Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی عمران /

عنوان ترجمه شده مقاله: تنوع و دقت تغیر مکان هدف حاصل شده از روش های غیر خطی استاتیکی

این مقاله تخمین تغییرمکان هدف حاصل شده از روش غیر خطی استاتیکی است.
  Abstract

This paper compares the target displacement estimate from four current nonlinear static procedures—FEMA-356 CM, ASCE- 41 CM, ATC-40 CSM, and FEMA-440 CSM—with the value derived from recorded motions of five strongly shaken reinforced concrete buildings.This comparison provides useful insight into two important questions: (1) how much does the target displacement vary among the four nonlinear static procedures? and (2) can the engineering profession “accurately” predict the response of a real building during an earthquake event using currently available modeling techniques and pushover analysis procedures? It is shown that these procedures may lead to significantly different estimates of the target displacement, particularly for short-period buildings responding in the nonlinear range. Furthermore, various nonlinear static procedures applied to nonlinear models developed using generally accepted engineering practice provide either significant over estimation or under estimation of the target roof displacement when compared to the value derived from recorded motions

چکیده

این مقاله تخمین تغییرمکان هدف حاصل شده از روش غیر خطی استاتیکی فعلی FEMA-356 CM، ASCE-41 CM، ATC-40 CSM و FEMA-440 CSM را با مقادیر استخراج شده از حرکت های ثبت شده از لرزش داده شدن با قدرت 5 ساختمان بتنی مسلح شده، مقایسه میکند. این مقایسه درک مفید در مورد دو پرسش مهم را فراهم میکند:

-در بین چهار روش استاتیکی غیر خطی تغییر مکان هدف چه مقدار تغییر میکند و

-آیا حرفۀ مهندسی میتواند "بطور دقیق" واکنش یک سازۀ واقعی را در طی یک وقوع زمین لرزه با استفاده  از روش های مدل سازی فعلی و روش تحلیل بار افزاینده (پوش اُور) پیش بینی کند؟

نشان داده می شود که این روش ها ممکن است به تخمین های بطور چشمگیری متفاوت از تغییر مکان هدف منجر بشود ، بخصوص برای سازه های با زمان تناوب کوتاه که در محدودۀ غیر خطی واکنش نشان میدهند. علاوه بر این روش های مختلف استاتیکی غیر خطی اعمال شده به مدل های غیر خطی که با استفاده از عُرف مهندسی عموما پذیرفته شده ابداع شده اند یک تخمین از تغییر مکان هدف سقف را بدست میدهند که در مقام مقایسه با مقادیر بدست آمده از حرکت های ثبت شده بطور چشمگیری بالاتر یا پایین تر از مقدار واقعی است.

1-مقدمه

روش استاتیکی غیر خطی (NSP) یا تحلیل پوش اُور بطور گسترده ای برای طراحی / ارزیابی لرزه ای ساختمان ها بکار برده میشود. NSP  نیازمند تحلیل پوش اُور استاتیکی غیر خطی سازۀ قرار گرفته در معرض بارهای جانبی افزایش یابنده بطور یکنواخت با توزیع مخصوص در ارتفاع تا زمانی که یک تغییر مکان هدف حاصل گردد می باشد. فرض میگردد که طراحی سازه قابل قبول باشد در صورتی که تقاضای لرزه ای ( به عنوان مثال دوران های مفصل پلاستیک، رانش ها، و غیره) در تغییر مکان هدف در محدودۀ مقادیر مجاز باشند. دو روش که برای تخمین زدن تغییر مکان هدف در NSP بطور گسترده ای مورد استفاده قرار میگیرند عبارتند از: (1) روش ضرایب (CM) که در سند FEMA-356 تعریف شده است [1]، و (2) روش طیف ظرفیت (CSM) که در سند ATC-40 آورده شده است [2]. روش CM یک روش اصلاح تغییر مکان ها را بکار میبرد که در آن تغییر مکان هدف با اصلاح کردن تغییر مکان الاستیک خطی با سیستم یک درجه آزادی (SDF) با چندین ضریب تجربی محاسبه میشود. سیستم SDF دارای تناوب و استهلاک برابر با مُد اساسی ساختمان اصلی است. CSM یک شکل از خطی سازی معادل است که در آن تغییر مکان هدف با ضرب کردن تغییر مکان الاستیک سیستم SDF در مُد اصلی ضریب اشتراک تخمین زده میشود...


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " تنوع و دقت تغیر مکان هدف حاصل شده از روش های غیر خطی استاتیکی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تنوع و دقت تغیر مکان هدف حاصل شده از روش های غیر خطی استاتیکی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Scholarly Research Network
سال انتشار
2011
کد محصول
1003335
تعداد صفحات انگليسی
17
تعداد صفحات فارسی
37
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی عمران را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1331000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




nonlinear static procedures
pushover analysis procedure
reinforced concrete building

تاریخ انتشار در سایت: 2015-02-04
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

نظرات کاربران به این صفحه

*
*
عالى

ثبت سفارش جدید