Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,435,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم اقتصادی " با موضوع " تأثیر تجارت دانش بر توسعه پایدار و پیشرفت فنی متمایل به محیط زیست " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تأثیر تجارت دانش بر توسعه پایدار و پیشرفت فنی متمایل به محیط زیست
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Technological Forecasting and Social Change
سال انتشار
2019
کد محصول
1014565
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
32
قیمت بر حسب ریال
1,435,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

این مقاله مدل نظری جدیدی در خصوص تجارت دانش مبتنی بر نظریه رشد اقتصادی جدید ارائه می­کند و به تحقیق و بررسی تأثیر تجارت دانش بر توسعه پایدار می­پردازد. مدل MSIH-VAR برای آزمودن تأثیر سه نوع تجارت دانش (معرفی مستقیم تکنولوژی، سرریزهای تکنولوژیکی سرمایه­ گذاری مستقیم خارجی (FDI) و مهندسی معکوس محصولات وارد شده) بر توسعه پایداری، تکنولوژی تولید و تکنولوژی زیست­ محیطی، استفاده شده است. معادله واکنش ضربه ­ای نشان می­دهد که کشورهای در حال توسعه تنها از طریق معرفی مستقیم تکنولوژی می­توانند سطوح تکنولوژی زیست­ محیطی خود را بهبود بخشند. برای اثبات تأثیر تجارت دانش بر توسعه پایدار، اصطلاح تعاملی تکنولوژی زیست­ محیطی و تجارت دانش در این تجزیه و تحلیل گنجانده شده­ اند تا مدل صفحه ­ای دینامیکی بدست آید. نتایج تحقیقات نشان می­دهند که تجارت تکنولوژی به شکل معرفی مستقیم تکنولوژی و مهندسی معکوس محصولات وارد شده، می­توانند موجب بهبود توسعه پایدار محلی شوند. در سطح مشخصی از تکنولوژی زیست­ محیطی، تجارت دانش، صرفنظر از شکل آن، تأثیر مثبتی بر توسعه پایدار دارد.

1-مقدمه

رشد اقتصادی و محافظت زیست­ محیطی همیشه در مرکز توجه محققان قرار داشته­ اند. در سال­های اخیر، توسعه پایدار به سیاست اصلی دولت چین تبدیل شده است. با عمیق­تر شدن یکپارچگی اقتصادی و جهانی ­شدن، تعداد زیادی از محققان بر روی تأثیر تجارت بر توسعه پایدار تمرکز داشته ­اند...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم اقتصادی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید