Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده زمين شناسی /

عنوان ترجمه شده مقاله: ارزیابی پراکنش کیفیت آب در تغذیه‌ی آب زیرزمینی دریاچه ی دائمی هیمالایای کشمیر با استفاده از زمین آمار خطی

ترجمه مقاله کیفیت آب های زیر زمینی آماده دانلوود می باشد. نتایج بررسی مقاله نشان می دهد که کیفیت آب دریاچه با توجه به شیمی یون اصلی و عناصر ردیاب برای اهداف آشامیدن طبق دستورالعمل های پیشنهادی توسط سازمان بهداشت جهانی سالم است.

چکیده

این مقاله، یک مطالعه­ درباره­ ی دریاچه­ ی ماناسبال را ارائه می­دهد که یکی از دریاچه­ های بسیار مرتفع در دره­ی کشمیر، هند است. هجده نمونه آب برای یون­های اصلی و عناصر ردیاب به­ منظور ارزیابی پراکنش کیفیت آب این دریاچه برای اهداف مختلف آنالیز شدند. سپس زمین ­آمار، نظریه ­ی متغیرهای ناحیه­ ای، برای افزایش مجموعه داده­ ها و تخمین برخی مقادیر مکانی نامعلوم استفاده شد. نتایج نشان داد که غلظت یون­ های اصلی در نمونه­ های آب در زمستان بالاتر از تابستان بود. نمودارهای پراکندگی، غلبه­ ی خاک­ های قلیایی بر عناصر قلیایی را نشان داد. سه تیپ آب در دریاچه شناسایی شدند که انواع ،  و ترکیبی معرفی می­شوند. مشخص شد که آب دریاچه توسط برهم­کنش آب-سنگ با سنگ­ شناسی کربناته به‌عنوان منبع نفوذ حل‌شونده‌ها کنترل می­شود. یون­های اصلی ( و ،  و Cl) و عناصر ردیاب آب دریاچه مطابق با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی بودند، بنابراین آب دریاچه از نظر شیمیایی برای اهداف آشامیدن سالم در نظر گرفته شد. هرچند غلظت  (از 72/1 تا 2 میلی­گرم بر لیتر) در حد مجاز است و خیلی نگران­ کننده نیست، روند افزایش تدریجی قابل­قبول نیست. به‌هرحال حفاظت از پراکنش زمانی-مکانی آب مهم است زیرا این آب برای مصارف خانگی و نیز کشاورزی استفاده می­شود. این مطالعه مهم است، زیرا اطلاعات هیدروژئولوژیکی درباره ­ی چنین دریاچه­ های مرتفعی در هند اندک است.

1-مقدمه

دریاچه­ ها بدنه ­های درون‌مرزی آب هستند که در حوزه­ های سنگی با شکل­ها و اندازه ­های مختلف تشکیل می­شوند و نقش مهمی در اقتصاد یک ناحیه یا کشور ایفا می­کنند و از اهمیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بالایی برخوردار هستند. دریاچه‌ها به‌عنوان مخازن طبیعی آب عمل کرده و مقدار زیادی آب را ذخیره می­کنند که می­تواند برای اهداف آشامیدن، صنعت، آبیاری، زیبایی و اهداف دیگر از جمله تولید برق آبی استفاده شوند....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زمين شناسی " با موضوع " ارزیابی پراکنش کیفیت آب در تغذیه‌ی آب زیرزمینی دریاچه ی دائمی هیمالایای کشمیر با استفاده از زمین آمار خطی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ارزیابی پراکنش کیفیت آب در تغذیه‌ی آب زیرزمینی دریاچه ی دائمی هیمالایای کشمیر با استفاده از زمین آمار خطی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of earth system science
سال انتشار
2011
کد محصول
1012143
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
25
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده زمين شناسی , مجموعه مهندسی كشاورزی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1265000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده زمين شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



water quality

تاریخ انتشار در سایت: 2018-04-21
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زمين شناسی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید