Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده زيست شناسی /

عنوان ترجمه شده مقاله: آیا تغییر آب و هوا بر پویایی جمعیت لاک پشت های دریایی در حال انقراض اقیانوس آرام موثر است ؟

لاک پشت دریایی loggerhead گونه های در معرض خطر بسیاری از خطرات انسانی در اقیانوس آرام است.

چکیده

لاک پشت دریایی loggerhead گونه های در معرض خطر بسیاری از خطرات انسانی در اقیانوس آرام است. این موضوع به طور گسترده ای بیان شده که شیلات لانگلاین دریایی خطر عمده ای برای اقیانوس آرام در برخواهد داشت اما اثرات دیگر عوامل خطر مانند تغییرات آب و هوایی جهانی ناشی از انسان به ندرت در نظر گرفته شده است. بنابراین ما با استفاده از مدل رگرسیون تعمیم افزودنی و خودبازگشت (اتور گرسیون) - تجزیه و تحلیل ارتباط متقابل  pre whitened برای کشف اینکه آیا درجه حرارت اقیانوس منطقه ای در دراز مدت بر پویایی جمعیت تودرتو 2 اقیانوس آرام ذخایر ژنتیکی لاک پشت دریایی (ژاپن استرالیا) تاثیر گذار است یا نه . ما دریافتیم که هر دو سهام اقیانوس آرام به آرامی در دمای سطح میانگین سالانه دریا در هسته مربوطه زیستگاه های جستجوگری منطقه ای شان در طول 50 سال گذشته رو به افزایش قرار گرفته شده اند. ما نشان می دهیم که بدون در نظر گرفتن که آیا جمعیت در کاهش یا افزایش بود که یک رابطه معکوس بین فراوانی تودرتو و میانگین سالانه دمای سطح دریا در منطقه هسته جستجوگری در طول سال قبل از فصل تابستان تودرتو وجود دارد. درجه حرارت اقیانوس زیستگاه جستجوگری کولر احتمالا با افزایش بهره وری اقیانوس و فراوانی طعمه و به تبع آن افزایش ظرفیت پرورش لاک پشت دریایی همراه است. بنابراین درجه حرارت اقیانوس منطقه ای گرم شدن می تواند منجر به کاهش بلند مدت عرضه مواد غذایی و تودرتو و کاهش بکارگیری شود مگر اینکه آشکارا و بطور  آرام خود را با تغییر زیستگاه جستجوگری شان به مناطق کولر وفق دهند. بنابراین گرم شدن تدریجی اقیانوس آرام در طول 50 سال گذشته یک عامل خطر عمده است که باید در هر تشخیص معنی دار از کاهش بلند مدت آشکار برای برخی از لاک پشت دریایی اقیانوس آرام جمعیت تودرتو در نظر گرفته شود .

1-مقدمه

لاک پشت های دریایی اقیانوس آرام شامل 2 ذخایر ژنتیکی مجزا هستند که در معرض تعدادی از خطرات مانند جمع آوری تخم ، شکار تخم ، شکار لاک پشت، توسعه ساحلی و ضبط اتفاقی در شیلات ساحلی و دریایی قرار میگیرند . لاک پشت دریایی اقیانوس آرام گونه های در معرض خطر هستند  و برخی از کاهشهای  جمعیت تودرتو به دستگیری اتفاقی در شیلات لانگلاین دریایی نسبت داده شده اند اما دیگر عوامل خطر مانند شکار تخم و شیلات ساحلی شاید مهم تر باشند . علاوه بر این، همه جمعیتهای  لاک پشت دریایی اقیانوس آرام در کاهش (برآوردهای تودرتو در Kamezaki و همکارانش، در بررسی برآورد زمین جستجوگری در Chaloupka و Limpus، 2001) نیستند  با وجود قرار گرفتن تودرتو کاهش جمعیت در معرض شیلات مداوم و مختلف، که نشان می دهد عوامل خطر متعدد ممکن است در هر نقشی ظاهر شوند . یک عامل خطر عمده که در مدل سازی دینامیک جمعیت لاک پشت دریایی اقیانوس آرام مغفول مانده تاثیر بلند مدتی از  تغییرات آب و هوایی جهانی ناشی از انسان است. تغییر جهانی آب و هوا به عنوان یکی از خطرات عمده مواجه با  تنوع زیستی طولانی مدت آینده جهان در نظر گرفته شده است . بنابراین بررسی تاثیر تغییرات آب و هوایی در فرایندهای زیست محیطی برای توسعه درک بهتر از پویایی جمعیت حیات وحش ضروری است. به عنوان مثال، تغییر جهانی آب و هوا می تواند تاثیر عمیقی بر پویایی جمعیت لاک پشت های دریایی از طریق تغییرات در فنولوژی تودرتو داشته باشد که منجر به عدم تطابق تغذیه ای برای مرحله جوجه سراز تخم دراورده اقیانوسی و ، افزایش دمای ساحل تودرتو شود  که تعیین نسبت جنسی جانور تازه متولد شده و موفقیت جوجه کشی، شبیه سازی طغیان آب، زیستگاه ساحل تودرتو ، افزایش انتقال بیماری و تغییرات در رفتار مهاجرت را در پی دارد . شاخص آب و هوا در مقیاس بزرگ مانند ال نینو و نوسانات جنوبی (ENSO) و یا برخی از جانشین ها برای بررسی پویایی جمعیت تودرتو دریایی لاک پشت در اقیانوس آرام استفاده شده است...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " آیا تغییر آب و هوا بر پویایی جمعیت لاک پشت های دریایی در حال انقراض اقیانوس آرام موثر است ؟ " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
آیا تغییر آب و هوا بر پویایی جمعیت لاک پشت های دریایی در حال انقراض اقیانوس آرام موثر است ؟
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Experimental Marine Biology and Ecology
سال انتشار
2008
کد محصول
1000614
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Word+Pdf
حجم فایل
404 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده زيست شناسی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 841500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده زيست شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Climate change; Loggerhead sea turtle
Nesting trends
Pacific
SST

تاریخ انتشار در سایت: 2014-01-23
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید