Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده حسابداری /

انگیزه ها و نظریات اقتصاد بین الملل

انگیزه ها و نظریات اقتصاد بین الملل

انگیزه ها و نظریات اقتصاد بین الملل

تحقیق آماده حسابداری با موضوع انگیزه ها و نظریات اقتصاد بین الملل را از این بخش از سایت گروه ترجمه تخصصی البرز دانلود نمایید. این تحقیق آماده حسابداری با موضوع انگیزه ها و نظریات اقتصاد بین الملل در قالب فایل Word دانلود نمایید.

فهرست مطالب انگیزه ها و نظریات اقتصاد بین الملل به شرح زیر است:

چكيده

مقدمه

انگیزه های تجارت بین الملل

دلایل وضع عوارض گمرکی

مروری بر نظریات سنتی و جدید در تجارت بین الملل

مركانتيليست‏ها

نظريه مزيت مطلق     

نظريه مزيت نسبي     

نظريه فرصت‏هاي از دست رفته

مدل هكشر- اوهلين   

لئونتيف

ساموئلسون

نظريه نئوكلاسيك تجارت

نظریات و فرضیه های جدید

نظريه‏ چرخه زندگي محصول   

فرضيه تشابه ترجيحات

نظريه استراتژيك تجاري

آشنايي با نظريه

سياست‏هاي استراتژيك تجاري

فهرست منابع

چكيده

تجارت را موتور رشد اقتصاد و آن را نقطه عزيمت براي آغاز فرآيند رشد و توسعه مي دانند. تجارت به عنوان راه حلي  براي توسعه اقتصادي كشورها در قالب راهبردهاي مختلف توسعه مطرح است. از سوي ديگر، پيشرفت هاي تجاري و دستيابي به رشد و توسعه اقتصادي در كشورها مي تواند در گرو توسعه و گسترش سرمايه انساني باشد. به عبارت ديگر، اين كشورها، زماني مي توانند از منافع ناشي از تجارت بين الملل بهره مند شوند كه از نظر موجودي سرمايه انساني و سطح دانش و تخصص نيروي انساني در سطح بالايي قرار گيرند. لذا اين كشورها بايد با به كارگيري سرمايه انساني مولد و كارآمد، زمينه هاي بومي شدن دانش و فناوري وارداتي را از طريق واردات كالاهاي سرمايه اي و صنعتي فرآهم كنند، همچنين از طريق تطبيق تكنولوژي هاي وارداتي با شرايط محلي و طراحي مدل هاي جديد و استفاده از سرريزهاي تحقيق و توسعه ، امكان تبديل مواد خام صادراتي به كالا و جانشين كردن صدور كالا به كالا به جاي صدور مواد خام را ايجاد نمايند.

 

كليد واژه: رشد اقتصادي، تجارت بین المللی

مقدمه

جهان داراي اقتصادهايي بسيار متفاوت و ناهمگون است. با اين وجود، رشد و توسعه اقتصادي از جمله اهدافي است كه هر اقتصادي دنبال مي كند. دليل اين مساله ‌، وجود منافع و مزاياي فراواني است كه در روند رشد تحقق مي يابد. اما، دستيابي به رشد اقتصادي بالا و پايدار نيازمند پاسخ به اين سؤال است كه، چه عواملي نرخ رشد اقتصادي را تأمين مي كند؟ و يا نرخ رشد اقتصادي چگونه و از طريق عوامل و سياست هاي مختلف تحت تاثير قرار مي گيرد؟

اقتصاددانان از دير باز براي پاسخ  چنين سؤال هايي، قسمت عمده بحث هاي خود را به بيان نظريات رشد اقتصادي اختصاص داده اند. از اواخر دهه 80  تحقيقات زيادي در زمينه الگوهاي رشد انجام گرفت كه منجر به ايجاد الگوهاي جديدي به نام « الگوهاي رشد درون زا » گرديد. اين الگوها معتقدند كه ساز و كارهاي دروني اقتصاد مانند آموزش، سطح مناسبي از علم و مهارت، پژوهش و... در رشد اقتصادي نقش دارند. البته هدف تئوري پردازان رشد درونزا، عدم توجه به عامل سرمايه و فناوري نيست ،‌ بلكه معتقدند هر دوي اين موارد از اجزاي ضروري رشد هستند اما به كار گيري مجموعه اي از سياست ها در كنار سرمايه و فناوري، نرخ رشد اقتصاد را تحت تاثير قرار مي دهد. الگوهاي جديد رشد...

متن کامل تحقیق آماده حسابداری با موضوع انگیزه ها و نظریات اقتصاد بین الملل را از همین صفحه دانلود نمایید.


عنوان مقاله فارسی

انگیزه ها و نظریات اقتصاد بین الملل

تعداد صفحات فارسی
25
کد محصول
1002894
قیمت بر حسب ریال
676,500
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
135 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده علوم اقتصادی , حسابداری را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید محصول مورد نظر محصول مورد نظر و با یک کلیک می توانید محصول مورد نظر خود را دانلود نمایید. محصول مورد نظر خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 676500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید



تاریخ انتشار در سایت: 2015-01-12
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم اقتصادی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید