Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی عمران /

عنوان ترجمه شده مقاله: تاثیر پوزولانهای طبیعی و پودر (سنگ) مرمر بر روی خواص بتن خود متراکم

هدف ارزیابی تحقیق بر روی تاثیر جایگزینی سیمان به وسیله پوزولانهای وپودر سنگ مرمر بر روی خواص مکانیکی و خمیری ملات خودمتراکم (SCM) و بتن خود متراکم(SCC) می باشد.

Abstract

The objective of this investigation is to examine the effect of substitution of cement with natural pozzolana and marble powder on the rheological and mechanical properties of self-compacting mortar (SCM) and self compacting concrete (SCC). Ordinary Portland Cement (OPC) was partially replaced by different percentages of pozzolana and marble powder (10–40%). The workability of fresh SCC was measured using slump test, V-funnel flow time test, J-Ring, L-Box and sieve stability tests. Compressive strength was determined on prisms at the ages of 7, 28, 56 and 90 days. The results indicate an improvement in the workability of SCC with the use of pozzolana and marble powder. Compressive strength of binary and ternarySCC decreased with the increase in natural pozzolana and marble dust content, but strength at 28 and 90 days indicate that even with 40% (natural pozzolana + marble powder), suitable strength could be achieved

چکیده

هدف ارزیابی تحقیق بر روی تاثیر جایگزینی سیمان به وسیله پوزولانهای وپودر سنگ مرمر بر روی خواص مکانیکی و خمیری ملات خودمتراکم (SCM) و بتن خود متراکم(SCC) می باشد. به جای سیمان پرتلند طبیعی (OPC) به نسبت (60-10) درصد از پودر پوزولانها و مرمر استفاده شده است. کارایی بتن خود متراکم تازه با استفاده از آزمایش اسلامپ، تست آزمایش زمان جریان با استفاده از قیف V شکل، L-Box ,j-Ring و آزمایشهای استحکام دانه بندی اندازه گیری شده است. مقاومت فشاری بر روی نمونه های با سن 7،28،56و 90 روز مشخص شده است نتایج حاکی از بهبود کارایی بتن خود متراکم (SCC) در نتیجه ی استفاده از پوزولانها و پودر مرمر می باشد. مقاومت فشاری بتن خود متراکم با افزایش استفاده از پودر پوزولانهای طبیعی و سنگ مرمر کاهش می یابد ولی مقاومت 28 و 90 روز نشان می دهد که حتی با افزودن 40 درصد (پودر پوزولان+سنگ مرمر) نتایج مقاومتی مناسبی به دست می آید.

1- مقدمه

بتن خود متراکم (SCC) را باید یک پیشرفت بزرگ در حوزه های ساخت و ساز وقتی که اولین بار در ژاپن مورد استفاده قرار گرفته به حساب آورد. مقدمه ی آن نشان می دهد که یک پیشرفت تکنولوژیکی اساسی منجر به کیفیت بهتر بتن و بهره وری مضاعف و موجب توسعه محیط کاری در محوطه کارگاه شد.

درجه روانی بالا یکی از خواص اساسی بتن خود متراکم بوده به طوری که می تواند تحت وزن خود بدون ویبره در محل(بتن ریزی) قرار گیرد. به منظور به  دست آوردن یک بتن خود متراکم با درجه ی روانی بالا بدون جدایی سنگدانه ها یا آب انداختن در طی حمل و نقل یا ریختن آن، استفاده از مقدار پودر با مقدار بالا، افزودنیهای اصلاح کننده با ویسکوزیته و چسبندگی بسیار بالا یک راه حل خوبی به نظر می رسد. اگرچه قیمت چنین بتنی خیلی بالاتر است. استفاده از بعضی افزودنیها مانند دوده سیلیکا(SFS) خاکستر بادی(FA) و روباره آهن گدازی دانه ای (GGBFS )هزینه ی مصالح(بتن) را کاهش داده و اثر خود تراکمی را تشدید می کند...


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " تاثیر پوزولانهای طبیعی و پودر (سنگ) مرمر بر روی خواص بتن خود متراکم " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تاثیر پوزولانهای طبیعی و پودر (سنگ) مرمر بر روی خواص بتن خود متراکم
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Construction and Building Materials
سال انتشار
2012
کد محصول
1003186
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
18
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی عمران را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 940500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:






Natural pozzolana
Marble powder
Compressive strength

تاریخ انتشار در سایت: 2015-01-26
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید