Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر /

عنوان ترجمه شده مقاله: الگوريتم راه‌حل براي مسئله طراحي شبكه گسسته

ترجمه مقاله درباره طراحي شبكه‌ گسسته، آماده دانلود است. مسئله طراحي شبكه گسسته با انتخاب لينك به اضافه وجود يك شبكه راه، با ارائه تقاضا از هر مبدأ به هر مقصد، سروكار دارد.

چکیده

مسئله طراحي شبكه گسسته با انتخاب لينك به اضافه وجود يك شبكه راه، با ارائه تقاضا از هر مبدأ به هر مقصد، سروكار دارد. هدف، ايجاد يك تصميم سرمايه‌گذاري بهينه جهت كمينه كردن هزينه انتقال كلي در اين شبكه است، درصورتي‌كه حسابداري براي رفتارهاي انتخاب مسير كاربران شبكه است. به دليل مشكلات محاسباتي باتجربه با الگوريتم راه‌حل برنامه‌نويسي عددي مختلط دو سطحي غيرخطي با عدد بزرگي از متغيرهاي o-1، مسئله طراحي شبكه گسسته به عنوان يكي از برنامه‌هاي چالش‌برانگيز خيلي مشكل در انتقال مطرح شده است. در اين مقاله، در ابتدا مدل برنامه‌نويسي دو سطحي سنتي براي مسئله طراحي شبكه گسسته معرفي شده است و سپس الگوريتم راه‌حل جديدي با استفاده از مفهوم تابع براي بيان ارتباط مابين جريان‌هاي بهبودي و لينك‌هاي اضافي جديد در شبكه شهري موجود، ارائه شده است. سرانجام، كاربرد اين الگوريتم جديد با دو مثال عددي نشان داده شده است. نتايج عددي نشان مي‌دهند كه اين الگوريتم پيشنهاد مي‌تواند در عمل مؤثر واقع شود.

1-مقدمه

مسئله طراحي شبكه (NDP) درگير تصميم‌گيري بهينه در خصوص گسترش يك خيابان و سيستم بزرگراه در پاسخ به رشد تقاضاي سفر، است. اين موضوع به عنوان عرصه مهمي براي پيشرفت در جابجايي برنامه‌ريزي انتقال مؤثر ظاهر شده است، زيرا تقاضا براي سفر در جاده‌ها به صورت رشد سريعتر نسبت به سيستم‌هاي حمل و نقل شهري‌مان است، درصورتي‌كه منابع در دسترس براي گسترش ظرفيت اين سيستم محدود باقي مانده است. از لحاظ تاريخي، اين مسئله به دو شكل متفاوت مطرح شده است: يك شكل مجزا كه با اضافه كردن لينك‌هاي جديد يا بخش‌هاي شاهراه به شبكه جاده‌اي موجود كه به صورت مسئله طراحي شبكه مجزا (DNDP) ناميده شده است، سروكار دارد، و شكل گسسته كه با گسترش ظرفيت بهينه لينك‌هاي موجود سروكار دارد و مسئله طراحي شبكه پيوسته (CNDP) ناميده شده است. در هر كدام از اين شكل‌ها، هدف NDP، بهينه‌كردن اندازه عملكرد سيستم ارائه شده به صورت كمينه‌كردن هزينه كلي انتقال سيستم است، به‌طوري كه حسابداري براي رفتارهاي مسير كاربران شبكه را انتخاب كند.

در اين مقاله، اين NDP با تعديل سيستم انتقابل با اضافه كردن لينك‌هاي جديد سروكار دارد، يعني، DNDP. هدف از DNDP ايجاد يك تصميم سرمايه‌گذاري بهينه جهت كمينه كردن هزينه انتقال كلي در شبكه است، درصورتي كه حسابداري براي مسير، رفتارهاي كاربران شبكه را انتخاب كند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی كامپيوتر " با موضوع " الگوريتم راه‌حل براي مسئله طراحي شبكه گسسته " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
الگوريتم راه‌حل براي مسئله طراحي شبكه گسسته
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Transportation Research Part B 39
سال انتشار
2005
کد محصول
1000309
تعداد صفحات انگليسی
17
تعداد صفحات فارسی
27
قیمت بر حسب ریال
1,281,500
نوع فایل های ضمیمه
Word+Pdf
حجم فایل
466 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1281500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی كامپيوتر در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Bi-level programming
Discrete network design problem
Solution algorithm
Support function

تاریخ انتشار در سایت: 2013-11-16
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی كامپيوتر در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید