Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده شيمی /

عنوان ترجمه شده مقاله: تأثیر دمای مرحله اول بر سنتز هیدروترمال لیتیم آهن فسفات گل¬گونه

ریزبلورهای LiFePO4 گل گونه به صورت موفقیت آمیز با استفاده از یک روش سنتز هیدروترمال ساده، به دست آمد. عملیات سنتز در حضور پلی اتیلن گلیکول انجام گرفت که به عنوان منبع کربن، عامل تنظیم کننده ساختار و عامل اصلاح کننده ی سطح عمل می کند.

چکیده

طی فرآیند هیدروترمال، یک سنتز قابل کنترل از لیتیم آهن فسفات LiFePO4 (LFP) از طریق حرارت­ده ی دو مرحله ­ای حاصل شد. در مرحله اول، دما در مقادیر °C105 (LFP1°C120 (LFP2°C150 (LFP3) و °C190 (LFP4) به مدت 5 ساعت حفظ شد. دما در مرحله نهایی در °C400 تحت جو H2/N2 و به مدت 4 ساعت ثابت بود. به منظور افزایش برگشت­پ ذیری الکتروشیمیایی و رسانایی الکترونیکی، LFP به وسیله پلی­اتیلن گلیکول (PEG) به عنوان عامل تنظیم کننده ساختار و منبع کربن برای مواد از پیش آماده شده، عمل ­آوری شد. این کار برای دستیابی به یک کاتد LFP اصلاح شده با تماس الکتریکی بهینه بین مواد فعال الکتریکی و ماتریس الکترود پرشده با کربن، انجام گرفت. مشخص شد که ماتریس الکترود پرشده با کربن در افزایش راندمان الکتروشیمایی باتری­های Li-ion اثربخش است. نتایج نشان می­دهد که با افزایش دمای مرحله اول تا °C150، راندمان الکتروشیمایی متناظر برای نمونه افزایش یافته است. آزمایش شارژ و تخلیه گالوانواستاتیکی حاکی از آن است که ترکیب گل­ گونه LiFePO4/C یعنی LFP3 ظرفیت تخلیه ابتدایی mAh.g-1 118 در نرخ­های C1/0 را از خود نشان می­دهد. بهبود راندمان به کاهش ضخامت و ابعاد ذرات LiFePO4 گل­ گونه نسبت داده شد. نتایج انکسار اشعه ایکس (XRD) مشخص کرد که ساختار مورد اخیر، فاز ساختار منظم اولیوین را نشان می­دهد که عاری از هرگونه ناخالصی است. ولتامتری چرخه ­ای نشان می­دهد که بهبود در چرخه اکسایش-کاهش را می­توان به افزایش در سطح فعال الکتروشیمیایی (ECSA) و افزایش مرتبط در ریزتخلخل مشاهده شده از تحلیل SEM نسبت داد.

1- مقدمه

طی سال­های اخیر، موضوعات زیست­ محیطی و سنتز موادی با خواص بیولوژیکی، مورفولوژی و ابعاد خاص، به دلیل کاربردهای بالقوه آن­ها در مواد کاربردی پیشرفته، توجهات بسیاری را به خود جلب کرده­اند. از اینرو، توسعه راهبردهای جدید برای کنترل این مورفولوژی­ها می­تواند از اهمیت بسزایی در افزایش راندمان باتری­های قابل شارژ یون لیتیم برخوردار باشد. این باتری­ها منابع انرژی برای استفاده در وسایل الکتریکی (EVها) و وسایل الکتریکی هیبریدی (HEVها) هستند [4-1]. اکسیدهای فلزی ظرفیت بالای لیتیم و مشتقات آن­ها نظیر LiCoO2، LiMnO­2 و LiNiO2 لایه ­بندی شده، LiMn2O­2 اسپینل، لیتیم آهن فسفات (Li­1-yFePO4) و غیره، به صورت گسترده مورد مطالعه قرار گرفته ­اند…

  میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " تأثیر دمای مرحله اول بر سنتز هیدروترمال لیتیم آهن فسفات گل¬گونه " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تأثیر دمای مرحله اول بر سنتز هیدروترمال لیتیم آهن فسفات گل¬گونه
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Anal. Bioanal. Electrochem
سال انتشار
2013
کد محصول
1012084
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
9
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده فیزیک , شيمی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 841500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Lithium Iron Phosphate (LiFePO4)
Hydrothermal Synthesis
Polyethylene Glycol

تاریخ انتشار در سایت: 2018-04-14
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید