Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی عمران /

عنوان ترجمه شده مقاله: مطالعه آزمایشگاهی بر روی رفتار لرزه ای هسته بتنی با مقاومت زیاد در دیوارهای کامپوزیت فولادی دو جداره

ترجمه مقاله در مورد رفتار لرزه ای آماده دانلود است. در این مقاله، دیوار کامپوزیت فولادی دو جداره با هسته بتنی ارائه شده، دوازده نمونه تحت نیروهای فشاری محوری زیاد و بارهای رفت و برگشتی جانبی بررسی شده اند. دیوار CFDSP پیشنهادی، رفتار لرزه ای مناسبی را در آزمایشات از خود بروز داده و می تواند انتخاب مناسبی برای ساختمان های بلند به شمار آید.

چکیده

به منظور بهبود شکل پذیری هسته دیوار در ساختمان های بلند که در معرض نیروی فشاری محوری قابل توجه و اثر لرزه ای قرار دارند، یک دیوار کامپوزیت فولادی دوجداره با هسته بتنی (CFDSP) با استفاده از بتن با مقاومت زیاد، پیشنهاد می شود. دیوار کامپوزیت CFDSP متشکل از ستون های لوله ای با هسته بتنی در دو جداره و دیوار دو جداره فولادی با هسته بتنی می باشد که توسط چندین قطعه سخت کننده قائم متصل شده به صورت عرضی به وسیله ورق های زبانه دار تقسیم شده است. به منظور بررسی گسترده مکانیزم سازه ای این نوع دیوار کامپوزیت CFDSP، دوازده نمونه تحت نیروی محوری فشاری قابل توجه و بار جانبی سیکلی معکوس آزمایش شده اند. هیچ گونه کمانشی در سطح ورقه های فولادی ناشی از نسبت های مناسب عرض به ضخامت ورق های فولادی مشاهده نمی شود، به طوری که ورقه های فولادی سطحی و هسته بتنی می توانند به خوبی در کل فرآیند بارگذاری متناسب با هم عمل کنند. تمامی نمونه ها توانایی استهلاک انرژی و ظرفیت تغییر شکل مناسب با منحنی های هیسترتیک کامل و نسبت های دریفت نهایی از خود نشان داده اند که این موضوع به معنای استفاده از بتن با مقاومت زیاد در سازه های مقاوم لرزه ای هنگام استفاده از دیوارهای جدید می باشد. بر مبنای نتایج آزمایش، کاهش سختی و مقاومت مورد بررسی قرار گرفته و خصوصیات تغییر شکل تمام نمونه ها به صورت دقیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در نهایت روش برآورد مقاومت بر مبنای روش تحلیل مقطع ارائه شده و برخی از الزامات جهت انجام طراحی پیشنهاد خواهد شد.

-1مقدمه

در سال های اخیر، چندین ساختمان بلند در چین احداث شده است. دو ساختمان بلند چین، PINGAN IFC و برج شانگهای دارای ارتفاعی بیش از 600 متر می باشند. در یک ساختمان بسیار بلند مدرن، معمولا از یک سیستم سازه ای هیبریدی لوله ای جهت رفتار لرزه ای کلی آن، سختی جانبی قابل توجه، هزینه کم و سرعت ساخت بالا استفاده می شود. با توجه به این که هسته لوله متحمل قسمت اعظم اثر لرزه ای شده و نقش مهمی را در استهلاک انرژی ایفا می کند، دیوار سازه ای لوله به عنوان یکی از مهم ترین المان های طرح لرزه ای کل سیستم سازه شناخته می شود… 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " مطالعه آزمایشگاهی بر روی رفتار لرزه ای هسته بتنی با مقاومت زیاد در دیوارهای کامپوزیت فولادی دو جداره " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مطالعه آزمایشگاهی بر روی رفتار لرزه ای هسته بتنی با مقاومت زیاد در دیوارهای کامپوزیت فولادی دو جداره
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Elsevier, Journal of Constructional Steel Research
سال انتشار
2013
کد محصول
1012452
تعداد صفحات انگليسی
14
تعداد صفحات فارسی
31
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی عمران را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1314500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Concrete lled double-steel-plate composite
walls
High-strength concrete

تاریخ انتشار در سایت: 2018-06-02
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید