Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر /

موتورهای جستجو

تحقیق آماده، موتورهای جستجو، مهندسی فناوری اطلاعات

 

مقاله حاضر كنكاش درباره موتورهاي جستجو گر اينترنت.موتورهاي جستجو طبقه بندي و دسترسي به اطلاعات را ساده مي‌سازند. اينترنت خصوصا وب منبع عظيمي‌از اطلاعات است كه روز به روز بر حجم آن افزوده شود. در حال حاضر ميليونها صفحه كه اطلاعات فراواني از موضوعات مختلف را در بر دارند بر روي سرويس دهنده هاي مختلف جا خوش كرده اند و اين در حالي است كه هر روز نيز بر حجم اين اطلاعات افزوده مي‌شود.

جنبه مثبت وب اين است كه اطلاعات فراواني را در موضوعاتي بسيار گسترده, ارايه مي‌دهد اما جنبه منفي آن اين است كه اگر كاربري دنبال موضوعي خاص باشد, كدام صفحه را بخواند؟ از ميان ميليونها صفحه موجود, كدام صفحه و يا صفحات نياز او را برآورده مي‌كند؟  

در چنين مواقعي كاربران سراغ موتورهاي جستجوگر مي‌روند. آمارهاي رسمي‌نشان مي‌دهد كه افراد بسياري سفر در دنياي وب را با موتورهاي جستجو گر آغاز مي‌كنند.

موتور جستجو گر سايتي است كه با گرفتن عبارتي مختصر, كاربر را با ليستي از سايتها روبه رو مي‌كند كه به موضوع مورد علاقه او مرتبط است. موتور جستجو گر سايتي است كه براي كمك به كاربران در يافتن اطلاعات موجود در ساير سايتها طراحي شده است. بسياري از آنها ابتدا تنها پروژه هاي دانشگاهي بوده اند نظير:

Google, Inktomi, Yahoo

وقتي يك كاربر عبارتي را جستجو مي‌كند, موتور جستجو گر ليستي از سايتها را نشان مي‌دهد كه تعداد آنها از چند مورد تا ميليونها صفحه متغير است. سايتهايي كه موتور جستجو گر به عنوان نتايج جستجويش نشان مي‌دهد بر حسب ميزان ارتباط با موضوع جستجو شده به ترتيب نزولي ليست مي‌شوند.

به عبارت ديگر سايتي كه به عنوان اولين نتيجه جستجو معرفي مي‌شود, مرتبط ترين سايت به عبارت جستجو شده از ديد آن موتور جستجوگر بوده است.در این قسمت از سایت گروه ترجمه تخصصی البرز می توانید یک تحقیق آماده در خصوص موتورهای جستجو را دانلود کنید.


عنوان مقاله فارسی

موتورهای جستجو

تعداد صفحات فارسی
50
کد محصول
1000529
قیمت بر حسب ریال
رایگان
نوع فایل های ضمیمه
word+ppt
حجم فایل
244 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده مهندسی فناوری اطلاعات , مهندسی كامپيوتر را مشاهده کنید.
برای اطلاع از تحقیق های آماده جدید، ایمیل خود را وارد نمایید.
در صورت نیاز به کلمه عبور از www.ir-translate.com به عنوان کلمه عبور استفاده کنید


تاریخ انتشار در سایت: 2014-01-11
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

نظرات کاربران به این صفحه

*
*
ممنون از زحماتتان و فایل بینظیر و بسیار مفید و رایگان را در اختیار ما قرار دادید دست مریزاد و خسته نباشد

ثبت سفارش جدید