Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی مکانیک /

کاربرد فن آوری های گرمایی برای فرآوری زباله های رادیواکتیو

فرآوری زباله های رادیواکتیو، فن آوری های گرمایی

 خلاصه

1-بیان خلاصه برای نیاز به نشر

برای کشورهای عضو مهم است که ترکیبی از فن آوری های فراوری زباله های رادیو اکتیو را بپذیرند که به طور بهینه برای انواع بخصوص هر کشور و مقدار زباله تولید شده، مناسب است. افزایش تقاضا برای کارایی ارتقا یافته و امنیت فن آوری های فراوری زباله، سبب تمرکز توجهات بر روی فن آوری های گرمایی شده است، زیرا این فن آوری ها ، مزایایی در تثبیت شکل زباله خروجی و راندمان کاهش حجم بالا دارند.

با این وجود، عوامل کلیدی مهم دیگری وجود دارند که بر انتخاب فن آوری فراوری تاثیر می گذارند، از جمله اقتصاد، در دسترس بودن سایت دفع، ملاحظات قانونی و اجتماعی، و آثار زیست محیطی. هر کدام از این عوامل غیر تکنیکی یا ترکیب آنها می تواند به شدت احتمال انتخاب یک یا چند فن آوری گرمایی را بالا ببرد یا  آن را ممنوع کند. این نشریه، هر کدام از فن آوری های فراوری گرمایی را همراه با پیشنهاد چشم اندازی گسترده از عوامل موثر بر انتخاب های فنی و غیر فنی بررسی می کند.

2-رویکرد

این نشریه عوامل فنی و غیرفنی اولیه ای که بر انتخاب فن آوری اثر گذار است را مورد بحث قرار می دهد. هم چنین ضوابط فنی و عملی که باید در فرایند انتخاب رعایت شود را پیشنهاد می دهد. هر فن آوری فراوری گرمایی بر حسب مزایا، محدودیت ها و تجربه های عملی و تاثیر بالقوه عوامل انتخاب غیر فنی بررسی می شود. این رویکرد تصدیق می کند که انتخاب فن آوری گرمایی به شدت به اندازه کلی (ظرفیت تولید زباله) برنامه ملی و کاربرد مورد انتظار فن آوری، همچنین عوامل موثر غیر فنی، بستگی دارد.

3-عوامل غیر فنی اولیه موثر بر انتخاب فن آوری

ملاحظات اقتصادی – تهیه ، نصب  و راه اندازی اغلب فن آوری های گرمایی بسیار گران است. در کشورهایی با برنامه های هسته ای کوچک و ظرفیت کم تولید زباله، اغلب فراوری های گرمایی از نظر اقتصادی امکان پذیر هستند.

دسترس پذیر بودن سایت های دفع – یک مخزن موجود با ظرفیت بالا و حق الزحمه دفع کم، مانعی برای سرمایه گذاری در فن آوری های گرمایی است. در مقابل، جایی که ظرفیت دفع محدود است یا موجود نیست یا حق الزحمه دفع بالاست، کارایی ارتقا یافته فن آوری فراوری گرمایی، گزینه جذاب تری است.

ملاحظات قانونی و اجتماعی – مسائل سیاسی قانونی و ملی ، همانند ادراک عمومی ، ممکن است مانع استفاده از روش های فراوری خاصی شود یا آن را حکم کند....


عنوان مقاله فارسی

کاربرد فن آوری های گرمایی برای فرآوری زباله های رادیواکتیو

تعداد صفحات فارسی
80
کد محصول
1001585
قیمت بر حسب ریال
764,500
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده فیزیک , شيمی , مهندسی مکانیک , محيط زيست را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید محصول مورد نظر محصول مورد نظر و با یک کلیک می توانید محصول مورد نظر خود را دانلود نمایید. محصول مورد نظر خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 764500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید



تاریخ انتشار در سایت: 2014-08-03
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید