Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مديريت /

عنوان ترجمه شده مقاله: تئوری عمومی سیستم‌ها – استخوان‌بندی (استخوان بندى علم)

نظریه عمومی سیستم‌ها نامی است که برای توصیف سطحی از مدل‌سازی نظری استفاده می‌شود، که در جایی میان ساختارهای بسیار عمومیت یافته‌ی ریاضیات محض و نظریه‌های جزئی شده ی رشته‌های تخصصی قرار می‌گیرد.

Abstract

General Systems Theory is a name which has come into use to describe a level of theoretical model-building which lies somewhere between the highly generalized constructions of pure mathematics and the specific theories of the specialized disciplines. Mathematics attempts to organize highly general relationships into a coherent system, a system however which does not have any necessary connections with the "real" world around us. It studies all thinkable relationships abstracted from any concrete situation or body of empirical knowledge. It is not even confined to "quantitative" relationships narrowly defined - indeed, the developments of a mathematics of quality and structure is already on the way, even though it is not as far advanced as the "classical" mathematics of quantity and number. Nevertheless because in a sense mathematics contains all theories it contains none; it is the language of theory but it does not give us the content. At the other extreme we have the separate' disciplines and sciences, with their separate bodies of theory. Each discipline corresponds to a certain segment of the empirical world, and each develops theories which have particular applicability to its own empirical segment. Physics, chemistry, biology, psychology, sociology, economics and so on all carve out for themselves certain elements of the experience of man and develop theories and patterns of activity (research) which yield satisfaction in understanding, and which are appropriate to their special segments

چکیده

نظریه عمومی سیستم‌ها نامی است که برای توصیف سطحی از مدل‌سازی نظری استفاده می‌شود، که در جایی میان ساختارهای بسیار عمومیت یافته‌ی ریاضیات محض و نظریه‌های جزئی شده­ی رشته‌های تخصصی قرار می‌گیرد. ریاضیات تلاش دارد تا روابط بسیار عمومی را در یک سیستم متمرکز، مرتب نماید. البته سیستمی که هیچ گونه ارتباط قطعی‌ای با دنیای اطراف ما ندارد. ریاضیات تمامی روابط اندیشه‌پذیر ِ انتزاع شده از هر وضعیت واقعی یا بدنه دانش تجربی را مورد مطالعه قرار می‌دهد و حتی محدود به "کمی سازی" روابطِ به دقت تعریف شده هم نمی‌شود – در واقع، توسعه ریاضیاتِ کیفی و ساختاری در حال شکل‌گیری است، اگرچه هنوز به اندازه ریاضیات کلاسیک کمی و عددی، پیشرفته نیست. به هر حال با توجه به آن که ریاضیات از یک جهت شامل تمامی تئوری‌ها می‌شود و در عین حال خود هیچ تئوری‌ای ندارد؛ بنابراین به صورت زبان نظریه در آمده است، اما هیچ مفهومی را هم در اختیار ما نمی‌گذارد. از سوی دیگر ما رشته‌ها و علوم از هم تفکیک شده‌ای را در اختیار داریم که بدنه تئوری‌هایشان نیز از هم جدا شده است. هر رشته ای منطبق بر بخشی از جهان تجربی بوده و هر کدام در حال  توسعه تئوری‌های خود به نحوی هستند که برای آن بخش از جهان به کار آید. فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، اقتصاد و غیره، همگی عناصر مشخصی از تجارب انسان را در نظر گرفته و بر آن اساس تئوری ها و الگوهای رفتاری (پژوهش) خود را توسعه می‌دهند تا لذتِ درکِ آنچه را که در دنیای خودشان پسندیده است را به دست آورند.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مديريت " با موضوع " تئوری عمومی سیستم‌ها – استخوان‌بندی (استخوان بندى علم) " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تئوری عمومی سیستم‌ها – استخوان‌بندی (استخوان بندى علم)
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Management Science
سال انتشار
1957
کد محصول
1004426
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
20
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مديريت را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 940500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مديريت در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


General systems theory

تاریخ انتشار در سایت: 2015-05-21
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید