Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی عمران /

عنوان ترجمه شده مقاله: طول بحرانی جدا شدگی در اعضای بتن مسلح مقاوم شده به خمش با FRP

تیرهای بتن مسلح و دال هایی که بواسطه صفحه كششي پلیمرهای مسلح کننده الیافی چسبندگی یافته اند در معرض شکست زودرس از طریق تشکیل ترک متوسط ناشی از عملکرد جداشدگی قرار دارند که بنام جداشدگي ترك متوسط نیز شناخته شده است.

 Abstract

Reinforced concrete (RC) beams and slabs bonded with tension face fibre reinforced polymers (FRP) are susceptible to premature failure by intermediate crack (IC) induced debonding, otherwise known as IC debonding, that originates at a flexural crack. Two key parameters needed in the determination of IC debonding are (1) the load required to initiate localised debonding near the base of flexural cracks, and (2) the length of debonded plate required to cause complete loss of load carrying capacity of the FRP-strengthened member. These two parameters are investigated in this paper using a local deformation model previously reported by the authors (Gravina and Smith 2004, Smith and Gravina 2005). A recently published bond-slip relation for the FRP to-concrete interface (Lu et al. 2005) is used to determine the onset of debonding while the local deformation model is used to investigate the debonded plate length in FRP-strengthened RC cantilever slabs. The results are compared with Chen and Teng's (2001) effective bond length and then recommendations given

 چکیده

تیرهای بتن مسلح و دالهایی که بواسطه صفحه  كششي  پلیمرهای مسلح کننده الیافی چسبندگی یافته اند در معرض شکست زودرس از طریق تشکیل ترک متوسط ناشی از عملکرد جداشدگی   قرار دارند که بنام  جداشدگي ترك متوسط نیز شناخته شده است. این ترکها در محل ترک خمشی تشکیل می شوند.

دو پارامتر کلیدی مورد نیاز در تعیین جداشدگي ترك متوسط عبارتند از:

1-      بار مورد نیاز برای آغاز جدا شدگی موضعی در نزدیکی ترک های خمشي. 

2-      طول صفحه جدا شدگی مورد نیاز جهت از میان رفتن کامل ظرفیت باربری عضو مسلح به FRP . این دو پارامتر در این مقاله با استفاده از یک مدل تغییر شکل موضعی که قبلا" توسط مولفان (Gravina and smith 2004- smith and Gravina 2005) گزارش شده است، بررسي شده اند.

رابطه اخیرا"منتشر شده چسبندگی لغزش  برای سطح مشترک FRP - به - بتن توسط (Lu et al 2005) برای تعیین شروع پدیده جدا شدگی  بکار رفته است در حالی که از مدل تغییر شکل موضعی برای بررسی طول صفحه جدا شده در دالهای یک سر گیر دار تقویت شده با FRP استفاده شده است. نتایج با کار Chen ,Teng (2001) در ارتباط با طول موثر چسبندگی مقایسه شده و سپس توصیه ها ارائه گشته اند.

1-مقدمه

مقاومت خمشی اعضای بتن مسلح مانند تیره و دال ها را می توان با چسباندن صفحات FRP به صفحه کششی آنها افزود. جداشدگی FRP بیش از رسیدن به ظرفیت لنگر نهائی عضو مقاوم شده در بسیاری از مطالعات تجربی در دهه پیشین گزارش شده اند (Teng el al .( 2002 . جدا شدگی که در یک ترک متوسط در تیر آغاز شده و به سمت یکی از دو انتهای صفحه ادامه می یابد به عنوان جداشدگی ناشی از ترک متوسط شناخته شده است(شکل شماره 1) که غالبا"  یک ترک خمشی در تیر عامل آغاز جداشدگی می باشد (Teng et al( 2003. جدا شدگی خمشی ناشی از ترک متوسط، که همانا مد شکست بوده و در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفته است، برای اعضای نسبتا" لاغر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اعضای بتنی چون دالها و اعضایی که با صفحات نسبتا" نازک FRP مقاوم شده اند...


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " طول بحرانی جدا شدگی در اعضای بتن مسلح مقاوم شده به خمش با FRP " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
طول بحرانی جدا شدگی در اعضای بتن مسلح مقاوم شده به خمش با FRP
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Proceedings of the International Symposium on Bond Behaviour of FRP in Structures
سال انتشار
2005
کد محصول
1004254
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Word+PDF
حجم فایل
624 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی عمران را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 880000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Reinforced concrete (RC) beams
fibre reinforced polymers

تاریخ انتشار در سایت: 2015-05-03
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید