Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده زيست شناسی /

عنوان ترجمه شده مقاله: ارزیابی مورفولوژی دانه ی گرده ی برخی درختان و درختجه های خوش رنگ یافته شده در پارک ها و باغ های Edrine (بخش اروپایی ترکیه)

این مطالعه به منظور شناخت برخی درختچه ها و درختان موجود در پارک ها و باغچه های Edrine و برای ارزیابی مورفولوژی دانه ی گرده ی آنها، صورت گرفت.

Abstract

This study was undertaken to identify some exotic shrubs and trees found in the parks and the gardens in Edirne and to examine morphology of their pollen. In the present work five plant species were studied in this respect, namely: Tamarix parvifl ora (Tamaricaceae), Campsis radicans (Bignoniaceae), Prunus serrulata (Rosaceae), Laburnum anagyroides (Fabaceae) and Lagerstroemia indica (Lytraceae). Pollen grains belonging to these species were examined with Olympus BH-2 light photomicroscope as regards some morphological features, principally: pollen shape; size; aperture characters; sculpture and structure of the exine

چکیده

این مطالعه به منظور شناخت برخی درختچه ها و درختان موجود در پارک ها و باغچه های Edrine و برای ارزیابی مورفولوژی دانه ی گرده ی آنها، صورت گرفت. در این تحقیق از پنج گونه ی گیاهی که به ترتیب دارای نام های  Tamarix parviflora(Tamaricaceae), Campsis radicans (Bignoniaceae), Prunus serrulata (Rosaceae), Laburnum anagyroides (Fabaceae) و Lagerstroemia indica (Lytraceae) می باشند، استفاده شد. برخی ویژگی های مورفولوژیکی مانند شکل و اندازه ی دانه ی گرده، وضعیت روزنه ها، ساختار و شکل سه بعدی exine در این گیاهان با استفاده از میکروسکوپ نوری Olympus BH-2 light مورد بررسی قرار گرفت.

مقدمه

دانه های گرده در غلظت های بالای اتمسفری باعث بیماری ها و مشکلات آلرژتیک در بسیاری از مردم می کنند. برای پیشگیری از اثرات زیان بار دانه های گرده، ضروری می باشد که نوع دانه های گرده که سبب بروز آلرژی در نواحی مختلف می شوند و همچنین قطر آنها در فصل های مختلف، تعیین گردد(1-7). برخی از این داده ها تنها در صورت فراهم کردن تقویم برای هر دانه ی گرده در نواحی خود، به دست می آیند.(8-9)...


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " ارزیابی مورفولوژی دانه ی گرده ی برخی درختان و درختجه های خوش رنگ یافته شده در پارک ها و باغ های Edrine (بخش اروپایی ترکیه) " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ارزیابی مورفولوژی دانه ی گرده ی برخی درختان و درختجه های خوش رنگ یافته شده در پارک ها و باغ های Edrine (بخش اروپایی ترکیه)
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Applied Biological Sciences
سال انتشار
2011
کد محصول
1002713
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
24
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده زيست شناسی , مجموعه مهندسی كشاورزی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 880000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده زيست شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


exotic plants
pollen morphology
light microscope

تاریخ انتشار در سایت: 2014-12-14
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید