Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی صنايع /

برنامه ریزی منابع سازمان ERP

سيستمهاي برنامه ريزي منابع سازمان ، سيستمهاي يكپارچه ، فناوري اطلاعات و ارتباطات
 

برنامه ریزی منابع سازمان

برنامه ریزی منابع سازمان یا ERP تنها یک نرم افزار یا سامانه نیست بلکه مجموعه ای از فرایندهای استاندارد برای مدیریت و برنامه ریزی بهینه منابع سازمان است که در قالب بسته های نرم افزاری یکپارچه ارائه می شود. یک سیستم ERP می تواند شامل ماژول حقوق و دستمزد، ماژول انبارداری، ماژول مدیریت منابع انسانی، ماژول هوش تجاری، ماژول حسابداری، ماژول فروش، ماژول تولید و سایر ماژول ها باشد. در پیاده سازی یک سیستم ERP آنچه بیش از همه اهمیت دارد استاندارد بودن فرایندهای سامان است. دانشجویان رشته مهندسی صنایع در این بخش از سایت گروه ترجمه تخصصی البرز می توانند تحقیق آماده در خصوص سیستم های ERP را به صورت رایگان دانلود نمایند.  

چکیده

با توجه به روند رو به گسترش جهاني شدن و افزايش رقابت در بازارهاي جهاني ، شركتها در سالهاي آينده ناگزير به پيوستن به بازارهاي جهاني خواهند بود و براي انجام اين كار وجود آمادگي لازم از جهات مختلف امري ضروري بنظر ميرسد .از مهمترين ابزارهاي مورد استفاده جهت كسب اين آمادگي ميتوان به عامل فناوري اطلاعات و ارتباطات اشاره كرد كه با استفاده از آن قادر خواهيم بود هر چه سريعتر اين مسير را طي كنيم .يكي از ابزارهاي مهم فناوري اطلاعات و ارتباطات كه نقش مهمي در يكپارچگي اطلاعات و عمليات موجود در موسسات داشته و نهايتا با استفاده از امكانات خاص زمينه را براي پيوستن به بازارهاي جهاني فراهم ميسازد ، سيستمهاي برنامه ريزي منابع سازمان يا ERP ميباشد كه در حال حاضر بعنوان يكي از اخرين ابزارهاي برنامه ريزي و مديريت در جهان مطرح ميباشد . اين سيستمها قادرند با بهره گيري از فناوري اطلاعات ، سيستم ها و عمليات موجوددر سازمانهارا يكپارچه كرده و در قالب يك پايگاه اطلاعاتي واحد در دسترس قرار دهند . در بررسي ادبيات تحقيق انجام شده در اين موضوع ، مهمترين نكته نرخ بالاي شكست و ناكامي در اجراي اين پروژه ها ميباشد ، اين تحقيق بمنظور تعيين فاكتورهاي مهم و موثر بر موفقيت يا ناكامي اين پروژه ها انجام شده است.

كليد واژه : سيستمهاي برنامه ريزي منابع سازمان ، سيستمهاي يكپارچه ، فناوري اطلاعات و ارتباطات

با استفاده از فناوري اطلاعات سازمانها قادرند وظايف مختلف طراحي ، توليد و خدمات پس از فروش را بطور جداگانه و در نقاط مختلف دنيا انجام دهند و در هر زمان اطلاعات لازم و مورد نياز خود را بصورت Online دريافت كنند .براي پياده سازي چنين مكانيزمي استفاده از سيستمهاي يكپارچه كه قادر باشد تمامي واحدهاي سازمان از قبيل مالي، توليد ، انبار ، اداري ، عمليات و... را تحت كنترل داشته باشد ضروري بنظرميرسد . به چنين سيستمي كه بعنوان يكي از فرآورده هاو كاربردهاي فناوري اطلاعات در سازمانها به شمار ميرود و وظيفه برنامه ريزي منابع سازماني را برعهده دارد سيستم ERP (برنامه ريزي منابع موسسه ) گفته ميشود . اين سيستم از يك بانك اطلاعاتي واحد تشكيل شده و همه بخشهاي سازمان از اطلاعات واحد موجود در اين بانك اطلاعات بطور مشترك استفاده ميكنند .منظور از يكپارچگي در اين نرم افزارها  استفاده اشتراكي دو يا تعداد بيشتري از برنامه هاي كاربردي موجود دراين سيستمها از اطلاعات يكسان ميباشد و كاربران سيستمها اين اطلاعات يكسان را همواره و در همه اين برنامه ها مشاهده و مورد استفاده قرار ميدهند . 

سایر مباحث این تحقیق آماده به شرح زیر است:

فرآيند شكل گيري سيستمهاي ERP

معرفي سيستمهاي ERP 

فروشندگان برتر سيستمهاي ERP در سطح جهان

فرآيند پياده سازي سيستمهاي ERP 

انواع روشهاي پياده سازي ERP از لحاظ وسعت فعاليت

مباحث انساني در پياده سازي پروژه هاي ERP

اجزاي تشكيل دهنده سيستمهاي ERP


عنوان مقاله فارسی

برنامه ریزی منابع سازمان ERP

تعداد صفحات فارسی
27
کد محصول
1001790
قیمت بر حسب ریال
رایگان
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
49 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده مهندسی صنايع را مشاهده کنید.
برای اطلاع از تحقیق های آماده جدید، ایمیل خود را وارد نمایید.
در صورت نیاز به کلمه عبور از www.ir-translate.com به عنوان کلمه عبور استفاده کنید


تاریخ انتشار در سایت: 2014-08-23
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی صنايع در موسسه البرز

نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید