Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده رياضی /

عنوان ترجمه شده مقاله: یک آماره کاوشی فضایی با شکل منعطف برای شناسایی خوشه ها

در این مقاله، ما یک آماره کاوشی فضایی جایگزین با شکل منعطف (از اینجا به بعد «آماره فضایی کاوشی منعطف» می نامیم) پیشنهاد می کنیم که خوشه شناسایی شده اش می تواند دارای انعطاف شکلی باشد در حالیکه همزمان به همسایه های نزدیک هر ناحیه محدود می شود.

چکیده

پیش ­زمینه: آماره کاوشی فضایی پیشنهاد شده توسط کالدورف بر بسیاری از مطالعات همه­ گیرشناسی برای شناسایی خوشه اعمال شده است. با این وجود، این آماره کاوشی یک پنجره دایره­ ای را برای تعریف نواحی خوشه ­ای بالقوه به کار می ­برد و در نتیجه، شناسایی خوشه­ های غیردایره­ ای واقعی در آن با مشکل مواجه می ­شود. آماره جدید پیشنهاد شده توسط دازمال و آسونکائو برای شناسایی خوشه­ های غیردایره ­ای، قابلیت شناسایی خوشه­ ای با شکل بسیار بی ­قاعده را دارد اما خوشه­ هایش بسیار بزرگتر از خوشه واقعی فرض شده در  آزمایش هاست. 

روش­ ها: ما یک آماره کاوشی فضایی منطعف پیشنهاد می­ کنیم که بتواند خوشه­ های دارای اشکال بی ­قاعده را در همسایگی نسبتاً کوچک هر ناحیه شناسایی کند. به کمک شبیه­ سازی مونت کارلو با فرض مدل­های خوشه­ ای نقاط پرخطر دایره ­ای و غیردایره ­ای متعدد، عملکرد آماره کاوشی فضایی پیشنهاد شده با عملکرد آماره کاوشی فضایی دایره ­ای کالدروف مقایسه می­ شود. برای مقایسه، ما یک توزیع توان دومتغیری جدید پیشنهاد می­ کنیم که به کمک تعداد نواحی شناسایی شده به عنوان محتمل ­ترین خوشه و تعداد نواحی پرخطر موجود در محتمل­ ترین خوشه رده­ بندی می­ شود.

نتایج: آماره ­های کاوشی فضایی دایره­ ای، سطح بالای دقت را در شناسایی دقیق خوشه­ های دایره ­ای نشان می­ دهند. آماره کاوشی فضایی پیشنهادی، توان معمول خوبی دارد و علاوه بر این، توانایی شناسایی خوشه­ های پرخطر غیردایره­ ای به نحو بسیار دقیق ­تر نسبت به خوشه­ های دایره ­ای را دارد.

نتیجه­ گیری: آماره کاوشی فضایی پیشنهاد شده برای اندازه خوشه کوچک تا متوسط تا 30 به خوبی عمل می­ کند. برای اندازه خوشه بزرگتر، این روش عملاً امکان­ پذیر نیست و الگوریتم کارآمدتری موردنیاز است.

1-مقدمه 

سوال در این باره که آیا انواع بیماری را می ­توان در فضا خوشه­ بندی کرد، در مقالات علمی بسیار موردتوجه بوده است [1-4]. اگرچه، آزمایش ­های آماری بسیاری برای خوشه ­های بیماری پیشنهاد شده ­اند، اغلب آزمایش ­ها به علت یک یا دو پارامتر ناشناخته که باید قبل از کاربرد تنظیم شود، دچار مشکلات متعددی می­ شوند. به عنوان مثال، در روش کوزیک و ادواردز [5]، تعداد k همسایه نزدیک نامعین است و در روش بیساگ و نیوول [6]، تعداد موارد برای اندازه خوشه نامعین است. تا جایی که ما می­ دانیم، آماره کاوشی فضایی پیشنهاد شده توسط کالدورف [7، 8] و آزمون رویدادهای فزونی بیشینه تانگو [9، 10] استثنا هستند و آزمایش­های متعددی را در نظر می ­گیرند تا بتوانیم اندازه بیشینه خوشه را تشخیص دهیم. به ویژه، آماره کاوشی فضایی دایره­ای کالدروف در انواع مطالعات همه ­گیرشناسی برای شناسایی خوشه مورد استفاده قرار گرفته است (به عنوان مثال، [11-13] را ببینید)...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " رياضی " با موضوع " یک آماره کاوشی فضایی با شکل منعطف برای شناسایی خوشه ها " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک آماره کاوشی فضایی با شکل منعطف برای شناسایی خوشه ها
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International journal of health geographics
سال انتشار
2005
کد محصول
1012701
تعداد صفحات انگليسی
15
تعداد صفحات فارسی
35
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده رياضی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1314500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده رياضی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


True Cluster
Complete Spatial Randomness
Tokyo Metropolitan Area

تاریخ انتشار در سایت: 2018-06-28
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله رياضی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید