Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی عمران /

عنوان ترجمه شده مقاله: بررسی تجربی و تحلیلی پایه های ستون فولادی

این مقاله به بررسی تجربی و تحلیلی پایه های ستون فولادی اختصاص می یابد.

Abstract

The present work is devoted to the experimental and analytical investigation of the steel column bases. Therefore, eight sets of tests, simulating the column to concrete foundation joint, were carried out. Beside, three-dimensional FEM models of the test specimens were constructed and analysed. Finally, the results of these experimental and FEM analyses were correlated with those obtained from an analytical formula proposed by the authors in a previous work, describing the relation among bending moment and angle of rotation (M–ϕ) of the column base. The verification among the results seems to be satisfactory

چکیده

این مقاله به بررسی تجربی و تحلیلی پایه های ستون فولادی اختصاص می یابد. بنابراین، هشت مجموعه آزمایش، که اتصال ستون به شالوده بتنی را شبیه سازی می کنند، انجام شدند. بعلاوه، مدل های سه بعدی FEM نمونه های آزمایش ساخته و تحلیل شدند. در نهایت، نتایج این تحلیل های تجربی و FEM با نتایج حاصل از یک فرمول تجربی ارائه شده توسط نویسندگان در مقاله قبلی، که که رابطه بین ممان خمشی و زوایه دوران (M-ϕ) پایه ستون را توصیف می کند، همبسته شدند. اعتبارسنجی بین نتایج، رضایتبخش به نظر می رسد.

واژگان کلیدی: طراحی صفحه زیر ستون فولادی، منحنی ممان-دوران، مشاهدات تجربی، قاب­های فولادی

1. مقدمه

پایه های ستون، یکی از مهم ترین المان های سازه ای در قاب های فولادی هستند، زیرا رفتار آنها شدیداً بر رفتار کلی سازه تاثیر می گذارد. ادبیات فنی موجود در این زمینه شامل تحقیقات نظری و تجربی برای تعیین رفتار واقعی پایه های ستون و تاثیر آنها در کل سازه می شود [1-8]. قبلاً اثبات شده است که فرض پایه های ستون مفصلی یا گیردار معمولا صحیح نیست و عملکرد حقیقی آنها باید تعیین شود.

از دیدگاه تجربی، آستانه [9]، ناکاشیما [6]، ولد [8] و ... مجموعه ای از آزمایش ها را برای حالات مختلف پایه های ستون اجرا کرده اند که پارامترهای موثر بر رفتار آنها را بررسی می کنند. به عبارت دیگر، مطالعات تحلیلی بسیاری، به منظور درک بهتری از این رفتار، انجام شده اند..


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " بررسی تجربی و تحلیلی پایه های ستون فولادی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بررسی تجربی و تحلیلی پایه های ستون فولادی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Constructional Steel Research
سال انتشار
2011
کد محصول
1002463
تعداد صفحات انگليسی
17
تعداد صفحات فارسی
30
قیمت بر حسب ریال
1,232,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
6 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی عمران را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1232000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Column base plate design
Moment–rotation curve
Experimental observations

تاریخ انتشار در سایت: 2014-11-12
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید