Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده حسابداری /

عنوان ترجمه شده مقاله: ساخت شاخص شرایط مالی و کاربرد آن در نظارت مالی و پیش‌بینی اقتصادی

در این مقاله اولا، عرضه پول، نرخ بهره، نرخ مبادله ارز، قیمت سهام، و شاخص قیمت مسکن، به عنوان متغییرهایی برای ساخت «شاخص شرایط مالی» استفاده می‌شوند. ثانیا، ما از نرخ تغییر درصد این متغییرها به عنوان نشانگری برای ساخت شاخص شرایط مالی استفاده می‌کنیم.
 

 چکیده

شاخص شرایط مالی یک شاخص جامع است که بر مبنای ترکیب متغییرهایی نظیر قیمت ارز و قیمت دارایی ساخته شده است. این شاخص می‌تواند کمبودهای برخی از شاخص‌های قدیمی، نظیر عرضه پول و نرخ بهره را برای ارزیابی شرایط اقتصادی و پیش‌بینی روندهای اقتصادی جبران کند. شاخص شرایط مالی به یکی از شاخص‌های مرجع مهم در تحلیل‌های مالی و خط‌مشی‌گذاری برخی بانک‌های مرکزی و موسسات بین‌المللی تبدیل شده است. در این مقاله اولا، عرضه پول، نرخ بهره، نرخ مبادله ارز، قیمت سهام، و شاخص قیمت مسکن، به عنوان متغییرهایی برای ساخت «شاخص شرایط مالی» استفاده می‌شوند. ثانیا، ما از نرخ تغییر درصد این متغییرها به عنوان نشانگری برای ساخت شاخص شرایط مالی استفاده می‌کنیم، که نه فقط نشانگر را به شکل موثری توصیف می‌کند بلکه از خطاهایی که از خلاء ابزار سنجش ناشی می‌شود اجتناب می‌نماید. ثالثا، بر اساس روش تحلیل مولفه‌های اصلی، مدل عامل پویا نیز برای ساخت این شاخص استفاده شده است. سپس، شاخص‌های شرایط مالی که با دو روش ساخته شده است با یکدیگر مقایسه می‌شوند و دقت شاخص شرایط مالی آزمون می‌گردد. نتایج نشان می‌دهد که شاخص شرایط مالی می‌تواند شرایط مالی چین را منعکس کند و می‌تواند یک نشانگر مهم اوضاع مالی نیز باشد؛ همچنین شاخص شرایط مالی می‌تواند روند کلی اقتصاد را پیش‌بینی کند و نسبت به نشانگرهای تک متغیره، نشانگر پیشرو بهتری برای تولید ناخالص داخلی و شاخص قیمت مصرف کننده محسوب می‌شود.

1-مقدمه

تعریف شاخص شرایط مالی

شاخص شرایط مالی، شاخصی جامع است که بر مبنای ترکیب متغییرهایی نظیر قیمت ارز (مثلا پول، نرخ مبادله)، و قیمت دارایی (مثلا، شاخص سهام و شاخص قیمت مسکن) ساخته شده است. بنابراین، شاخص شرایط مالی می‌تواند کمبودهای برخی از شاخص‌های قدیمی، نظیر عرضه پول و نرخ بهره را برای ارزیابی شرایط مالی و پیش‌بینی روندهای اقتصادی جبران کند.

در سال 1990، بانک مرکزی کانادا اقدام به تدوین شاخص شرایط پولی نمود. شاخص شرایط پولی، از شاخص‌های تک متغییره برای ارزیابی شرایط مالی و تحلیل پیامدهای خط‌مشی پولی بهتر است. از نظر مبنای نظری منطقی و روش ساخت ساده، شاخص شرایط پولی در بسیاری از بانک‌های مرکزی و موسسات بین‌المللی به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است. با توسعه اقتصاد و مالیه، برای ارزیابی وضعیت مالی، اطلاعات قیمت دارایی مورد توجه فزاینده‌ای قرار گرفته است. در پشت صحنه، برخی محققان شاخص شرایط مالی تدوین کرده‌اند که متغییرهای قیمت دارایی را وارد ترکیب این شاخص می‌کند... 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " حسابداری " با موضوع " ساخت شاخص شرایط مالی و کاربرد آن در نظارت مالی و پیش‌بینی اقتصادی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ساخت شاخص شرایط مالی و کاربرد آن در نظارت مالی و پیش‌بینی اقتصادی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Elsevier, Procedia Computer Science
سال انتشار
2014
کد محصول
1011401
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
15
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
817 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده حسابداری را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 968000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده حسابداری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




FCI
Financial Monitoring
Economic Forecasting

تاریخ انتشار در سایت: 2017-11-12
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید