Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده پزشكی /

عنوان ترجمه شده مقاله: استفاده از استاتین نجات اندام را بعد از مداخله‌ برای درمان بیماری شریانی محیطی بهبود می‌بخشد

استفاده از استاتین در بیماران دچار PAD که تحت مداخله قرار می‌گیرند با بهبود نجات اندام و بقا همراه است.
 

چکیده

پیش‌زمینه: استفاده از استاتین به خاطر مزایای آن در کاهش موربیدیته و مورتالیته در تمام بیماران دچار بیماری شریانی محیطی (PAD) توصیه می‌شود. با این وجود، تاثیر استاتین بر نجات اندام در بیماران دچار PAD، بعد از انجام مداخله نامشخص است. ما تاثیر استفاده از استاتین بر نجات اندام و بقای بیماران PAD که تحت مداخله‌ی جراحی یا اندوواسکولار قرار گرفته‌اند را بررسی کردیم.

روش‌ها: 488 بیمار دچار PAD که از سال 2009 تا 2010 تحت جراحی (297 نفر) یا مداخله‌ی اندوواسکولار (191 نفر) قرار گرفتند شناسایی شدند. اطلاعات از پرونده‌های پزشکی الکترونیک و شاخص سوشیال سکیوریتی دث جمع آوری شد. عوامل پیش‌بینی‌کننده‌ی تداوم استفاده از استاتین ابتدا با استفاده از آنالیز تک متغیره و سپس رگرسیون لجستیک چندمتغیره شناسایی شدند. بقا و رهایی از آمپوتاسیونبااستفاده از نمودار کاپلان مایر شناسایی شد و نسبت خطرات تعدیل شده از طریق رگرسیون کاکس به دست آمد.

نتایج: از میان 488 بیمار با مداخله‌ی PAD، 39% غیرسفید پوست، 44% مونث و 41% تحت درمان با استاتین، 56% تحت درمان با داروی ضدپلاکت، 26% تحت درمان با ضدانعقادهای خوراکی، 9% نیازمند به آمپوتاسیون وسیع بودند و 11% بیماران ظرف 88 ماه پیگیری فوت کردند. مصرف‌کنندگان استاتین بیشتر مذکر (p=0.03)، سفید پوست (p=0.03)، سیگاری (P<0.01) و دچار موربیدیته‌هایی مانند بیماری شریان کرونر (P<0.01)،هایپرتنشن (P<0.01) و دیابت (P<0.01) بودند. استفاده از آنتی پلاکت با نجات اندام همراهی نداشت (p=0.13)، اما بقا را بهبود بخشید (P<0.01). درمان آنتی‌پلاکت دوگانه نسبت به تک درمانیموجب بهبود نجات اندام (p=0.4) یا بقا (p=0.3) نشد.  استفاده از استاتین با بهبود بقا (p=0.04) همراه بود. همچنین مصرف استاتین، بعد از تنظیم با توجه به شدت بیماری، عوامل خطر سنتی و استفاده‌ی همزمان از آنتی‌پلاکت با بهبود نجات اندام (نسبت خطر 0.3، فاصله اطمینان 95%، 0.1-0.7) همراه بود.

نتیجه‌گیری: استفاده از استاتین در بیماران دچار PAD که تحت مداخله قرار می‌گیرند با بهبود نجات اندام و بقا همراه است. علی رغم دستورالعمل‌های موجود، استاتین تراپی در جمعیت بیماران PAD ما کم بود و تلاش برای افزایش استفاده از آنها در سیستم مراقبت سلامت، ادامه دارد.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " پزشكی " با موضوع " استفاده از استاتین نجات اندام را بعد از مداخله‌ برای درمان بیماری شریانی محیطی بهبود می‌بخشد " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
استفاده از استاتین نجات اندام را بعد از مداخله‌ برای درمان بیماری شریانی محیطی بهبود می‌بخشد
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of vascular surgery
سال انتشار
2019
کد محصول
1014328
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
13
قیمت بر حسب ریال
1,281,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
600 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده پزشكی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1281500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده پزشكی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Statins
PAD
Amputation
Survival

تاریخ انتشار در سایت: 2021-01-09
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله پزشكی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید