Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مديريت /

عنوان ترجمه شده مقاله: بودجه دولتی تحقیق و توسعه و تاثیر آن بر ترکیب هزینه تحقیق و توسعه کسب و کار

مقاله انگلیسی درباره استراتژی نوآوری با ترجمه فارسی. در این مقاله ی ترجمه شده اثرات یارانه های دولتی اختصاص یافته به تحقیق و توسعه در مسائل استراتژیک برای شرکت ها مورد بررسی قرار می گیرد.

Abstract

This paper discusses the potential effects of R&D public subsidies on a strategic issue for companies, the decision to combine internal and external R&D expenditure. Analyzing some arguments discussed in the management literature, it is assessed whether public intervention by granting R&D subsidies influences the composition of R&D expenditure. To do this, we analyze the data from the Survey on Business Strategies for the period 1991–2008. Results confirm that the public funding of R&D expenditure through subsidies have a positive impact on internal R&D and especially in the decision to conduct R&D internally and externally simultaneously

چکیده

 این مقاله در مورد اثرات بالقوه یارانه های دولتی اختصاص یافته به تحقیق و توسعه در مسائل استراتژیک برای شرکت ها بحث می کند و در مورد ترکیب هزینه های داخلی و خارجی تحقیق و توسعه تصمیم گیری می کند. تجزیه و تحلیل برخی استدلال ها که در گزارشات رشته مدیریت وجود دارد مداخله دولت را بوسیله اعطای یارانه های تحقیق و توسعه تاثیر گذار بر ترکیب هزینه های تحقیق و توسعه را مورد بحث قرار می دهد. برای انجام این کار، ما داده های جمع آوری شده از نظرسنجی در مورد استراتژی های کسب و کار را در یک دوره زمانی بین سال های 1991 تا 2008 مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دادیم. نتایج تایید کردند که بودجه عمومی تخصیص یافته از طریق یارانه ها به هزینه های تحقیق و توسعه تاثیر مثبتی بر تحقیق و توسعه داخلی و بخصوص در تصمیم گیری در زمینه انجام تحقیق و توسعه داخلی و خارجی به صورت هم زمان دارد.

1-مقدمه

یارانه های دولتی همراه با مشوق های مالیاتی، یکی از ابزار مورد استفاده برای سیاست تکنولوژی در زمینه تحریک هزینه های خصوصی تحقیق و توسعه است. توجیه نظری این رویکرد به این صورت است که بر مبنای منطق شکست بازار که بیان می کند در صورت نبود مداخله دولت، تناسب ناکافی از مزایای نوآوری بوجود خواهد آمد و مشکلاتی نیز در تامین مالی تحقیق و توسعه و هزینه های تحقیق و توسعه پایین تر از حد مطلوب اجتماع بوجود خواهد آمد ( هال 2002).  

به منظور تایید اثربخشی این سیاست، گزارشات تاثیر یارانه های بخش تحقیق و توسعه را در سال های اخیر دارای رشد نشان می دهد که علت این امر نیز فراهم کردن پایگاه گسترده ای از اسناد و مدارک به منظور ارزیابی تاثیر یارانه های دولتی به بخش تحقیق و توسعه است ( الموس و سزارنیتزکی 2003، بلینز و باسوم 2004، باسوم 2000، سزارنیتزکی 2006، سزارنیتزکی و لیش 2006، دوگت 2004، گاسیا کودو، آفچا 2009).

به طور سنتی، یکی از معیار های مورد استفاده در ارزیابی سیاسی تکنولوژی و یارانه ها، افزایش روز افزون هزینه های مربوط به تحقیق و توسعه است. با این حال، در نظر گرفتن این متغیر به عنوان یک شاخصی از تلاش های نوآورانه انجام شده توسط یک شرکت منجر به نادیده گرفتن ترکیب هزینه های تحقیق و توسعه ای می شود که همگنی خاصی با یکدیگر دارند مانند مولفه های نیرو گرفته بوسیله عوامل مختلف. این هزینه ها نشان دهنده ترکیب همگنی است که به صورت گسترده در گزارشات عرصه مدیریت به رسمیت شناخته شده است. ( ارورا، گامباردلا 1990، تیس 1986، گرنسترند، پاویت 1997، نارولا 2001، پیسانو 1990) که از نقطه نظر ارزیابی سیاست تکنولوژی به اندازه کافی به آنها توجهی نشده است هر چند ممکن است اطلاعاتی را منعکس کند که به بهبود طراحی آن کمک کند....


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مديريت " با موضوع " بودجه دولتی تحقیق و توسعه و تاثیر آن بر ترکیب هزینه تحقیق و توسعه کسب و کار " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بودجه دولتی تحقیق و توسعه و تاثیر آن بر ترکیب هزینه تحقیق و توسعه کسب و کار
نویسنده/ناشر/نام مجله :
BRQ Business Research Quarterl
سال انتشار
2014
کد محصول
1011312
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
537 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مديريت را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 968000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مديريت در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Innovation strategy
Technology policy

تاریخ انتشار در سایت: 2017-10-15
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید