Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی صنايع /

عنوان ترجمه شده مقاله: کاربرد AHP در مدیریت پروژه

ترجمه مقاله درباره کاربرد AHP، آماده دانلود است. در این مقاله، فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) به عنوان یک روش تصمیم گیری بالقوه، برای استفاده در مدیریت پروژه ارائه می شود.

چکیده  

در این مقاله، فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) به عنوان یک روش تصمیم گیری بالقوه، برای استفاده در مدیریت پروژه ارائه می شود. همچنین مشکل آزمایش توانمندی پیمانکار،به عنوان یک مثال، مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار سلسله مراتبی برای معیارهای آزمایش توانمندی و همچنین برای پیمانکارانی که مایل به انجام این آزمایش در مدیریت پروژه هستند، ساخته شده است.با استفاده از AHP معیارهای آزمایش توانمندی را میتوان اولویت بندی کرد و همچنین می توان یک لیست نزولی از پیمانکاران را به منظور انتخاب بهترین پیمانکار برای انجام پروژه، ایجاد کرد. برای بررسی حساسیت و تاثیر پذیری تصمیمگیری نهایی، از تغییرات جزئی، می توان تجزیه و تحلیل حساسیت را به عنوان قضاوت و تصمیم گیری، انجام داد.این مقاله گروه هایی از تصمیم گیری را استفاده می کند که در آنها از AHP  استفاده شده است.مراحل پیاده سازی AHP با استفاده از نرم افزار حرفه ای "انتخاب کارشناس" بسیار ساده خواهد شد، این نرم افزار در دسترس تجاری می باشد و برای پیاده سازی AHP استفاده شده است. امیدواریم که این کار باعث تشویق کارشناسان در استفاده از کاربرد AHP  در مدیریت پروژه شود.

فهرست مطالب

1-مقدمه

2-تجزیه و تحلیل تصمیم گیری چند معیاره (MCDA)

3-فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP)

4-تصمیم گیری گروهی

5-کاربرد AHP در مدیریت پروژه

6-مثال      

7-خلاصه

1-مقدمه 

فرآیند سلسله مراتبی یک روش کمک به تصمیم گیری است که توسط Saaty توسعه یافته است.(27-24) و هدف آن در اولویت بندی کمیت های نسبی برای یک مجموعه از گزینه های داده شده بر روی یک مقیاس نسبت، بر اساس قضاوت تصمیم گیرنده بنا شده است و تاکید می کند که اهمیت قضاوت های بصری تصمیم گیرنده، در برابر اهمیت ثبات مقایسه گزینه ها در فرایند تصمیم گیری، یکسان است.از آنجایی که تصمیم گیرنده مبنای قضاوت های تجربی و دانشی است پس اوست که تصمیم می گیرد و رویکرد AHP به خوبی موافق با رفتار او است.

قدرت این روش این است که عوامل ملموس و ناملموس را در یک روش سیستماتیک سازمان دهی می کند،و یک ساختار راه حلی و در عین حال نسبتا ساده را برای مشکلات تصمیم گیری فراهم می کند. بنابراین با در هم شکستن یک مشکل در یک روش منطقی، با نزول تدریجی مشکل بزرگ به کوچک و کوچکتر،یکی از آنها می تواند از طریق مقایسه زوجی ساده، مشکل کوچک را  به بزرگ متصل کند.هدف از این مقاله معرفی کاربرد AHP  در مدیریت پروژه است...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی صنايع " با موضوع " کاربرد AHP در مدیریت پروژه " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
کاربرد AHP در مدیریت پروژه
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Project Management
سال انتشار
1999
کد محصول
1000230
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
17
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
827 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی صنايع را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 880000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی صنايع در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Analytical hierarchy process; AHP; Project management; Contractor prequali®cation

تاریخ انتشار در سایت: 2013-10-28
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی صنايع در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید