Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مديريت /

مقاله همسويي راهبردهاي کسب و کار با فناوري اطلاعات

مقاله فارسی کسب و کار

در این بخش می توانید مقاله فارسی کسب و کار با عنوان " همسويي راهبردهاي کسب و کار با فناوري اطلاعات " را به طور رایگان دانلود کنید. امکان دانلود مقاله فارسی کسب و کار از لینک بالای صفحه میسر است. این مقاله کسب و کار به فرمت word می باشد و شما می توانید در ادامه چکیده و بخشی از مقدمه  مقاله " همسويي راهبردهاي کسب و کار با فناوري اطلاعات " را مشاهده کنید.

چکيده

در محيط پر تلاطم کسب و کار امروز ، موفقيت سازمان ها در گرو جهت گيري همه بخشهاي سازمان ، در راستاي مسير استراتژيک آن است. امروزه که بيشترين سرمايه گذاري سازمانها بر روي فناوري اطلاعات و سيستم هاي اطلاعاتي صورت مي گيرد ، سازمانها در جهت رسيدن به اهداف استراتژيک خود چاره اي جز استفاده از فناوري اطلاعات به عنوان يک منبع استراتژيک ندارند و اينجاست که مفهوم همسويي استراتژي هاي فناوري اطلاعات و کسب و کار (‌همسويي استراتژيک ) ، معني پيدا مي کند . همسويي استراتژيک ، به بکارگيري فناوري اطلاعات به شيوه اي شايسته و بهنگام و در توازن با استراتژي ها ، اهداف و نياز هاي کسب و کار اشاره دارد. تحقيقات انجام شده در زمينه همسويي استراتژيک ، وجود ارتباط مثبت و مؤثر بين استراتژي هاي رقابتي ، فناوري اطلاعات و عملکرد سازماني را نشان مي دهد و مديراني که در سازمانهايشان موفق به ايجاد همسويي استراتژي هاي کسب و کار وفناوري اطلاعات شده اند، تاکيد مي کنند که ايجاد يکپارچگي براي بقا و موفقيت سازمانها ضروري به نظر مي رسد.

اما متاسفانه باوجود اينکه واژه همسويي استراتژيک از سال 1970 در محافل علمي خارج از کشور مطرح بوده است و تحقيقات مختلف نشان دهنده ارتباط بين همسويي استراتژيک و عملکرد سازماني است، تاکنون اين مطلب کمتر در سازمانها و محافل علمي کشورمان مورد توجه قرار گرفته است . پس اميدواريم که با ارائه اين مقاله علاوه بر بيان مفاهيم مرتبط با همسويي استراتژيک و معرفي يکي از مشهورترين مدل هاي ارائه شده در زمينه همسويي استراتژيک، راهکار هاي عملي جهت سنجش ميزان همسويي استراتژيک ارائه دهيم و زمينه را براي بحث بيشتر پيرامون اين مقوله فراهم آوريم .در اين مقاله ابتدا تعاريفي از همسويي استراتژيک ارائه مي شود و پس از بيان تاريخچه و اهميت اين موضوع به ارائه مدلهايي در زمينه همسويي استراتژيک مي پردازيم.در ادامه گامهاي لازم براي رسيدن به همسويي استراتژيک، چالشهاي رسيدن به همسويي و در نهايت مراحل رفع همسويي نداشتن استراتژيک را بيان مي کنيم.

1-مقدمه

همسويي استراتژيک چيست؟

وقتي صحبت از همسويي استراتژيک مي‌شود، اصطلاحاتي مانند توازن وهم آهنگي، به هم پيوستگي، ائتلاف و ترکيب ، يکپارچگي و تطابق به عنوان عباراتي مترادف با عبارت همسويي به کار مي‌روند. در اين قسمت با هدف آشنايي بيشتر با مفهوم همسويي استراتژيک به ارائه تعاريفي از اين واژه مي پردازيم .

1- به عقيده لوفتمن همسويي بين استراتژي فناوري اطلاعات و کسب و کار بر بکارگيري فناوري اطلاعات به شيوه‌اي شايسته و بهنگام و در توازن با استراتژي‌ها، اهداف و نيازهاي کسب و کار سازمان اشاره دارد.ضمن آنکه همسويي استراتژيک حدي است که در آن حد ، استراتژي هاي فناوري اطلاعات ، از استراتژي هاي کسب و کار حمايت مي کنند و توسط استراتژي کسب و کار نيز حمايت مي شوند(Luftman, 2002, P.3)

2- تالون همسويي استراتژيک را در قالب 2 مبحث «نقصان فناوري» و «نقصان استراتژي» مورد بررسي قرار مي دهد. همانگونه که در نمودار يک، نشان داده شده است، نقصان فناوري وقتي مطرح مي‌شود که قابليتها و تواناييهاي موجود فناوري اطلاعات در پشتيباني مناسب از استراتژي کسب و کار سازمان دچار شکست مي‌شوند. نقصان استراتژي زماني مطرح مي‌شود که استراتژي کسب و کار سازمان در کسب مزاياي کامل از قابليتها و تواناييهاي موجود فناوري اطلاعات سازمان دچار شکست مي‌شود...


عنوان مقاله فارسی

مقاله همسويي راهبردهاي کسب و کار با فناوري اطلاعات

تعداد صفحات فارسی
8
کد محصول
1002026
قیمت بر حسب ریال
رایگان
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
30 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده مديريت را مشاهده کنید.
برای اطلاع از تحقیق های آماده جدید، ایمیل خود را وارد نمایید.
در صورت نیاز به کلمه عبور از www.ir-translate.com به عنوان کلمه عبور استفاده کنید


تاریخ انتشار در سایت: 2014-09-24
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز

نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید