Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی مواد و متالوژی /

عنوان ترجمه شده مقاله: مروری بر اصول و کاربردهای رسوب دهی الکتروفورزي (EPD)

این بررسی، دربرگیرنده جنبه های بنیادین روش رسوب دهی الکتروفورز، عوامل موثر بر فرآیند رسوب دهی ، وضعیت سینتیکی، انواع EPD، نیروهایی رانشی، تهیه سوسپانسیون الکتروفورزی، پایداری و کنترل سوسپانسیون، مکانیزم های دخیل در EPD، رسوب دهی چندجزئی/ترکیبی و خشک کردن رسوب های حاصل از EPD می شود.

چکیده

این بررسی، دربرگیرنده جنبه های بنیادین روش رسوب گیری الکتروفورز، عوامل موثر بر فرآیند رسوب گیری، وضعیت سینتیکی، انواع EPD، نیروهایی رانشی، تهیه سوسپانسیون الکتروفورزی، پایداری و کنترل سوسپانسیون، مکانیزم های دخیل در EPD، رسوب گیری چندجزئی/ترکیبی و خشک کردن رسوب های حاصل از EPD می شود. کاربردهای فراوانی از جمله لایه نشانی ها، هم گذاری در مقیاس نانو، فیلم های نازک با الگوهای نانو، شیشه ها و سرامیک های هم شکل، سلول های سوختی اکسید جامد، مواد ورقه ورقه شده یا مدرج، مواد ترکیبی (هیبرید)، نفوذ در فیبر متخلخل و درهم تنیده به منظور تهیه ترکیبات سرامیکی محکم فیبری وغیره توضیح داده شده اند. استفاده از مدلسازی ریاضی شامل معادلات سینتیک (حرکت شناسی) برای تشکیل رسوب و غلظت حجمی ذره در سوسپانسیون و همچنین توصیف مختصری از مدلسازی المان گسسته در فرآیند EPD ارائه می شود.

فهرست مطالب
1-مقدمه

2-رسوب گیری الکتروفروزی – تعریف

3-عوامل موثر بر EPD

4-سینتیک رسوب گیری الکتروفورزی

5-نقش مواد چسبنده پلیمری در EPD

6-اهمیت شستشوی پودر پیش از EPD

7-ملاحظات عملی

8- EPD آب بنیان

9- EPD غیرآبی

10-تشکیل بار روی سطح پودر در سوسپانسیون

11-مشخصات سوسپانسیون برای EPD

12-مکانیزم فرآیند EPD

13-رسوب گیری چند جزئي

14-خشک کردن رسوب های تولید شده توسط EPD

15-طراحی ابزار الکتروفورز

16-رسوب گیری روی زیرلایه های نارسانا

17-کاربرد EPD

18-مدلسازی فرآیند EPD

19-ملاحظات آخر

1-مقدمه

روش رسوب گیری الکتروفورزی (EPD) با محدوده وسیعی از کاربردهای جدید در پردازش مواد سرامیکی پیشرفته و لایه نشانی ها اخیرا توجه روبه رشدی را در حوزه های صنعتی و دانشگاهی نه تنها به دلیل تنوع بالای کاربرد آن با مواد مختلف و ترکیبات آنها بلکه به خاطر ابزار ساده و مقرون به صرفه لازم در آن به خود جلب کرده است. رسوب گیری الکتروفورزی (EPD) از زمان 1808 شناخته شده است زمانی که روئس دانشمند روسی مشاهده کرد که یک میدان الکتریکی موجب حرکت ذرات خاک رس (clay) در آب می شود. ولی نخستین کاربرد عملی این روش ها، در 1933 رخ داد وقتی که رسوب ذرات توریم (thoria) روی یک کاتد پلاتینی (به عنوان گسیلنده برای استفاده ی تیوب الکترون) در ایالات متحده ارائه گشت. اگرچه پدیده های بنیادین دخیل در EPD به خوبی شناخته شده و مورد بررسی های تئوری و تجربی فراوان قرار گرفته اند، ولی EPD مربوط به سرامیک ها نخستین بار توسط هامیکر (1) مورد تحقیق قرار گرفت و تنها در دهه 1980 این فرآیند در زمینه سرامیک های پیشرفته توجه سایرین را به خود جلب نمود. توافق عمومی در جامعه علمی بر سر این مطلب وجود دارد که کار R&D بیش تری لازم است تا درک کامل و عددی از مکانیزم های بنیادین EPD به دست آید و پارامترهای عملی برای استفاده گسترده تر از EPD در پردازش مواد بهینه گردند. این مقاله مروری را از رسوب گیری الکتروفورزی و کاربرد آن در زمینه های گوناگون پردازش مواد ارائه می دهد...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " مروری بر اصول و کاربردهای رسوب دهی الکتروفورزي (EPD) " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مروری بر اصول و کاربردهای رسوب دهی الکتروفورزي (EPD)
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Progress in Materials Science
سال انتشار
2007
کد محصول
1000776
تعداد صفحات انگليسی
61
تعداد صفحات فارسی
60
قیمت بر حسب ریال
1,397,000
نوع فایل های ضمیمه
word+pdf
حجم فایل
5 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده فیزیک , نانوفناوری , شيمی , مهندسی مواد و متالوژی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1397000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



electrophoretic deposition

تاریخ انتشار در سایت: 2014-03-14
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید