Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده روانشناسی /

عنوان ترجمه شده مقاله: اثرات بهداشتي مشاهده مناظر- انواع چشم اندازها در روانشناسي محيطی

ترجمه مقاله درباره روانشناسي محيطی آماده دانلود است. . هدف اين مقاله تجزيه و تحليل طيف وسيعي از مناظر مورد استفاده در مطالعات روانشناسي محيطی و شواهد اثرات بهداشتي مربوط به مشاهده اين مناظر مي باشد.

چكيده

اعتقاد بر اين است كه چشم انداز مرئي از جهات بسياري مِن جمله درک زيبايي و بهداشت و سلامت، بر انسان تاثير مي گذارد. هدف اين مقاله تجزيه و تحليل طيف وسيعي از مناظر مورد استفاده در مطالعات روانشناسي محيطی و شواهد اثرات بهداشتي مربوط به مشاهده اين مناظر مي باشد. بررسي متون منتشر شده مرتبط با چشم اندازها و اثرات بهداشتي انجام شده است. اين شواهد گزارش شده از اثرات بهداشتي و سلامت مربوط به مواجهه با چشم اندازهاي ديداري مي شود. نتايج حاصل از اين بررسي شامل مروري بر انواع چشم اندازهاي مورد استفاده در مطالعات، شواهد اثرات بهداشتي، روش ها و اقدامات انجام شده و گروه هاي مختلفي از پاسخ دهندگان است. تحليل ها نشان مي دهد كه مطالعات برجسته فقط از دسته هاي درشت مناظر استفاده كرده اند. بيشتر نمودهاي مناظر در گروه هاي "طبيعي" يا "شهري" طبقه بندي شده اند. مطالعات کمي يافت شده كه در اين گروه ها از زير مجموعه استفاده كرده بودند. به طور کلي، مناظر طبيعي در مقايسه با مناظر شهري تاثير مثبت قوي تري بر بهداشت دارد. در مناظر شهري اثر مثبت کمتر و در برخي موارد تاثير منفي بر بهداشت ديده شده است. سه تاثير كلي بر سلامتي در اين مطالعه مشخص شده است؛ بهبود کوتاه مدت استرس يا خستگي رواني، بهبود فيزيکي سريعتر بيماري و بهبود کلي دراز مدت بهداشت و سلامت مردم.

اين پژوهش يک مرور کلي بر روابط بين بهداشت و مناظر را رائه كرده و به صورت قابل دسترسي سازماندهي شده و با شناسايي شکاف هاي موجود در دانش كنوني نياز به تحقيقات بيشتر را مشخص كرده است. شناسايي شرايط و ويژگي هاي چشم اندازي كه بر سلامتي تاثير مي گذارد به عنوان يک عامل مهم در قادر ساختن طراحي چشم انداز آينده در نفع رساني به بهداشت انسان در نظر گرفته شده است.

1-مقدمه

پيوندهاي بين چشم انداز و بهداشت به طور فزاينده اي به عنوان بخش مهمي از پژوهش و سياست شناخته شده اند. هدف کنوانسيون مناظر اروپا (شوراي اروپا، 2000، ص. 2) ارتقاء سطح حفاظت از چشم اندازها، مديريت و برنامه ريزي  با توجه به چشم انداز به عنوان'' عنصري مهم در سلامت فردي و اجتماعي " مي باشد. سازمان جهاني بهداشت "سلامتي" را اينگونه تعريف كرده است: '' حالت بهزيستي کامل جسمي، رواني و سلامت اجتماعي و نه صرفا فقدان بيماري يا معلوليت ". اين ادراک از چشم انداز و سلامتي زمينه را براي رويکرد ما در بررسي شواهد نقش مواجهه با مناظر ديداري در بهداشت و سلامت فردي و اجتماعي فراهم مي كند. تعريف ما از اثرات بهداشتي نشان دهنده تعريف گسترده سازمان جهاني بهداشت از سلامتي، اثرات فراگير جسمي، رواني و سلامت اجتماعي است. جامعه با چالش هاي روزافزون بيماري هاي مربوط به استرس مواجه است و دانش مربوط به شيوه اي كه چشم انداز ديداري بر بهداشت و سلامت تاثير مي گذارد مي تواند به کاهش استرس و افزايش ترميم کمک كند....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " روانشناسی " با موضوع " اثرات بهداشتي مشاهده مناظر- انواع چشم اندازها در روانشناسي محيطی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اثرات بهداشتي مشاهده مناظر- انواع چشم اندازها در روانشناسي محيطی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Urban Forestry & Urban Greening
سال انتشار
2007
کد محصول
1012369
تعداد صفحات انگليسی
14
تعداد صفحات فارسی
27
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
311 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده روانشناسی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1083500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده روانشناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


environmental psychology
Therapeutic

تاریخ انتشار در سایت: 2018-05-20
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله روانشناسی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید