Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی عمران /

عنوان ترجمه شده مقاله: ارزیابی نشست ناشی از بار قطار برای تونل متروی ساخته شده در خاک رس اشباع بر اساس یک مدل بنیادی الاستوپلاستیک

ترجمه فارسی مقاله در مورد نشست تونل، آماده دانلود است. این مقاله دارای ساختار زیر می‌باشد: در بخش 'بار ارتعاش قطار'، ابتدا بار ارتعاش قطار بر اساس مدل ریل – متصل کننده-تونل - زیرلایه تعیین گردید. در بخش "مدل تحرک سیکلی و تئوری اتصال آب و خاک"، مقدمه کوتاهی از مدل تحرک سیکلی و نظریه اتصال آب و خاک بیان شده است. در بخش «شبیه‌سازی عددی» نیز محاسبات عددی دو بعدی به منظور بررسی تکامل EPWP و نشست‌های ایجاد شده در سه شرایط مختلف نفوذپذیری ارائه شده‌اند. در نهایت نیز بحث در مورد نتایج عددی ارائه شده است.

چکیده

 در این مطالعه، یک تحلیل اجزای محدود دینامیکی دو بعدی از اتصال (کوپلینگ، جفت شدگی) آب و خاک به منظور بررسی اثر ارتعاشات تکراری قطار برای نشست‌های طولانی مدت یک تونل مترو در خاک رس اشباع انجام شده است. به مشکل نشت تونل مترو نیز با در نظر گرفتن شرایط نفوذپذیری مختلف یعنی کاملا نفوذپذیر، کاملا نفوذناپذیر و نیمه نفوذپذیر بر محیط تونل پرداخته شده است. ابتدا بار ارتعاش قطار با استفاده از مدل ریل – متصل کننده -تونل-بستر (زیرلایه) ارزیابی شده و سپس بر روی یک طول مشخصه برای تحلیل عددی دو بعدی میانگین‌گیری می‌شود. مدل تحرک سیکلی برای شبیه‌سازی رفتار مکانیکی خاک رس نرم اشباع در تحلیل FE استفاده می‌شود. اضافه فشار آب حفره‌ای (EPWP) و نشست تونل در عملیات آزمایشی و عملیات معمول، با استفاده از کد اجزای محدود DBLEAVES  برای شرایط نفوذپذیری مختلف محاسبه شدند. نتیجه گرفته شد که یک EPWP بسیار کم در عملیات آزمایشی تولید می‌شود و سپس در اوایل روزهای عملیات عادی تا حداکثر مقدار افزایش می‌یابد. پس از آن با ادامه ارتعاش قطار، EPWP به تدریج کاهش می‌یابد. نفوذپذیری پوشش تونل نقش مهمی در توزیع EPWP در اطراف تونل ایفا می‌کند، اما تاثیر ناچیزی بر ایجاد نشست تونل دارد. نشست ایجاد شده در تونل به طور عمده ناشی از نشست استاتیکی ناشی از اتلاف EPWP در فاصله بین حرکت قطارها می‌باشد، در حالی که نشست دینامیکی ناشی از ارتعاش دینامیکی در هر ارتعاش قطار تنها بخش کوچکی از کل نشست می‌باشد. با توجه به تحلیل دو بعدی دینامیکی اجزای محدود، نشست نهایی تونل مترو در خاک رس اشباع تا 160 میلی‌متر برآورد می‌شود در حالی که حداکثر مقدار EPWP می‌تواند به 26.55 کیلو پاسکال برسد. اختلاف نشست بین روش عددی و روش تجربی به صورت مفصل بحث شده است.

1-مقدمه

با توجه به گسترش جمعیت و رشد شهرنشینی، بسیاری از شهرها در سراسر جهان با افزایش فشار حمل و نقل مواجه هستند. حمل و نقل ریلی سریع که یک سیستم ترافیکی راحت و امن است، برای کاهش فشار حمل و نقل شهری در سطح جهانی به سرعت در حال توسعه است. تونل‌های مترو در رسوبات دلتا یانگ تسه در چین عمدتا در خاک رس اشباع با روش تونل زنی با سپر ساخته می‌شوند. چنین زمین اشباعی با مشخصات تراکم بالا، مقدار آب زیاد و نفوذپذیری کم توصیف می‌شود....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " ارزیابی نشست ناشی از بار قطار برای تونل متروی ساخته شده در خاک رس اشباع بر اساس یک مدل بنیادی الاستوپلاستیک " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ارزیابی نشست ناشی از بار قطار برای تونل متروی ساخته شده در خاک رس اشباع بر اساس یک مدل بنیادی الاستوپلاستیک
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Underground Space
سال انتشار
2017
کد محصول
1013504
تعداد صفحات انگليسی
16
تعداد صفحات فارسی
33
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
4 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی عمران را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1331000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید