Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده حسابداری /

عنوان ترجمه شده مقاله: مفهوم و مربوط بودن سود

ترجمه مقاله درباره مفهوم سود آماده دانلود است. در سال هاي اخير افراد زيادي از اصول سنتي پذيرفته شده تحقق، تطابق و تخصيص انتقاد کرده اند. به علاوه پروژه عملکرد گزارشگري در هيات تدوين استانداردهاي بين المللي (IASB) متمايل به تعويض مفهوم فعلي سود خالص به نفع مفهوم جديد سود جامع با منع بازگرداني ساير سودهاي جامع جانشين است.

چکیده

در سال هاي اخير افراد زيادي از اصول سنتي پذيرفته شده تحقق، تطابق و تخصيص انتقاد کرده اند. به علاوه پروژه عملکرد گزارشگري در هيات تدوين استانداردهاي بين المللي (IASB) متمايل به تعويض مفهوم فعلي سود خالص به نفع مفهوم جديد سود جامع با منع بازگرداني ساير سودهاي جامع جانشين است.

از سوي ديگر، سودمندي و مربوط بودن سود خالص به طور مکرر در تحقيقات تجربي ثابت شده است. به نظر مي رسد حسابداران لزوما در چرخه دانشگاهي دانش عمومي را به طور صحيح ياد نمي گيرند. اين موضوع يکي از انگيزه هاي اين مقاله براي بازبيني شواهد تجربي مربوط بودن سود خالص است.

اين مقاله يک بررسي مجدد براي تاييد مفهوم سود خالص از طريق مقايسه آن با مفاهيم مشابه (که رابطه نزديکي با سود خالص دارند) انجام مي دهد. اين بررسي شامل 2 قسمت است. قسمت اول در بخش 2 با تمرکز بر تخصيص حسابداري، جريان هاي نقدي را با سود خالص مقايسه مي کند. اين مقايسه بر علت وجودي اندازه گيري سود با تخصيص جريان هاي نقدي تاکيد دارد. قسمت دوم در بخش 3 به مقايسه سود جامع را با سود خالص با تمرکز بر تفاوت هاي اين دو (براي مثال ساير سودهاي جامع) مي پردازد. اگر چه به طور غير مستقيم اما اين مقاله معناي اصلي سود خالص را با تفکيک ساير سودهاي جامع از آن بررسي مي کند.

با مروري بر اين مقاله مي توان به نتايج زير دست يافت. اولا اگر چه تعهدات به خاطر تحت تاثير قرار گرفتن به وسيله اختيارات مديريت مورد انتقاد واقع مي شوند، اما آنها منابع اطلاعاتي با ارزشي براي سرمايه گذاران به شمار مي رود. اين يک تئوري دانشگاهي پذيرفته شده متداول است که از طريق مقايسه ميان ارزش مربوط سود و وجه نقد مکررا تاييد شده است. دوما ما نتوانستيم شواهدي مبني بر اينکه ساير سودها جامع داراي ارزش مربوط باشند، پيدا کنيم. اگر چه براي پاسخ نيازهاي اطلاعاتي حسابداران و تحليل گران مورد انتظارات در مجموع سود خالص به دست آمده بر اساس تحقق، تطابق و تخصيص سودمندي بيشتري در مقايسه با جريان هاي نقدي و سود جامع دارد.

1-مقدمه

سود خالص سالانه که موضوع حسابداري است و از طريق تخصيص بين دوره اي جريان هاي نقدي حاصل از فعاليت هاي تجاري در طول يک دوره معين محاسبه مي شود، معمولا به عنوان معيار اندازه گيري عملکرد شرکت پذيرفته شده است. در مطالعه اي که به وسيله انجمن حسابداران ژاپن ( (JAAانجام شد، مشخص گرديد که سود خالص به وسيله مفاهيمي از تحقق، تطابق و تخصيص تعيين مي شود. حتي با پيدايش استانداردهاي حسابداري براي ارزيابي ابزارهاي مالي به قيمت بازار و تجديد ارزيابي دارايي هاي ثابت معيوب به ارزش منصفانه، به نظر مي رسد که جوهره مفهوم سود خالص بسيار قوي و فناناپذير است.

اين مقاله يک بررسي مجدد براي تاييد مفهوم سود خالص از طريق مقايسه آن با مفاهيم مشابه (که رابطه نزديکي با سود خالص دارند) انجام مي دهد. اين بررسي شامل 2 قسمت است. قسمت اول در بخش 2 با تمرکز بر تخصيص حسابداري، جريان هاي نقدي را با سود خالص مقايسه مي کند. اين مقايسه بر علت وجودي اندازه گيري سود با تخصيص جريان هاي نقدي تاکيد دارد. قسمت دوم در بخش 3 به مقايسه سود جامع را با سود خالص با تمرکز بر تفاوت هاي اين دو (براي مثال ساير سودهاي جامع) مي پردازد. اگر چه به طور غير مستقيم اما اين مقاله معناي اصلي سود خالص را با تفکيک ساير سودهاي جامع از آن بررسي مي کند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " حسابداری " با موضوع " مفهوم و مربوط بودن سود " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مفهوم و مربوط بودن سود
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Takashi Obinata
سال انتشار
2002
کد محصول
1000368
تعداد صفحات انگليسی
38
تعداد صفحات فارسی
34
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
233 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده حسابداری را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1331000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده حسابداری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



net income
accruals
earnings
cash flows
comprehensive income
value relevance

تاریخ انتشار در سایت: 2013-12-05
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید