Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی پزشکی /

ارتباط بین ساختار و فعالیت زیستی در نانو مواد الکتروریسی شده به عنوان زخم پوش

نانو مواد الکتروریسی، زخم پوش

 

ارتباط بین ساختار و فعالیت زیستی در نانو مواد الکتروریسی شده به عنوان زخم پوش

در این قسمت از سایت گروه ترجمه تخصصی البرز تحقیق با موضوع ارتباط بین ساختار و فعالیت زیستی در نانو مواد الکتروریسی شده به عنوان زخم پوش به صورت فایل Word به همراه اسلایدهای آن برای دانلود ارائه شده است.

برخي پليمرها مي توانند به عنوان زخم پوش براي بازسازي و ترميم زخم هاي حاد و مزمن بکار روند. ايمني بيمار، کارآيي باليني و راحتي کاربرد سه عامل مهم و کليدي براي توسعه زخم پوش ها هستند. اگرچه اين سه عامل به عنوان موارد حائز اهميت مطرح مي شوند، اما مشخصه هاي عملکردي مهم تري نظير خواص فيزيکوشيميايي، مکانيکي، زيست سازگاري، ضد باکتریایی و عدم تحريک ايمني نيز از خواص مهم و الزامي يک زخم پوش برشمرده مي شوند. زخم پوش هايي که طولاني مدت استفاده مي شوند، بايد منعطف باشند تا وقتی روی زخم قرار می گیرند کاملاً با آن تماس داشته باشند و از ايجاد کیسه های هوايي و شرایطی که برای تكثير باكتري ها مطلوب است، جلوگيري کنند. در مورد پانسمان هاي موقتي كه مرتباً تعويض مي شوند، چسبندگي بايد ‌کم باشد تا در موقع تعويض، از پارگي ديواره عروق جديد ايجاد شده جلوگيري شود تا فرآيند ترميم زخم، روند معمولي خود را طي کند. يک زخم پوش مناسب بايد توانايي حفظ رطوبت يكنواخت پوست به درون لايه شاخی را داشته باشد تا فرآيند ترميم زخم و تشکيل لايه سلول های اپی تليال تسريع يابد اما در برابر رطوبت، نفوذپذير هم باشد تا از تجمع بيش از حد مايع که منجر به رشد باكتري ها خواهد شد، جلوگيري کند. ضخامت مشخصه ديگري است که در مراحل طراحي و ساخت زخم پوش ها بايد در نظر گرفته شود.

انواع مختلفي از زخم پوش ها به صورت تجاري در بازار موجود هستند  اما برخي از آنها اثر ضد باکتریایی از خود نشان نمي دهند. براي ايجاد اثر ضدباکتریایی دو راهکار ارائه شده است. استفاده از يون نقره يا استفاده از عوامل ضد باکتریایی آلی که البته همواره امکان بروز عوارض جانبي در پي استفاده از اين دو راهکار وجود دارد. رهايش نقره علاوه بر ايجاد بيماري آرژيوز  باعث ايجاد سميت حاصل از نمک ها يا کمپلکس هاي نقره مي شود. استفاده از عوامل ضد باکتریایی آلی هم می تواند باعث ايجاد مقاومت ميکروبي در کاربردهای مزمن و طولانی شود. لذا توجه محققان به سمت تهيه زخم پوش هايي از جنس زيست پليمرهايي با خاصيت ضد باکتریایی ذاتی جلب شده است. علت اين امر به خصوصيات منحصربفرد زيست پليمرها نظير زيست سازگاري، زيست تخريب-پذيري و منابع تجديدشونده آنهاست. اما اين نکته حائز اهميت است که همه زيست پليمرهاي با خاصيت ضد باکتریایی، خواص مورد نياز براي کاربرد به عنوان زخم پوش را ندارند.


عنوان مقاله فارسی

ارتباط بین ساختار و فعالیت زیستی در نانو مواد الکتروریسی شده به عنوان زخم پوش

تعداد صفحات فارسی
30
کد محصول
1007584
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Word-PPT
حجم فایل
8 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده نانوفناوری , مهندسی پليمر , مهندسی پزشکی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید محصول مورد نظر محصول مورد نظر و با یک کلیک می توانید محصول مورد نظر خود را دانلود نمایید. محصول مورد نظر خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 940500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید



تاریخ انتشار در سایت: 2016-04-03
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله نانوفناوری در موسسه البرز

نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید