Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده زيست شناسی /

عنوان ترجمه شده مقاله: 16مارکر توالی ساده پلی مورفیسم از توالی های نشان دار خرچنگ چینی Eriocheir sinensis

در این مقاله، ما ریز ماهواره ها را از EST گونه خرچنگ شناسایی کردیم و حضور چند شکلی (polymorphism) در EST-SSRS را نیز بررسی کردیم.

چکیده

 خرچنگ چینی یک گونه مهم دریایی می باشد. دراین مطالعه، ما یکسری توالی های ساده را که نشان دهنده مارک های توالی E.sinensis امی باشد را بررسی کردیم. از بین 40 گونه وحشی خرچنگ بررسی شده، 16 جایگاه پلی مورفیک بودند. تعداد آلل ها در هر جایگاه بین 2 تا 10 متفاوت می باشد. و حدود هتروزیگوت های مشاهده شده بین 0.0667 تا 0.9667 می باشد، در حالی که هتروزیگوتی مورد انتظار بین 0.0661 تا 0.9051  می باشد. این مارکرها برای مطالعات ژنتیکی ساختار جمعیت ها و تنوع بین گونه ای در خرچنگ ها مناسب می باشد.

-1مقدمه

خرچنگ های چینی(Eriocheir sinensis) بومی شرق آسیا هستند که در آب های شیرین زندگی می کنند ولی برای تولید مثل به سمت دریا حرکت می کنند. به طور اقتصادی این گونه بسیار مهم می باشد زیرا مزه خوبی دارد. برای حفظ تنوع ژنتیکی و جلوگیری از تنزل و کاهش جمعیت، فهم تنوع ژنتیکی این گونه بسیار مهم می باشد. به هر حال مطالعات کمی بر روی ساختار جمعیت این گونه در سطح DNA تمرکز کرده اند.

ریزماهواره ها که تکرار توالی های ساده simple sequence repeats (SSRs) نامیده می شوند  توالی­ های تکراری کوتاهی هستند (1-6 bp) که به میزان زیادی در ژنوم یوکاریوتی وجود دارند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید

موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " 16مارکر توالی ساده پلی مورفیسم از توالی های نشان دار خرچنگ چینی Eriocheir sinensis " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
16مارکر توالی ساده پلی مورفیسم از توالی های نشان دار خرچنگ چینی Eriocheir sinensis
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International journal of molecular sciences
سال انتشار
2010
کد محصول
1012703
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
4
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
289 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده زيست شناسی , بيوتكنولوژی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 880000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده زيست شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Chinese mitten crab
Eriocheir sinensis
expressed sequence tags

تاریخ انتشار در سایت: 2018-06-28
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید