Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده زيست شناسی /

عنوان ترجمه شده مقاله: تعریفی بر میزان عملکرد ژن با استفاده از منحنی راک (ROC)

در پژوهش حاضر، نشان دادیم که شکل منحنی‌های ROC یک تفسیر بصری و مبتنی بر داده از میزان عملکردهای بیولوژیکی ارائه می نماید. وجود خطوط مستقیم در منحنی ROC نشان می دهد که داده‌ها با بسط یک مجموعه ژن عملکردی به ژن‌های بدون حاشیه‌نویسی همخوانی دارند.

چکیده

انگیزه: فعل و انفعالات پروتئین به ما در درک ارتباط عملکردی ژن ها و نقش آنها در تعیین فنوتیپ کمک می کند. آزمایش‌های موجود، اطلاعات «مرجع» ناقصی را درباره زیرمجموعه محدودی از تعاملات بالقوه در یک زمینه بیولوژیکی خاص ارائه می‌کنند که می‌توان آنها را از طریق روش‌های یادگیری ماشین به کل ژنوم در زمینه‌های مختلف همچون بافت‌ها یا گونه‌های دیگر تعمیم داد. با این حال، ارزیابی عملکرد این روش‌ها همچنان یک چالش مهم محسوب می شود. پیشنهاد ما در این مقاله، ارزیابی تعمیم‌پذیری خصوصیات ژن از طریق شکل منحنی عملکردی آنها می باشد.  

نتایج: در پژوهش حاضر، ما کلاس های هم ارزی عملکردی (FECs)- زیر مجموعه‌ای از ژن‌های حاشیه نویسی شده و بدون حاشیه‌نویسی که مشترکاً به هدایت عملکردها می پردازند- را با بررسی وجود خطوط مستقیم در منحنی‌های ROC که حاصل پیش‌بینی های ژن محور، مانند پیش‌بینی عملکرد یا تعامل هستند، شناسایی می نماییم. FEC ها در انواع داده ها و روش ها بطور گسترده وجود داشته که می توان از آنها برای ارزیابی میزان و ویژگی زمینه ای حاشیه نویسی های عملکردی به روشی داده محور استفاده نمود. برای مثال، FEC ها نشان می دهند که نشانگرهای سلول B را می توان به نشانگرهای اولیه مشترک (10-50 ژن) و نشانگرهای ثانویه بافتی (100-500 ژن) تفکیک نمود. علاوه بر این، FEC ها وجود ماژول‌های کاربردی را پیشنهاد می‌کنند که طیف وسیعی از ژنوم را با مجموعه‌های نشانگرهایی که حداکثر 5 درصد از ژنوم را در بر گرفته و تعمیم های داده محور مجموعه‌های هستی‌شناسی ژن که 40 درصد از ژنوم را پوشش می‌دهند. به منظور ارزیابی بصری و آماری ساده، شناسایی FECها در منحنی‌های عملکردی راه را برای توصیف عملکردهای جدید و افزایش استحکام در تعریف مجموعه‌های ژن عملکردی هموار خواهد ساخت.

1-مقدمه

مشخص کردن ویژگی های عملکردی ژن ها در طیفی از شرایط، گونه ها و سایر اختلالات یک چالش اساسی در زیست شناسی پس ژنوم محسوب می شود. با افزایش اندازه و پیچیدگی مجموعه داده ها، استفاده از روش‌های یادگیری ماشین و تحقیقات هوش مصنوعی برای تجزیه مجموعه داده‌های گسترده برای سیگنال‌های همگرای دقیق ارزشمندتر شده است....


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " تعریفی بر میزان عملکرد ژن با استفاده از منحنی راک (ROC) " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تعریفی بر میزان عملکرد ژن با استفاده از منحنی راک (ROC)
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Bioinformatics
سال انتشار
2022
کد محصول
1016029
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
22
قیمت بر حسب ریال
1,001,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده زيست شناسی , پزشكی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1001000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده زيست شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


ROC curvature

تاریخ انتشار در سایت: 2023-01-09
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید