Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی عمران /

عنوان ترجمه شده مقاله: بهبود عملکرد آسفالت متخلخل در مواقع استفاده از خاک رس به عنوان فیلر

مقاله درباره روسازی آسفالت به همراه ترجمه فارسی. در این مقاله اثر نوع و مقدار فیلر بر روی خصوصیات رئولوژیکی و چسبندگی مخلوط آسفالتی بررسی شده است. سپس جهت تهیه مخلوط PA برای انجام آزمایش های عملکردی، نسبت FB بهینه تعیین شده است.

چکیده

آسفالت متخلخل مخلوطی است که معمولا دارای فضای خالی 18 درصد یا بیشتر است. خاصیت تخلخل جهت عملکردهای اکولوژیکی آسفالت متخلخل نظیر زهکشی آب، کاهش آلودگی صوتی و تصفیه آب­های جاری ضروری است. اگرچه در بعضی مواقع ساختار متخلخل باعث ایجاد خرابی­ های ساختاری می­شود. این خرابی­ ها که شامل شبارشدگی، دانه­ دانه­ شدن و کلوخه­ شدن محل تخلخل­ ها می­شود، معمولا در ناحیه­ ها با بارگذاری سنگین و با سرعت زیاد وسایل نقلیه صورت می­گیرد. دلیل اصلی دانه­ دانه­ شدگی و شیارشدگی حساسیت دمایی و عدم چسبندگی مخلوط آسفالتی خصوصا در ناحیه­ ها با بارگذاری سنگین مکرر است. در این تحقیق در ابتدا شش مخلوط آسفالتی با دو نوع فیلر(پودر سنگ آهک و خاک رس) و سه نسبت قیر-فیلر(نسبت FB) آماده شده است(3/0، 6/0، 9/0). سپس خصوصیات رئولوژیکی مخلوط­ها توسط ویسکوزیته بروکفایلد، معیار قیر سوپرپیو در دمای بالا ، ریکاوری خزش ناشی از تنش چند­گانه و رئومتر تیر خمشی بررسی شده است. همچنین در این تحقیق اثر نوع فیلر و نسبت قیر-فیلر بر روی فضای خالی، نفوذپذیری، عملکرد چسبندگی و مقاومت در برابر دانه­ دانه ­شدن بررسی شده است. در نهایت آزمایش سطح تماس چرخ­ هامبورگ و آزمایش کانتابرو در سه حالت(استاندارد، اشباع در آب و پیرشدگی) انجام شده است. این آزمایش­ها جهت تایید عملکرد بهتر فیلر خاک رس در برابر خرابی­ های شیارشدگی و دانه­دانه­شدن در مقایسه با پودر سنگ آهک انجام شده است. با استفاده از نتایج نشان داده شده است که آسفالت متخلخل با فیلر خاک رس و نسبت FB=0.9 ، دارای عملکرد بهتری در برابر خرابی شیارشدگی و دانه­ دانه ­شدن است.

1-مقدمه

روسازی آسفالت متخلخل(PA) در ابتدا به عنوان لایه اصطکاکی با دانه­ بندی باز(OGFC) شناخته می­شد. در آمریکا از زمان دهه 1950 از این نوع آسفالت در مناطق گوناگون، با هدف کاهش آلودگی صوتی و بهبود اصطکاک سطح استفاده می­شد[1]. این آسفالت با استفاده از ساختار متخلخلی که دارد باعث زهکشی آب­های سطحی شده و رانندگی در شرایط مرطوب را بهبود می­بخشد. این موضوع سبب کاهش پدیده هیدروپلانینگ و کاهش ترشح و پاشیدگی آب در پشت وسایل نقلیه می­شود. این ساختار همچنین باعث کاهش آلودگی صوتی و بهبود شرایط اصطکاکی در مواقع رطوبتی می­شود[2]. اگرچه در بعضی مواقع به دلیل عملکرد نامطلوب و ناکافی­بودن دوام این آسفالت خرابی­ هایی نظیر شیارشدگی، دانه ­دانه­ شدگی و کلوخه­ شدن تخلخل­ ها اتفاق می­افتد[3]. در طی سال­های اخیر بهبودهای قابل توجهی در روسازی آسفالت متخلخل ایجاد شده است این بهبودها شامل دانه­بندی، نوع قیر و مخصوصا تولید آسفالت اصلاح­ شده پلیمری با ویسکوزیته بالا است...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.

 


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " بهبود عملکرد آسفالت متخلخل در مواقع استفاده از خاک رس به عنوان فیلر " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بهبود عملکرد آسفالت متخلخل در مواقع استفاده از خاک رس به عنوان فیلر
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Construction and Building Materials
سال انتشار
2018
کد محصول
1011992
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
22
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی عمران را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1265000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Porous asphalt pavement
Asphalt mortar
Red mud

تاریخ انتشار در سایت: 2018-03-07
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید