Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,331,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم اقتصادی " با موضوع " توسعۀ مالی و اقتصاد زیرزمینی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
توسعۀ مالی و اقتصاد زیرزمینی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Research Papers in Economics
سال انتشار
2008
کد محصول
1002890
تعداد صفحات انگليسی
21
تعداد صفحات فارسی
28
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
PDF+Word
حجم فایل
637 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 Abstract

We study the relationship between the underground economy and financial development in a model of tax evasion and bank intermediation. Agents with heterogeneous skills seek loans in order to undertake risky investment projects. Asymmetric information between borrowers and lenders implies a menu of loan contracts that induce self-selection in a separating equilibrium. Faced with these contracts, agents choose how much of their income to declare by trading off their incentives to offer collateral against their disincentives to comply with tax obligations. The key implication of the analysis is that the marginal net benefit of income disclosure increases with the level of financial development. Thus, in accordance with empirical observation, we establish the result that the lower is the stage of such development, the higher is the incidence of tax evasion and the greater is the size of the underground economy

چکیده

در این مقاله ارتباط بین اقتصاد زیرزمینی و توسعۀ مالی را در یک فرار مالیاتی و واسطه ­گری بانکی مورد مطالعه قرار می­دهیم. عوامل با مهارت­ های ناهمگون و مختلف به منظور انجام پروژه های سرمایه گذاری مخاطره آمیز به دنبال وام هستند. اطلاعات نامتقارن بین وام گیرندگان و وام دهندگان دلالت بر یک فهرست قراردادهای وامی دارد که در یک تعادل مجزا، خودگزینی را ترغیب می کند. در مواجهه با این قراردادها، عوامل انتخاب می کنند که چه مقدار از درآمد خود را از طریق معامله کردن انگیزه های خود برای ارائۀ وثیقه در برابر بازدارنده­ های خود برای اجرای تعهدات مالیاتی اعلام کنند. مفهوم کلیدی تحلیل این است که سود خالص نهایی حاصل از افشای درآمد با سطح توسعۀ مالی افزایش می­یابد. بنابراین، با توجه به مشاهدات تجربی، ما این نتیجه را می­گیریم که هر چقدر سطح این توسعه پایین­تر باشد، انگیزۀ فرار مالیاتی و اندازۀ اقتصاد زیرزمینی افزایش می یابد.

مقدمه

اقتصاد زیرزمینی یکی از ویژگی های فراگیر کشورها در سراسر جهان است. اقتصاد زیرزمینی به اشکال مختلف و با درجه های کمتر و بیشتر، وجود داشته است و همچنان در تمام جوامع وجود دارد. اثرات این پدیده بر توسعۀ اقتصادی و اجتماعی می­تواند قابل توجه و گسترده باشد، زیرا در نتیجۀ چنین اقتصادی منابع کمیاب هدر می روند و یا به صورت ناکارآمد مورد استفاده قرار می گیرند، مقررات هدفمند از میان برداشته شده­اند و تضعیف گشته اند، و بودجۀ عمومی به ضرر سیاست دولتی است و آن را وخیم ­تر می­کند. البته، وجود یک بخش زیر زمینی در واقع انعکاسی از انگیزۀ افراد برای پنهان کردن فعالیت های اقتصادی شان است، یا به خاطر اینکه این فعالیت ها اگر در بخش رسمی انجام شوند، کمتر رضایت بخش هستند و یا به خاطر اینکه شروع چنین فعالیت هایی غیر قانونی است. درک اینکه چه عواملی ممکن است چنین انگیزه­هایی را تحت تاثیر قرار دهد، یک روش مهم پژوهش است که در این مقاله آن را دنبال می­کنیم...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم اقتصادی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده علوم اقتصادی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



underground economy
financial development

ثبت سفارش جدید