Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی صنايع /

تجزيه و تحليل نقاط ضعف و قوت ، تهديدها و فرصت هاي فازي

تجزیه و تحلیل فازی

تجزيه و تحليل نقاط ضعف و قوت ، تهديدها و فرصت هاي فازي

مقاله صنایع با موضوع تجزیه و تحلیل فازی در این بخش از سایت گروه ترجمه تخصصی البرز برای دانلود رایگان ارائه شده است. مقاله تجزیه و تحلیل فازی در قالب فایل word بوده و اسلایدهای تجزیه و تحلیل فازی نیز در قالب فایل پاورپوینت ارائه شده است. 

تحلیل SWOT  ابزاری کارآمد برای شناسایی شرایط محیطی و توانایی های درونی سازمان است. پایه و اساس این ابزار کارآمد در مدیریت استراتژیک و همین طور بازاریابی، شناخت محیط پیرامونی سازمان است. حروف SWOT  که آن را به شکل های دیگر مثل TOWS  هم می نویسند. 

تکنیک SWOT  یکی از تکنیک های برنامه ریزی راهبردی است. لیکن با شناخته شدن سودمندی آن از دهه 1980 میلادی نظریه پردازان موفق شدند تا دامنه کاربرد تکنیک های یاد شده را از قلمرو برنامه ریزی موسسات خصوصی به قلمرو برنامه ریزی و مدیریت شهری در عرصه عمومی و برنامه های دولتی و همگانی تسری بخشیده و با الزامات آن منطبق سازند . 

مدل SWOT  یکی از ابزار های استراتژیک تطابق نقاط قوت و ضعف درون سیستمی با فرصت ها و تهدیدها برون سیستمی است. از دیدگاه این مدل یک استراتژی مناسب قوت ها و فرصت ها را به حد اکثر و ضعف ها و تهدید ها را به حداقل ممکن می رساند.

تجزیه و تحلیل SWOT  اصطلاحی است که برای شناسایی نقاط قوت و ضعف داخلی و فرصت ها و تهدید های خارجی که یک شرکت، مجموعه و یا قلمرو با آن روبرو است به کار برده می شود. تجزیه و تحلیل SWOT  شناسایی نظام مند عواملی است که راهبرد باید بهترین سازگاری را با آنها داشته باشد. منطق رویکرد مذکور این است که راهبرد اثر بخش باید قوت ها و فرصت های سیستم را به حداکثر برساند و ضعف ها و تهدید ها را به حداقل برساند. این منطق اگر درست به کار گرفته شود نتایج بسیار خوبی را برای انتخاب و طراحی یک راهبرد اثر بخش خواهد داشت.

ماهیت قوت و ضعف به درون سازمان مربوط می شود و فرصت و تهدید معمولاً محیطی هستند. در اینجا به معرفی عوامل داخلی و خارجی  پرداخته شده است. 

متن کامل مقاله تجزیه و تحلیل فازی به صورت 16 صفحه word و 42 اسلاید از همین صفحه قابل دانلود است.


عنوان مقاله فارسی

تجزيه و تحليل نقاط ضعف و قوت ، تهديدها و فرصت هاي فازي

تعداد صفحات فارسی
58
کد محصول
1002521
قیمت بر حسب ریال
رایگان
نوع فایل های ضمیمه
Word+PPT
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده مهندسی صنايع را مشاهده کنید.
برای اطلاع از تحقیق های آماده جدید، ایمیل خود را وارد نمایید.
در صورت نیاز به کلمه عبور از www.ir-translate.com به عنوان کلمه عبور استفاده کنید


تاریخ انتشار در سایت: 2014-11-22
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی صنايع در موسسه البرز

نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید