Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی كامپيوتر " با موضوع " ترکیب نمایه های آنتولوژیکی با زمینه در امر بازیابی اطلاعات " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ترکیب نمایه های آنتولوژیکی با زمینه در امر بازیابی اطلاعات
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Data & Knowledge Engineering
سال انتشار
2010
کد محصول
1007767
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
24
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
493 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 Abstract

An ontology is a formal conceptualization of a domain, specifying the concepts of the domain and the relations between them. It is however not a straight forward task to use this knowledge for information retrieval purposes. In this paper we describe the concept of an ontological profile, which is a semantic extension of an ontology where each ontology concept is given a description in terms of a vector of weighted keywords. An experiment has been conducted with a prototype search engine using ontological profiles for query expansion. The evaluation shows encouraging results compared to standard keyword based search. Furthermore, we describe the notion of context in an information retrieval setting and address how we can combine semantics and context in search based on query expansion

چکیده

آنتولوژی یک تصور متعارف از یک دامنه است که مفاهیم دامنه و روابط میان آنها را مشخص می سازد. هرچند استفاده از این معلومات برای مقاصد بازیابی اطلاعات امری ساده نیست. در این مقاله، مفهومِ یک نمایه آنتولوژیکی را شرح می دهیم، که یک تعمیم مفهومی از یک آنتولوژی است که در آن به هر مفهوم آنتولوژی، توضیحی برحسب یک بردار از کلمات کلیدی وزن دار داده می شود. آزمایشی همراه با یک موتورجستجوی اولیه انجام شده که از نمایه های آنتولوژیکی برای بسط و تعمیمِ جستار (پرس و جو) استفاده شده است. ارزیابی ها در مقایسه با جستجوی مبتنی بر کلمات کلیدی، نتایج دلگرم کننده ای را نشان می دهند. بعلاوه، مفهوم زمینه را در بازیابی اطلاعات شرح می دهیم و نشان می دهین مه چطور می توانیم مفاهیم و زمینه را در جستجو براساس تعمیم جستار با هم ترکیب کنیم.

1-مقدمه

آنتولوژی ها اکنون در گستره وسیعی از کاربردها مورد استفاده قرار می گیرند و در بسیاری از پروژه های مرتبط با ردو بدل اطلاعات، سودمند بوده اند. به برنامه ها کمک می کند تا با فراهم کردن واژه نامه های عمومی که تمامی مفاهیم مهم را بدون الزام به کاربردهای خاصِ آن حوزه، توصیف می کنند، با هم کار کنند. هرچند، آنتولوژی ها چون به عنوان قسمتی از برنامه های جستجوی مفهومی بکار می روند، تا کنون موفقیت بسیار کمی داشته اند. موتورهای جستجوی مفهومیِ اولیه سعی داشتند تا از مفاهیم و ساختارهای آنتولوژی به عنوان واژه نامه های جستجوی کنترل شده استفاده کنند...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی كامپيوتر در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی كامپيوتر در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Information retrieval
Ontologies
Ontological profiles
Context

ثبت سفارش جدید