و تولید انبوه در اندازه های بزرگ.

در میان یون های سه ظرفیتی کمیاب موجود که سرامیک های ایتریا را تخدیر می کنند ایتریا تخدیر شده توسط ایتریبیوم (Yb3+ : Y2O3 ) توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. یون های ایتریبیوم 3 بار مثبت ساختار الکترونی بسیار ساده ای دارند با تنها دو منیفولد جدا از هم با فاصله حدودا 10000 cm-1 . بنابراین، هیج فرایند طبیعی و ذاتی برای رفع غلظت وجود ندارد....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " سنتز نانو بلورهای ایتریا (تخدیر شده با ایتریبیوم) با استفاده از روش احتراق ژل سیترات و ساخت مواد سرامیکی. " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
سنتز نانو بلورهای ایتریا (تخدیر شده با ایتریبیوم) با استفاده از روش احتراق ژل سیترات و ساخت مواد سرامیکی.
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Ceramics International
سال انتشار
2011
کد محصول
1000227
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
764,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده فیزیک , نانوفناوری , شيمی , مهندسی مواد و متالوژی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 764500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Sol–gel processes
Sintering
Optical properties
Y2O3

تاریخ انتشار در سایت: 2013-10-28
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید