Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسي نساجی /

عنوان ترجمه شده مقاله: اثر ظرافت الیاف و سرعت ریسندگی روی خواص نخ پلی استر ورتکس

در این مقاله، خواص نخ ورتکس تولید شده از الیاف پلی استر با ظرافت و سرعت های ریسندگی مختلف بررسی شده است.

چکیده

خواص نخ ورتکس تولید شده از الیاف پلی ­استر با ظرافت و سرعت­ های ریسندگی مختلف بررسی شده است. الیافی با 4 ظرافت مختلف (9/0، 1/1، 3/1 و 5/1 دسی تکس) برای تولید نخ­ های پلی­ استر ورتکس 20 تکس با 5 سرعت ریسندگی مختلف (380،360،340،320 و 400 متر بر دقیقه) مورد استفاده قرار گرفت و سپس این نخ­ها از نظر خواص مرتبط با نایکنواختی، استحکام کششی و پرزینگی مورد آزمایش قرار گرفتند. از روش­های رگرسیون چند متغیره خطی برای برآورد ویژگی­ های کیفی نخ استفاده شد. ملاحظه شد که ظرافت الیاف و سرعت ریسندگی تاثیری در استحکام کششی نخ ورتکس ندارد. نایکنواختی نخ برای الیاف ضخیم­تر (5/1 دسی تکس) بیشترین و برای الیاف ظریف­تر (9/0 دسی تکس) کمترین است. کمترین مناطق نازک برای الیاف 9/0 دسی تکس مشاهده شد. شاخص پرزینگی (H) تا رسیدن ظرافت به 1/1 دسی تکس کاهش یافته و با ظریف­تر شدن بیش از این مقدار افزایش می­یابد. با این حال، پرزینگی Zweigle (1 میلی­متر) با ظریف­تر شدن الیاف کاهش می­یابد. سرعت ریسندگی ورتکس تنها روی مقادیر پرزینگی تاثیرگذار است.

1-مقدمه

اخیراً صنعت نساجی توجه خود را روی قابلیت تولید بیشتر، مصرف انرژی کمتر و نیاز کمتر به کارگر متمرکز کرده است. ریسندگی ورتکس امکان تولید نخ­ هایی با ساختار مشابه نخ رینگ را با ترکیبی از الیاف مغذی و الیاف پیچیده­ شده به دور آن فراهم می­کند. ویژگی­های مکانیکی نخ­های تولید شده از الیاف کوتاه تحت تاثیر ساختار نخ قرار دارد که به وسیله آرایش الیاف در سطح مقطع نخ تعیین می­شود. ویژگی­های بسیاری مانند استحکام کششی، ازدیاد طول تا پارگی، پرزینگی و نایکنواختی نخ­های ریسیده شده، به توزیع الیاف در امتداد سطح مقطع بستگی دارد. آرایش الیاف و توزیع آن­ها تا حد زیادی تحت تاثیر تعداد الیاف موجود در سطح مقطع است که توسط ظرافت الیاف انتخاب شده تعیین می­شود. کارهای زیادی در زمینه آرایش الیاف در نخ ورتکس انجام شده است، اما هیچ کدام از آن­ها به بررسی اثر سرعت ریسندگی و ظرافت الیاف روی ساختار و ویژگی­های کیفی نخ­های پلی­ استر ورتکس نپرداخته است. کسب اطلاعات مربوط به ظرافت و طول الیاف و همچنین سرعت ریسندگی ورتکس و خواص نخ نیاز به بررسی­ های اصولی دارد.....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي نساجی " با موضوع " اثر ظرافت الیاف و سرعت ریسندگی روی خواص نخ پلی استر ورتکس " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اثر ظرافت الیاف و سرعت ریسندگی روی خواص نخ پلی استر ورتکس
نویسنده/ناشر/نام مجله :
FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe
سال انتشار
2013
کد محصول
1000694
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
676,500
نوع فایل های ضمیمه
Word+Pdf
حجم فایل
956 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسي نساجی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 676500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسي نساجی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:






linear density
hairiness
Murata Vortex Spinning
polyester yarn
tenacity
vortex

تاریخ انتشار در سایت: 2014-03-01
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي نساجی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید