Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده حسابداری /

مقاله گرايش كاركنان سازمان مالياتي و سازمان بيمه در مواجهه با تضاد هاي سازماني

مقاله فارسی مدیریت بیمه

در این بخش می توانید مقاله فارسی مدیریت بیمه با عنوان " مقاله گرايش كاركنان سازمان مالياتي و سازمان بيمه در مواجهه با تضاد هاي سازماني" را به طور رایگان دانلود کنید. امکان دانلود مقاله فارسی مدیریت بیمه از لینک بالای صفحه میسر است. این مقاله فارسی در مورد مدیریت بیمه به فرمت word می باشد و شما می توانید در ادامه چکیده و بخشی از مقدمه  مقاله " مقاله گرايش كاركنان سازمان مالياتي و سازمان بيمه در مواجهه با تضاد هاي سازماني" را مشاهده کنید.

چكيده

اين تحقيق به منظور بررسي و مقايسه رفتار كاركنان سازمان مالياتي و سازمان بيمه در مواجهه با تضاد هاي (تعارض هاي) سازماني است . جامعه آماري اين تحقيق را كاركنان سازمان مالياتي (20 نفر) و سازمان بيمه (20 نفر) شهرستان نور تشكيل مي دهند.  ابزار اندازه گيري تحقيق پرسشنامه ، مديريت تضاد رابينز است .  پرسشنامه اين تحقيق، از طريق آزمون آلفاي كرونباخ بررسي شده كه برابر با 722/0 بوده است. نتايج بدست آمده از  پرسشنامه تحقيق نشان مي دهد كه رفتار كاركنان سازمان مالياتي و بيمه در  برخورد با تضاد هاي سازماني رابطه معني داري وجود دارد . آزمون خي دو نشان مي دهد بيشتر كاركنان سازمان مالياتي (65%) در مواجه با تضاد استراتژي كنترل ( شيوه رقابتي يكسان ) و (25%) استراتژي عدم مقابله ( شيوه هاي اجتناب و تطبيق يا سازش) و (10%) راه حل گرايي (شيوه هاي همكاري و مصالحه) استفاده مي كنند. سازمان بيمه نيز  (55 %) در مواجهه با تضاد هاي درون سازمان نخست از استراتژي عدم مقابله و  (40 % ) از استراتژي  كنترل و (5 ‌% ) از استراتژي راه حل گرايي استفاده مي كنند .

كليد واژه :  مديريت تضاد ؛ تعارض ؛ سازمان مالياتي ؛ سازمان بيمه ؛ شهرستان نور

1-مقدمه

در تمامي ادوار زندگي بشر، تعارض (تضاد) ، كشمكش و اصطكاك بين منافع رئيس و مرئوس ، كارفرما و كارگر، و يا كارمندان وجود داشته است. تعارض (تضاد) ، واقعيتي است كه بشر در طول تاريخ با آن آشنا بوده ، ولي متأسفانه به دليل عدم مديريت صحيح ، بيشتر تعارضات به ستيزه‌جويي و دشمني مبدل شده است (1،2) .

امروزه جوامع بشري به علت پيشينه ناخوشايندي كه از تعارض دارند ، به آن به عنوان يك پديده منفي مي‌نگرند . خانم ماري پاركر فالت به تعارض به عنوان يك مسأله بد و زيان‌آور نگاه نمي‌كند ؛ وي مي‌گويد: از طريق روابط انساني مناسب ، مي‌توان از تعارض موجود در راه پيشبرد اهداف سازماني استفاده كرد..


عنوان مقاله فارسی

مقاله گرايش كاركنان سازمان مالياتي و سازمان بيمه در مواجهه با تضاد هاي سازماني

تعداد صفحات فارسی
13
کد محصول
1002022
قیمت بر حسب ریال
رایگان
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
311 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده حسابداری , مديريت را مشاهده کنید.
برای اطلاع از تحقیق های آماده جدید، ایمیل خود را وارد نمایید.
در صورت نیاز به کلمه عبور از www.ir-translate.com به عنوان کلمه عبور استفاده کنید


تاریخ انتشار در سایت: 2014-09-24
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز

نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید