Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده حسابداری /

عنوان ترجمه شده مقاله: اثرات تغییر تعدیل کننده ها بر ارزش سود هر سهم:شواهد تجربی از بازار در حال ظهور تونس

ما در این مطالعه ارزش ارتباط دو مقیاس برای کسب هر سهم را مقایسه می کنیم

Abstract

 

 In this study, we compare the value relevance of two measures of earnings per share ; the level of Domestic earnings per share measures (Domestic EPS) computed with reference to the Glossary of the Tunis Stock Exchange by dividing accounting earnings by the number of shares that compose capital at the end of the fiscal year to the level of Basic earnings per share measures (Basic EPS) based on International Accounting Standard (IAS 33 ‘earnings per share’) computed by dividing ‘Profit attributable to the ordinary shareholders’ (the numerator) by ‘the weighted-average number of ordinary shares in issue’ (the denominator). Based on a sample of 389 firm years for firms listed on the Tunis Stock Exchange (TSE) during the period 1997-2008 and using pooled regressions, we find that although there is little difference between the two types of earnings measures, Domestic EPS are more associated to security returns and that the adjusted earnings per share to International Accounting Standards, resulting in Basic EPS, does not improve the relationship between earnings and security returns. Therefore, the use of the weighted-average number of ordinary shares in issue as denominator does not improve significantly the relationship between security returns and accounting earnings in Tunisian context. Further tests show that the use of alternative measures of performance and/or the change of earnings variables does not improve the explanatory power of earnings measures

چکیده

ما در این مطالعه ارزش ارتباط دو مقیاس برای کسب هر سهم را مقایسه می کنیم. سطح درآمد داخلی در مقیاس هر سهم(ESP داخلی) با رجوع به واژه نامه بورس اوراق بهادار تونس و از طریق تقسیم سود حسابداری بر تعدادی از سهام محاسبه می شود که در پایان هر سال مالی میزان سرمایه رابه سطح درآمد پایه هر سهم(ESP پایه) می رساند. این سرمایه بر مبنای استانداردهای بین المللی حسابداری قرار دارند و از طریق تقسیم سود قابل انتساب به سهامداران عادی(صورت کسر) بر میانگین وزنی تعدادی از سهام عادی مورد بحث (مخرج کسر)به دست می آید.بر اساس یک نمونه 389 تایی از موسساتی که در لیست اوراق بهادار تونس در سالهای 1997- 2008  ذکرشده اند و با استفاده از برگشت سرمایه گذاری مشترک،به این نتیجه رسیدیم که اگرچه بین دو مقیاس درآمد تفاوت کمی وجود دارد ولی ESP داخلی بیشتر به بازگشت امنیتی مربوط می شود و اینکه تطابق سود هر سهم با استانداردهای بین المللی حسابداری منجر به ESP پایه می شود و این کار روابط میان درامدها و بازگشت امنیت را بهبود نمی بخشد.بنابراین،استفاده از میانگین وزنی تعدادی از سهام عادی در مخرج رابطه میان بازگشت امنیتی و درامد حسابداری را در بافت تونس اصلاح نمیکند. آزمایشهای بیشتر نشان میدهد که استفاده از مقیاس های دیگرعملکرد و یا تغییر متغیرهای درامد قدرت توضیحی مقیاس های درامد را بهبود نمی بخشد.

مقدمه

پژوهش ارزش ارتباط به طور تجربی سودمندی اطلاعات حسابداری را برای سرمایه گذاران سهام بررسی می کند.اگر یک ارتباط آماری بین ارقام حسابداری و ارزش بازار حقوق صاحبان سهام وجود داشته باشد،اطلاعات حسابداری به عنوان ارزش های ارتباطی مشخص می شوند.از دو نوع مدل مختلف برای بررسی رابطه بطور رایج استفاده میشود،مدل های قیمت و مدل بازده.مدل های قیمت رابطه بین قیمت سهام،ارزش دفتری و درامد ها را مشخص می کنند و به تعیین آنچه که در ارزش های شرکت منعکس می شود علاقه مندند.مدل بازده رابطه میان بازگشت امنیت و درامد را بررسی می کند و برای تجزیه و تحلیل این موضوع مورد استفاده قرار می گیرند که آیا ارقام حسابداری شامل ثروت اقتصادی تولید شده توسط شرکت طی یک دوره خاص زمانی میشود یا خیر.هر دوی این مدلها مشکلات خاص و جدی دارند بطوری که از آنها به عنوان "اثرات مقیاس" و متغیرهای ناهمبسته برای مدل قیمت و "تاخیر تشخیص حسابداری" و "درامد زودگذر" برای مدل بازده یاد می شود[1،2،3،4،5ف6،(برای بررسی مطالعات . شوهد تجربی اثرات مقیاس در مدل قیمت) و 7،8،9(برای بررسی مطالعات در مورد تاثیر خسارات،درامدهای زودگذر و تاخیرثبت حسابداری در مدل بازده)]….


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " حسابداری " با موضوع " اثرات تغییر تعدیل کننده ها بر ارزش سود هر سهم:شواهد تجربی از بازار در حال ظهور تونس " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اثرات تغییر تعدیل کننده ها بر ارزش سود هر سهم:شواهد تجربی از بازار در حال ظهور تونس
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Finance and Accounting
سال انتشار
2013
کد محصول
1002937
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
29
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
PDF+Word
حجم فایل
678 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده حسابداری را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1331000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده حسابداری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Value Relevance
Domestic Earnings Per Share

تاریخ انتشار در سایت: 2015-01-15
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید