Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی مکانیک /

عنوان ترجمه شده مقاله: بهینه سازی ابزارها در رولینگ گوهی متقاطع

مقاله حاضر امکان کاربرد روشهای بهینه سازی برای طراحی ابزار های مورد استفاده در فرایندهای رولینگ گوهی متقاطع را ارائه می کند.

چکیده

مقاله حاضر امکان کاربرد روشهای بهینه سازی برای طراحی ابزار های مورد استفاده در فرایندهای رولینگ گوه ی متقاطع را ارائه می کند. توضیحات جزئی روند انتخاب برای شکل دهی زاویه α و زاویه گسترش β و روش طراحی سطح گوه ی جانبی ارائه شده است. روش بهینه سازی غیرگرادیان پاول و روش جستجوی سیستماتیک برای محاسبات مورد استفاده قرار گرفته اند. فرایند رولینگ با استفاده از یک روش یکتا مدلسازی لایه ای ناحیه شکل دهی تحلیل شد. نتایج بهینه توسط گوه هایی با سطوح جانبی محدب بدست آمده اند.

1- مقدمه

مطالعات اخیر مرتبط با بهینه سازی فرایندهای شکل دهی فلز به خاطر توسعه دینامیکی تکنولوژی مدرن کامپیوتر و روشهای محاسبات عددی، که از بین دیگر روشها تحلیل های چند متغیره فرایندهای ساخت را ممکن می سازند، و حذف جزئی حداقلی آزمایشات کارگیر و گران ممکن شده اند.

بهینه سازی شکل ابزار یک مسئله بخصوص مهم است که با بهینه سازی فرایندهای شکل دهی فلز در ارتباط است. شکل ابزار، که فاکتور مهمی است، شرایطی که در حین فرایند شکل دهی اتفاق می افتد کیفیت محصول نهائی را تحت تاثیر قرار می دهد. مقالات زیادی وجود دارند که کاربرد روش بهینه سازی شکل ابزار را در فرایند شکل دهی متداول فلز مورد بحث قرار می دهند، به عنوان مثال: دای فورجینگ [1,2]، اکستروژن [3,4]، نقشه کشی [2,5]، رولینگ شکل [6,7]. با این حال مطالعاتی در رابطه با فرایندهای شکل دهی کمتر رایج مانند فرایندهای رولینگ گوهی متقاطع (CWR).

هدف مطالعه حاضر ارائه امکان کاربرد تکنیکهای بهینه سازی برای طراحی شکل ابزار است که دستیابی به یک فاکتور کیفیت فرایند فرضی را تضمین می کند. این کار براساس تحلیل تئوری تکمیل شده است که مسائل بهینه سازی رایج را با مدلسازی فرایندهای شکل دهی ترکیب می کند. فرایند CWR با استفاده از یک روش یکتای (ایجاد شده توسط نویسنده) مدلسازی لایه ای ناحیه شکل دهی با فرض یک مدل ماده صلب-پلاستیک تحلیل شد…

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " بهینه سازی ابزارها در رولینگ گوهی متقاطع " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بهینه سازی ابزارها در رولینگ گوهی متقاطع
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Materials Processing Technology
سال انتشار
2003
کد محصول
1001118
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
24
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
772 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی مکانیک را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1083500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Cross-wedge rolling
Tool
Optimisation

تاریخ انتشار در سایت: 2014-06-25
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید