Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی مکانیک /

مسئله طراحی هندسی معکوس برای بهینه سازی میدان شار مارپیچی یک سلول سوختی PEM

مقاله ترجمه شده سلول سوختی، سلول سوختی PEM

دانلود مقاله ترجمه شده سلول سوختی با موضوع:‌" مسئله طراحی هندسی معکوس برای بهینه سازی میدان شار مارپیچی یک سلول سوختی PEM" در این بخش میسر است. در ادامه می توانید چکیده و بخشی از ترجمه مقدمه مقاله ترجمه شده "مسئله طراحی هندسی معکوس برای بهینه سازی میدان شار مارپیچی یک سلول سوختی PEM " را مشاهده کنید و در صورت تمایل از طریق لینک مستقیم بالای همین صفحه مقاله ترجمه شده مربوط به سلول سوختی PEM را دانلود کنید.

چکیده

طرح میدان جریان کاتودی از یک سلول سوختی غشایی با تبادل پرتونی یا (PEMFC)، تعیین کننده‌ی نرخهای حامل واکنشی نسبت به لایه‌ی کاتالیزور و نرخهای جدایش آب مایع از سلول می‌باشد. در این پژوهش میدان شار کاتودی برای یک سلول سوختی PEM پنج کاناله با استفاده از کانالهای 2-5 به عنوان پارامترهای تحقیق بهینه سازی می شود. پژوهش پیشرو رهیافت بهینه سازی را توصیف می‌کند که در آن از روش گرادیانی مزدوج ساده شده و یک مدل سلول سوختی سه بعدی، دو فازی و غیز هم دما در کنار یکدیگر استفاده می‌شود. طرح مارپیچ بهینه ای که در نهایت پیشنهاد می‌شود از سه کانال مخروطی(کانالهای 2-4) و یک کانال انشعابی( کانال 5) ساخته شده است و در آن توان خروجی سلول سوختی نسبت به یک سلول با کانالهای مستقیم به اندازه‌ی 11.9درصد افزایش یافته است. این کانالهای مخروطی، جریان کانال اصلی و همرفت در تیغه تحتانی را تسهیل بخشیده و سبب افزایش نرخ تبادل اکسیژن و چگالی جریان الکتریسیته به صورت موضعی می‌شوند. یک کانال انشعابی به طور معکوس نشتی واکنش دهنده را به سمت بیرون کاهش خواهد داد. رهیافت ترکیبی پیشنهاد شده در بهینه سازی طرح شار جریانی کاتودی برای یک PEMFC مارپیچی و منفرد، به طور قابل توجهی تاثیر گذار است. نقش همرفتی تیغه تحتانی در عملکرد سلول نیز شرح داده می‌شود.

 


عنوان مقاله فارسی

مسئله طراحی هندسی معکوس برای بهینه سازی میدان شار مارپیچی یک سلول سوختی PEM

تعداد صفحات فارسی
19
کد محصول
1002319
قیمت بر حسب ریال
638,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده فیزیک , مهندسی مکانیک را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید محصول مورد نظر محصول مورد نظر و با یک کلیک می توانید محصول مورد نظر خود را دانلود نمایید. محصول مورد نظر خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 638000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید



تاریخ انتشار در سایت: 2014-10-28
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید