Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,397,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی كامپيوتر " با موضوع " مقاله مروری: انتخاب کانال و مسیریابی از دیدگاه شبکه رادیو شناختی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مقاله مروری: انتخاب کانال و مسیریابی از دیدگاه شبکه رادیو شناختی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Elsevier, Computers & Electrical Engineering
سال انتشار
2015
کد محصول
1012484
تعداد صفحات انگليسی
18
تعداد صفحات فارسی
49
قیمت بر حسب ریال
1,397,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

تخصیص طیف ثابت باعث استفاده ناکارآمد از باندهای طیف مجاز شده است، که به همین دلیل شبکه های رادیو شناختی  CRN ها مثل یک راه حل مناسب یا امید بخش پدید آمده است. شبکه های رادیو شناختی به طور فرصت طلبانه از حفره های طیف استفاده می کنند، به عنوان مثال طیف توسط کاربران اولیه ( یا pu  ها یا کاربران دارای مجوز) استفاده نمی شود و طیف به صورت پویا تخصیص می یابد. برای هر شبکه از جمله شبکه های رادیو شناختی، مسیریابی بسیار مهم هست. مسیریابی ستون فقرات ارتباطات، برای انتقال داده ها از یک ماشین به ماشین دیگر در مد چند هاپ  می باشد. یک پروتکل مسیریابی خوب، برای برقراری ارتباط کارآمد مورد نیاز است و پروتکل مسیریابی خوب مبتنی بر استراتژی انتخاب کانال می باشد. بنابراین، یک استراتژی انتخاب کانال خوب برای پروتکل مسیریابی کارآمد نیاز دارد که مسیرها پایدار باشند و برای زمان طولانی تری وجود داشته باشند. در این مقاله، بر انتخاب کانال مشترک و مسیریابی از دیدگاه شبکه های رادیو شناختی تمرکز داریم. در این زمینه، یک بررسی جامع در مسیریابی و انتخاب کانال در CRN  ها  ارائه می کنیم. به ویژه، اهمیت انتخاب کانال مشترک و مسیریابی برای شبکه های رادیو شناختی را برای اولین بار مشخص می کنیم. سپس طبقه بندی و چالش های انتخاب کانال و مسیریابی را با جزئیات مورد بحث قرار می گیرد. مسیریابی با انتخاب کانال کارآمد در شبکه های رادیو شناختی هست که سپس با توصیف استراتژی های مسیریابی متعدد برای شبکه های رادیو شناختی، معیارهای مسیریابی، پارامترهای عملکرد، مدل سازی فعالیت های کاربر اولیه و استراتژی آگاهانه طیف بحث می شود. سپس دستورالعمل هایی برای توسعه پروتکل های مسیریابی کارآمد شرح می دهیم. متعاقبا، در گذشته، یک مطالعه موردی برای استراتژی انتخاب کانال، تخصیص کانال پویای  طیف آگاهانه  (SA-DCA)  ارائه شده است و نشان داده می شود که چگونه مسیریابی می تواند از آن بهره مند شود.

1-مقدمه

در طول چند سال گذشته، بسیاری از شبکه های بی سیم دنبال سیاست تخصیص طیف ثابت بودند.
با توجه به این سیاست تخصیص طیف ثابت، بخش بزرگی از طیف با واریانس بالا در زمان مورد استفاده قرار نگرفت. [1]  به منظور استفاده از طیف کارآمد، شبکه های رادیو شناختی (CRN) ها به عنوان یک راه حل امیدوار کننده پدید آمده است و مشکلات تخصیص طیف ثابت را حل کرده است.  کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) [2]  استفاده از دستگاه های بدون مجوز در باندهای طیف مجاز به این شرط که مجوز کاربر نباید تداخل ایجاد کند تایید شده است. دو نوع از کاربران در CRN  ها  وجود دارد،  یک کاربر اولیه ( PU  و یا کاربران دارای مجوز) که در یک باند مجاز فعالیت دارند و سایر کاربران ثانویه ( SU  یا کاربر بدون مجوز)، که در هر دو باند طیف بدون مجاز و یا بر روی باند طیف مجاز که هر زمان که PU   باند طیف را استفاده نمی کند فعالیت دارد. در حالیکه باند طیف مجاز توسط SU استفاده شود ، اگر PU در باند طیف در هر زمان که دست یابد، و سپس SU  این باند طیف را تخلیه کند و به یکی دیگر با انتخاب طیف از استخر طیف ها سوئیچ می کند [3]  ، در نتیجه PU  نمی تواند تداخل ایجاد کند. این به عنوان دست به دست کردن یا handoff طیف شناخته شده است[1]

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی كامپيوتر در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی كامپيوتر در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Cognitive radio networks
Channel selection
Routing

ثبت سفارش جدید