Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده حسابداری /

عنوان ترجمه شده مقاله: توسعه چارچوب حسابداري مسئوليت اجتماعي به سمت ارزيابي واحد هاي اقتصادی

اين مقاله،فرصت ها و چالش های رويكردهای متفاوت حسابداری مسئوليت اجتماعی را بررسی مي كند.

چکیده

در طول سالها، مفهوم حسابداري مسئوليت اجتماعي به رسميت شناخته شده و كامل شده است. حسابداري مسئوليت اجتماعي در حالي كه معيار هاي عملكردي كليدي را در حوزه هاي اجتماعي، محيطي و اقتصادي براي مديريت فراهم مي كند، براي حسابداران نيز گزارش يكپارچه اي را فراهم مي نمايد كه به همان اندازه منعكس كننده استراتژي و ارزش هاي شركت است. حسابداري مسئوليت اجتماعي  به عنوان ابزاري جهت ارزيابي عملكرد شركت از طريق واحد هاي اقتصادي و ديدگاه مسئوليت اجتماعي يكپارچه مورد استفاده قرار مي گيرد.
اين تحقيق فرصت ها و چالش هاي رويكردهاي متفاوت حسابداري مسئوليت اجتماعي را تعريف مي كند. يافته هاي تحقيق اين واقعيت را روشن مي كند كه بهترين عملكرد حسابداري مسئوليت اجتماعي وابسته به ارزش ها و استراتژي هاي سازماني منحصر به فرد هر شركت مي باشد.
اين تحقيق نشانگر اين چالش است كه چه نوع حسابداري مسئوليت اجتماعي بايد توسعه داده شود و همچنين پيشنهاد مي نمايد كه براي هر سازماني با توجه به اينكه نوع متفاوتي از مسئوليت را در قبال جامعه بر عهده دارد،  رويكرد هاي شناختي و تعاملي متفاوتي بايد در حوزه حسابداري مسئوليت اجتماعي به كار رود. در ادامه، اين تحقيق بر نياز به تعيين استاندارد هاي صنعتي و تعريف، تصديق و اجراي چنين استاندارهايي، تاكيد دارد. اين تحقيق درك كاملي از تعدادي از پذيرفته شده ترين رويكردهاي اين حوزه ارائه مي دهد كه معيارهاي عيني، قابل سنجش و معتبري را در حوزه عملكرد سازمان با تمركز بر ديدگاه مسئوليت اجتماعي يكپارچه فراهم مي كند.

1-مقدمه

جهاني سازي يكي از عوامل رواج رو به رشد حسابداري مسئوليت اجتماعي مي باشد. حسابداري مسئويت اجتماعي به نام هاي مختلفي شناخته شده است. كه عبارتند از : جامعه حسابداري اجتماعي، حسابداري محيطي، گزارش اجتماعي يكپارچه، گزارش فعاليت هاي حسابداري اجتماعي، گزارش گيري غير مالي و حسابداري ثبات و پايداري. حسابداري مسئوليت اجتماعي، فرآيند بررسي ارتباط، اثرات اجتماعي و محيطي فعاليت هاي اقتصادي سازمان بر روي گروهاي هدف خاص در جامعه يا در مقياس بزرگتر كل جامعه مي باشد (نكاواتاي ، 2011). مفهوم حسابداري مسئوليت اجتماعي در انگلستان و در اويل دهه 1970، زماني كه گروه تحقيقات منفعت عمومي، جامعه حسابرسي مسئوليت محدود را ايجاد كرد، توسعه پيدا كرده است. حسابداري اجتماعي معمولا در مفهوم بازرگاني يا فعاليت هاي حسابداري اجتماعي  مورد استفاده قرار مي گيرد، اگر چه هر سازماني از جمله سازمان هاي غير دولتي، موسسات خيريه و نمايندگي هاي دولت نيز مي توانند در حسابداري اجتماعي دخيل باشند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " حسابداری " با موضوع " توسعه چارچوب حسابداري مسئوليت اجتماعي به سمت ارزيابي واحد هاي اقتصادی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
توسعه چارچوب حسابداري مسئوليت اجتماعي به سمت ارزيابي واحد هاي اقتصادی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Economics and Finance
سال انتشار
2015
کد محصول
1007258
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
22
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
PDF+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده حسابداری را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 940500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده حسابداری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



economic units
social responsibility accounting

تاریخ انتشار در سایت: 2016-02-16
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید