Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی پليمر /

عنوان ترجمه شده مقاله: خصوصیات مکانیکی هیدروژل های کامپوزیتی نانوفیبریل های سلولز و آلژینات

در این مقاله فرض می کنیم که با ترکیب آلژینات و CNF، خصوصیات سودمند اجزای مجزا یعنی سفتی CNF و تراکم پذیری آلژینات را می توان در ژل کامپوزیتی حفظ کرد که سبب می شود بتوانیم خصوصیات مکانیکی را مدیریت کنیم.

چکیده
نانوفیبریل ­های آلژینات و سلولز (CNF) مواد جذابی برای مهندسی بافت و پزشکی ترمیمی هستند. ژل­های CNF عموماً ضعیف­تر و تردتر از ژل­های آلژینات هستند در حالیکه ژل­های آلژینات کشسان هستند و مقاومت شکست بالایی دارند. خصوصیات آلژینات به میزان گلورونان و مانورونان و طرح توالی و وزن مولکولی آنها بستگی دارد. همچنین، CNF با کیفیت­های مختلف وجود دارد که خصوصیاتشان بستگی به عواملی مانند مورفولوژی و چگالی بار دارد. در این مطالعه، ترکیب سه نوع آلژینات با ترکیب متفاوت و دو نوع CNF با بار و درجه فیبریلاسیون متفاوت مورد مطالعه قرار گرفته است. ارزیابی ژل­ های کامپوزیتی آشکار ساخت که خصوصیات جذابی مانند مقاومت شکست بالا، تراکم­ پذیری بالا، صلبیت ژل بالا در تغییرشکل­ های کوچک (مدول یانگ) و هم­ فشردگی کم در مقایسه با ژل­ های خالص بدست آمد. این آثار با مقادیر نسبی CNF و آلژینات، نوع آلژینات، و کیفیت CNF تغییر کرد. بیشترین آثار با ترکیب CNF اکسیدشده با آلژینات بدست آمد. بنابراین، با ترکیب دو زیست­پلیمر در ژل­های کامپوزیتی، می­توان مقاومت شکست، مدول یانگ، هم­ فشردگی و پایداری محلول نمکی فیزیولوژیکی را تنظیم کرد که همه خصوصیات مهمی هستند که در کاربرد داربست­ ها برای مهندسی بافت نقش دارند.

-1مقدمه

اخیراً مواد کامپوزیتی نانوفیبریل­ های سلولز (CNF) و آلژینات نتایج نویدبخشی در کاربردهای مهندسی بافت و چاپ زیستی نشان داده ­اند [1 – 3]. به ویژه، خصوصیات باریک­­شدگی برشی CNF در ترکیب با آلژینات ویسکوز که هیدروژل­ هایی با کاتیون­های دوظرفیتی در شرایط فیزیولوژیکی برای چاپ زیستی جذاب هستند [1].

آلژینات­ ها، کوپلیمرهای خطی از آلفا – ال – گلورونیک اسید (G) و بتا – دی – مانورونیک اسید (M) با پیوند 1 à4 هستند. مونومرها، به صورت یک طرح بلوکی در راستای زنجیره آرایش یافته­اند که نواحی M و G دارند که بلوک­ های M و G نامیده می­شوند و در فواصل آنها نواحی از ساختار متناوب (بلوک ­های MG) وجود دارد [4]. آلژینات، با اتصال عرضی به کاتیون­های دوظرفیتی، هیدروژل­ هایی را شکل می ­دهد که در آن، بلوک­های G و همچنین MG در تعیین خصوصیات ژل حاصل، حائز اهمیت هستند [5، 6]. هیدروژل­ های آلژینات را می­توان تحت شرایط فیزیولوژیکی بازتولید کرد [7، 8]. این امر همراه با پروفایل ایمونوژنیک پایین [9]، سبب می­ شود که این مواد، مواد محبوبی برای کاربردهای زیست­پزشکی و به ویژه مهندسی بافت باشند [10]. سلولز، تکیه­ گاه ساختاری در دیواره­های سلولی گیاهان ایجاد می­ کند و می­توان آن را به صورت فیبرها یا فیبریل­ های نانومقیاس سلولز پردازش کرد که سلولز نانوفیبریل (CNF) نامیده می­ شود. رویکردهای مختلف برای تهیه CNF از سلولز وجود دارد که در میان آنها، اکسایش به واسطه رادیکال 2، 2، 6، 6 – تترامتیل­پیپریدین – 1 – اکسیل (TEMPO) با استفاده از سدیم هیپوکلریت به عنوان اکسنده [11] یک روش مناسب است. در این روش، گروه ­های آلدهید و کربوکسیل روی سطح فیبریل­ های سلولز ایجاد می­شوند و بار منفی فیبریل را افزایش می­ دهند. پخش آبی CNF مشخصه ژل­ مانندی در غلظت ­های کم دارد (تقریباً 0.5%) که به کم درهم ­تنیدگی فیبریل و پیوندهای هیدروژنی در کنار هم نگهداشته می­ شود. هیدروژل­ های CNF را می­توان به کمک کاتیون­های تک­ظرفیتی یا ظرفیت بالاتر تولید کرد [12] که در آن، ژل­ هایی با یون­ های ظرفیت بالاتر، ژل­ های قوی­تر تولید می­ کنند [12، 13]…

 Abstract
Alginate and cellulose nanofibrils (CNF) are attractive materials for tissue engineering and regenerative medicine. CNF gels are generally weaker and more brittle than alginate gels, while alginate gels are elastic and have high rupture strength. Alginate properties depend on their guluronan and mannuronan content and their sequence pattern and molecular weight. Likewise, CNF exists in various qualities with properties depending on, e.g., morphology and charge density. In this study combinations of three types of alginate with different composition and two types of CNF with different charge and degree of fibrillation have been studied. Assessments of the composite gels revealed that attractive properties like high rupture strength, high compressibility, high gel rigidity at small deformations (Young’s modulus), and low syneresis was obtained compared to the pure gels. The effects varied with relative amounts of CNF and alginate, alginate type, and CNF quality. The largest effects were obtained by combining oxidized CNF with the alginates. Hence, by combining the two biopolymers in composite gels, it is possible to tune the rupture strength, Young’s modulus, syneresis, as well as stability in physiological saline solution, which are all important properties for the use as scaffolds in tissue engineering


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " نانوفناوری " با موضوع " خصوصیات مکانیکی هیدروژل های کامپوزیتی نانوفیبریل های سلولز و آلژینات " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
خصوصیات مکانیکی هیدروژل های کامپوزیتی نانوفیبریل های سلولز و آلژینات
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Polymers
سال انتشار
2017
کد محصول
1011865
تعداد صفحات انگليسی
19
تعداد صفحات فارسی
35
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده نانوفناوری , شيمی , مهندسی پليمر را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1331000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده نانوفناوری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





alginate
TEMPO
cellulose nanofibrils
nanocellulose

تاریخ انتشار در سایت: 2018-02-03
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله نانوفناوری در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید