Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی مکانیک /

عنوان ترجمه شده مقاله: تحلیل عددی فشار شعاعی و فشار محوری در پمپ سانتریفیوژی پیچشی

جریان ناپایای دو فازی جامد- مایع در پمپ سانتریفیوژ (مرکز گریز) پیچشی در طی یک تحول با استفاده از نرم افزای CFD شبیه سازی می شود.

چکیده

جریان ناپایای دو فازی جامد- مایع در پمپ سانتریفیوژ (مرکز گریز) پیچشی در طی یک تحول با استفاده از نرم افزای CFD شبیه سازی می شود. نوسانات فشار در خروجی حلقه، توزیع فشار شعاعی و فشار محوری در پمپ سانتریفیوژ پیچشی در یک تحول (دوران کامل) در این مقاله به دست می آیند. نتایج نشان می دهند که حداقل مقدار فشار در خروجی حلقه وقتی رخ می دهد که حداکثر شعاع پیشران درست زبانه ی حلقه را بپیچاند و حداکثر مقدار فشار زمانی رخ می دهد که حداکثر شعاع پیشران درست بین قسمت 6 و قسمت 7 پیچیده شود؛ فشار شعاعی بر پیشران، یک توزیع محیطی تقریبی در طی یک دوران در نظر گرفته می شود. با افزایش کسر حجمی جامد، فشار شعاعی به تدریج افزایش می یابد. جهت فشار شعاعی مخالف حداکثر مقدار فشار در خروجی پمپ است؛ مکان حداکثر شعاع تاثیر زیادی را بر تغییرات فشار محوری دارد، حداکثر مقدار فشار محوری وقتی رخ می دهد که حداکثر شعاع پیشران درست زبانه حلقه را بپیچاند و حداقل  مقدار زمانی رخ می دهد که حداکثر شعاع پیشران دور از زبانه حلقه باشد.

1-مقدمه

سانتریفیوژ نوع پیچشی یک نوع جدید پمپ از نوع پمپ آبی (slurry) است که ویژگی های بسیار خوبی دارد. از این پمپ به طور گسترده در غذا، تخلیه فاضلاب، کاغذ و دیگر گروه های صنعتی استفاده می شود. برای جلوگیری از انسداد مسیر جریان آن، پیکربندی آن از یک تیغه سه بعدی مارپیچی تشکیل می شود که به یک مخروط توپی کانونی اضافه می شود. به واسطه این عدم تقارن هندسی، در طی راه اندازی پمپ روی یک پیشران می توان فشار نوسانی بزرگی را شکل داد. ملاحظه شده است که شبیه سازی عددی جریان دو فازی جامد – مایع در پمپ سانتریفیوژ پیچشی عمدتا بر جریان پایا در قسمت داخلی (domestic) معطوف است. اگر چه ویژگی های میدان جریان داخلی را می توان تا درجه مشخصی بازتاب داد ولی این کلا واکنش درستی به پمپ سانتریفیوژ از نوع پیچشی برای جریان های داخلی پیچیده نیست. بنابراین پایا بودن جریان ناپایای دو فازی در سانتریفیوژ پیچیشی بسیار ضروری است...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " تحلیل عددی فشار شعاعی و فشار محوری در پمپ سانتریفیوژی پیچشی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تحلیل عددی فشار شعاعی و فشار محوری در پمپ سانتریفیوژی پیچشی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Procedia Engineering
سال انتشار
2012
کد محصول
1000742
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
7
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده فیزیک , مهندسی مکانیک را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 841500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


screw centrifugal pump
solid-liquid two-phase flow
unsteady
radial thrust
axial thrust

تاریخ انتشار در سایت: 2014-03-14
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید