Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی عمران /

عنوان ترجمه شده مقاله: رفتار لرزه ای دیوارهای کامپوزیت HSC با ورق فولادی دو جداره

در این مقاله، رفتار لرزه ای دیوارهای کامپوزیت HSC با ورق فولادی دوبل مورد ارزیابی قرار گرفته است. چهار نمونه تحت بارگذاری جانبی سیکلی شامل سه نمونه دیوار مجزا و یک نمونه دیگر مرکب، آزمایش شده اند.

چکیده

دیوار کامپوزیت ورق فولادی دو جداره – بتن با مقاومت زیاد (DSP-HSCW)، یک سیستم باربر جانبی جدید به صورت ستون فولادی به عنوان المان مرزی و پر شده با بتن (CFST) می باشد. دیوار خصوصیات مقاومت و سختی بتن با عملکرد بالا (HSC) را با شکل پذیری ورق فولادی ترکیب می کند. جهت بررسی پاسخ سیستم DSP-HSCW تحت بارگذاری ثقلی، مجموعه ای از آزمایشات انجام شده اند. پارامترهای بررسی شده در آزمایشات شامل نسبت بار محوری (بار محوری اعمالی به ظرفیت باربری) و نسبت فاصله کلاف میانی به ضخامت صفحه فولادی می باشد. نتایج آزمایش نشان داده است که بر خلاف دیوار های HSC متداول، نمونه های دیوار مقاومت بالا و همچنین ظرفیت شکل پذیری بسیار خوبی را از خود نشان داده اند. نمونه ها با نسبت ارتفاع به عرض زیاد رفتار خمشی غالب را به وسیله اثر طره ای از خود نشان داده اند. مود اصلی گسیختگی، مود محوری-خمشی می باشد که به وسیله کمانش موضعی صفحات فولادی ناشی از خرد شدن فشاری بتن در داخل دیوار مشخص می شود. نسبت بار محوری –ظرفیت بار تاثیر قابل توجهی بر مقاومت و ظرفیت تغییر شکل سیستم DSP-HSCW دارد. جهت بهبود ظرفیت تغییر شکل جهت برآورده کردن  تقاضای خاص، بایستی نسبت فاصله کلاف میانی به ضخامت صفحه فولادی را کاهش داد. این مقاله علاوه بر پایگاه داده تحقیقاتی موجود، بر روی عملکرد سیستم DSP-HSCW تحت تقاضا های جانبی و ارائه نگرشی ارزشمند بر روی عملکرد چنین سیستمی، تمرکز خواهد کرد.

-1مقدمه

از دیوار های برشی بتنی مسلح (RC) به عنوان سیستم باربر جانبی اصلی ساختمان ها در نواحی با لرزه خیزی زیاد استفاده شده است. خصوصیات دیوارهای برشی RC بر روی پاسخ ساختمان ها غالب شده و در نتیجه، مقدار حدی حداکثر نسبت بار محوری به ظرفیت باربری در آیین نامه های لرزه ای جهت تضمین شکل پذیری مناسب و سطح ظرفیت تغییر شکل دیوارهای RC مشخص شده است. افزایش ارتفاع ساختمان منجر به افزایش تقاضای بار ثقلی بر روی دیوارهای RC در طبقات پایین تر شده که در نتیجه جهت رسیدن به مقدار حدی نسبت بارمحوری به ظرفیت باربری، مقاطع در این طبقات با ابعاد بیشتری طراحی می شوند. یک روش موثر جهت کاهش ضخامت دیوار، استفاده از بتن با مقاومت بالا (HSC) می باشد. با این حال، مشکل HSC تمایل به رفتار ترد تر آن نسبت به بتن با مقاومت معمولی پس از رسیدن به مقاومت حداکثر می باشد…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " رفتار لرزه ای دیوارهای کامپوزیت HSC با ورق فولادی دو جداره " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
رفتار لرزه ای دیوارهای کامپوزیت HSC با ورق فولادی دو جداره
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Elsevier,Engineering Structures
سال انتشار
2015
کد محصول
1012451
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
27
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی عمران را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1265000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Composite wall
High strength concrete
Seismic behavior

تاریخ انتشار در سایت: 2018-06-02
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید