Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,331,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم اقتصادی " با موضوع " مدل های برنامه ریزی توسعه اقتصادی: یک ارزیابی مقایسه ای " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مدل های برنامه ریزی توسعه اقتصادی: یک ارزیابی مقایسه ای
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Research Journal of Finance and Economics
سال انتشار
2007
کد محصول
1007177
تعداد صفحات انگليسی
20
تعداد صفحات فارسی
34
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
737 کیلو بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

Development economics contain a number of theories, but little research has been conducted on economic planning models. The developing countries’ preoccupation with economic planning provides a rationale for this paper. In this paper, the conceptual affinity among the three models is examined. Markov-Chain (Markov 1914) has been applied to short term market forecasting and business decisions on the firm’s future market share, given a consumer transition from one firm to the next. Leontief's model shows the short term inter-industry interdependence of production functions, (Leontief 1965, 1985). Kooros' model transcends the former two models by providing an optimum resource allocation planning model and the decision criteria, (Kooros, 1995, 1998). This paper provides a comparative analysis of the three models’ structures, similarities, and respective advantages

چکیده

نظریات زیادی درباره ی توسعه اقتصادی وجود دارد، اما تحقیقات کمی روی مدل های برنامه ریزی اقتصادی انجام شده است. تمایلات کشورهای در حال توسعه با برنامه ریزی اقتصادی یک دلیل منطقی برای این مقاله ارائه می کند. در این مقاله، وابستگی مفهومی در میان سه مدل خاص، بررسی شده است. زنجیره ی مارکوف (مارکوف 1914) به پیش بینی کوتاه مدت بازار و تصمیم گیری در  کسب و کار در سهم بازار آینده ی شرکت ها، با توجه به انتقال مصرف کننده از یک شرکت به شرکت دیگر اعمال میشود. مدل لئونتیف وابستگی متقابل بین صنعتی کوتاه مدت از توابع تولید را  نشان می دهد (لئونتیف 1965، 1985). مدل کوروس، فراتر از دو مدل سابق با ارائه یک مدل بهینه تخصیص منابع برنامه ریزی و معیارهای تصمیم گیری وارد این عرصه شده است (کوروس، 1995، 1998). این مقاله تجزیه و تحلیل مقایسه ی سازه های این سه مدل، شباهت ها و مزایای مربوطه را ارائه داده است.  

1-مقدمه

توسعه اقتصادی، متمایز از رشد اقتصادی، ناشی از یک ارزیابی از اهداف توسعه اقتصادی با منابع موجود، شایستگی های اصلی، و تزریق بهره وری بیشتر، فن آوری و نوآوری، و همچنین بهبود در سرمایه انسانی، منابع، و دسترسی به بازارهای بزرگتر است. توسعه اقتصادی از یک جامعه دو سیستمی سنتی به یک چارچوب تولیدی تبدیل شده که در آن هر یک از عوامل دخیلند و از آنها مزایایی براین اساس به دست می آید. توسعه اقتصادی زمانی رخ می دهد که همه اقشار جامعه از اثرات رشد اقتصادی از طریق بهره وری اقتصادی و حقوق صاحبان سهام نفع ببرند...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم اقتصادی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده علوم اقتصادی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Economic Development

ثبت سفارش جدید