Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده فیزیک /

عنوان ترجمه شده مقاله: اندازه‌گیری فاصله کانونی میکرولنزها با استفاده از روش جاروب Z و انحراف‌سنجی ماره‌ای موازی

در این مقاله جهت اندازه گیری فاصله کانونی میکرولنزها، از یک روش ساده و دقیق مبتنی بر جاروب Z و انحراف‌سنجی ماره‌ای موازی استفاده شده است.

چکیده

در این مقاله جهت اندازه گیری فاصله کانونی میکرولنزها، از یک روش ساده و دقیق مبتنی بر جاروب Z و انحراف‌سنجی ماره‌ای موازی استفاده شده است. یک پرتوی لیزر توسط یک عدسی متمرکز شده و توسط عدسی دیگر دوباره موازی می­شود و سپس به یک انحراف سنج ماره موازی برخورد می­کند. در حضور یک میکرولنز در نزدیکی نقطه کانونی عدسی اول، شعاع انحنای پرتو تغییر می­کند. فریزهای ماره موازی فقط به دلیل واگرایی یا همگرایی پرتو ایجاد می­شوند. با توجه به نمودار تناوب فریز ماره و بدون نیاز به دانستن موقعیت صفحات اصلی، فاصله کانونی میکرولنزها به دست می­آید. این روش ساده، مطمئن تر و کاملا خودکار است. انجام این روش ساده است. از آنجا که در این روش از یک پرتوی لیزر متمرکز شده و روش جاروب Z در فضای آزاد استفاده می­شود، می­توان از آن برای تعیین فاصله کانونی کم میکرولنزهای کوچک بدون محدودیت در اندازه آن­ها استفاده کرد.

1-مقدمه

در سال­های اخیر، میکرولنزها کاربردهای گسترده ای در زمینه ­های مختلف علمی، صنعتی و نظامی پیدا کرده اند [1،2]. میکرولنزها به صورت جداگانه و به صورت یک آرایه در کاربردهای مختلفی مانند متمرکزسازی نور به فیبرهای نوری، اتصال فیبرهای نوری، موازی سازی لیزرهای دیود، سیستم­های تصویربرداری با کیفیت بالا، میکروسکوپ و میکروسیستم­ها، فیلتر فضایی، حسگرهای جبهه موج،LCD  و غیره استفاده می­شوند. مهمترین پارامتر در میکرولنزها، فاصله کانونی و شعاع انحنای آن است....


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " اندازه‌گیری فاصله کانونی میکرولنزها با استفاده از روش جاروب Z و انحراف‌سنجی ماره‌ای موازی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اندازه‌گیری فاصله کانونی میکرولنزها با استفاده از روش جاروب Z و انحراف‌سنجی ماره‌ای موازی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Optics and Lasers in Engineering
سال انتشار
2013
کد محصول
1014342
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده فیزیک را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 968000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Parallel moiré deflectometry
Microlens
Effective focal length

تاریخ انتشار در سایت: 2021-01-13
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید