Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مديريت /

عنوان ترجمه شده مقاله: ارائه یک مدل تحلیل پوشش داده چندمعیاری بمنظور اندازه گیری میزان سودمندی بیمارستان ها

هدف این مقاله‌اندازه گیری و ارزیابی میزان سودمندی سازمان های درمانی (بیمارستان ها) با استفاده از یک روش تحلیل پوششی داده چندمعیاری (DEA) است.

چکیده

هدف این مقاله‌اندازه گیری و ارزیابی میزان سودمندی سازمان های درمانی (بیمارستان ها) با استفاده از یک روش تحلیل پوشش داده چندمعیاری (DEA) است. DEA یک مدل برنامه نویسی خطی خاص برای استخراج کارآیی مقایساتی واحد های تصمیم گیری چندورودی چندخروجی (DMU) می‌باشد. DEA مدیریت و اطلاعات مرتبط با نسبتا بهترین بیمارستان های مجموعه مشاهدات ارائه کرده و بیمارستان های ناکارآمد را در مقایسه با بهترین نمونه‌ها تشخیص می‌دهد. به علاوه این مدل میزان ناکارآمدی را تعیین می‌کند. این مقاله مجموعه ای از ورودی‌ها و خروجی های 15 بیمارستان را در دوره ای سه ساله انتخاب کرده‌است. معیارهای ورودی بیمارستان شامل: تعداد روزهای بستری شدن، تعداد دکترها و تعداد پرسنل درمانی است. معیارهای خروجی شامل تعداد روزهای بیماری، تعداد عمل های جزئی و تعداد عمل جراحی های بزرگ می‌باشد. مدل های DEA با استفاده از یک سیستم مدلسازی بهینه سازی IBM PC با نام LINDO (بهینه ساز خطی، تعاملی و گسسته) حل می‌شوند.

1-مقدمه

هزینه های درمان چالش روزافزونی برای بسیاری از دولت های جهان به وجود آورده‌اند و عموم مردم نگران این هستند که بیماران بتوانند درمانی در سطحی مناسب و تا حد ممکن کارآمد دریافت کنند. یک مولفه کلیدی بخش درمان این است که سعی کند تا کارآیی عملکرد را با بهترین نحو استفاده از منابع موجود بهبود دهد (Parker and Newbrander, 1994).

موفقیت برنامه های درمانی اصلی در Jordan یکی از نگرانی های اصلی تصمیم گران دولت و وزارت بهداشت (MOH) است. ما در دنیای مبتنی براطلاعات زندگی می‌کنیم. برای تقویت عملکرد بیمارستان ها، مدیران ارشد MOH به انواع مختلفی از اطلاعات راجع به وضعیت ارائه خدمات بیمارستانی و اشکال مختلف منابع دردسترس نیاز دارند....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.






موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مديريت " با موضوع " ارائه یک مدل تحلیل پوشش داده چندمعیاری بمنظور اندازه گیری میزان سودمندی بیمارستان ها " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ارائه یک مدل تحلیل پوشش داده چندمعیاری بمنظور اندازه گیری میزان سودمندی بیمارستان ها
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Operations & Production Management
سال انتشار
1999
کد محصول
1000711
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
19
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Word+Pdf
حجم فایل
544 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مديريت را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 968000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مديريت در زمینه کلمات کلیدی زیر است:






Data envelopment analysis
Linear programming
Modelling
Hospitals
Efficiency

تاریخ انتشار در سایت: 2014-03-07
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید