Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده حسابداری /

عنوان ترجمه شده مقاله: مدل های سرمایه انسانی و تفاوت های موجود در حقوق پرداختی بین مردان وزنان

این مقاله به ارائه توضیحاتی در ارتباط با مقاله ای که توسط آقای لیپس در سال 2012 با عنوان " تفاوت حقوق پرداختی بر اساس نوع جنسیت : ارزیابی منطق، عدالت، تبعیض و محدودیت های مدل های سرمایه انسانی" منتشر شده است می پردازد.

چکیده

این تحقیق به ارائه توضیحاتی در ارتباط با مقاله ای که توسط آقای لیپس در سال 2012 با عنوان " تفاوت حقوق پرداختی بر اساس نوع جنسیت : ارزیابی منطق، عدالت، تبعیض و محدودیت های مدل های سرمایه انسانی" منتشر شده است می پردازد. این تحقیق به ارائه برخی از مفاهیم بنیادی اقتصادی در ارتباط با مدل های سرمایه انسانی پرداخته است تا از این طریق به تفاوت موجود در سطح حقوق پرداختی بین زنان و مردان و بحث های مربوط به محدودیت های حاکم بر مدل ها پرداخته شود. در این تحقیق برخی از انتقادهایی که توسط آقای لیپس به مدل وارد آمده بود، مورد ارزیابی قرار گرفته است. نویسنده این مقاله برخلاف نظر آقای لیپس اعتقاد دارد که محدودیت های مربوط به مدل ها در تئوری های مربوط به سرمایه انسانی منظور شده اند و مدل های سرمایه انسانی دارای سهم با ارزشی در ادبیات تحقیقات مختلف در زمینه تفاوت بین حقوق پرداختی مردان و زنان می باشد. نویسنده این مقاله سعی نموده است که با استفاده از تحقیقات خود به تشریح چگونگی امکان ترکیب متغیرهای سرمایه انسانی با متغیر های مربوط به حوزه روانشناسی وهمچنین دیگر حوزه ها بپردازد، تا از این طریق تفاوت های موجود در میزان حقوق مردان و زنان در حرفه های مشخص مورد ارزیابی قرار گیرند. در بخش ضمیمه فهرستی از مطالعات انجام شده در سال های 2011 و 2012 که به بررسی تفاوت های جنسیتی در پرداخت حقوق در کشور های مختلف و همچنین نوع داده های استفاده شده در انجام آن مطالعات می پردازند، ارائه شده است.

1-مقدمه

لیپس در مقاله ی خود به نام « تفاوت حقوق پرداختی بر حسب جنسیت : ارزیابی انطباق با اصول عقلانی » که در سال2012 در مجله یFemenist Forum منتشر شد به ارائه ی مجموعه ای از مشاهدات در ارتباط با کاربرد  مدل های سرمایه انسانی در تشریح تفاوت حقوق پرداختی بین مردان و زنان و همچنین بررسی دلایل اینکه چرا مطالعات انجام شده در زمینه سرمایه انسانی تفاوت های موجود در حقوق پرداختی بین مردان و زنان را ناچیز پنداشته اند ، پرداخته است . طبق عقیده ی او ، به منظور درک تفاوت حقوق پرداختی بین مردان و زنان باید به بررسی مدل های سرمایه انسانی پرداخته شود . نظر به اینکه من با اکثر نظرات او در ارتباط با موارد مؤثر بر سطح حقوق و دستمزد نظیر شغل ، فعالیت پاره وقت و موارد مشابه دیگر و همچنین چگونگی تأثیر گذاری اعمال تبعیض براین موارد موافق می باشم ، در ابتدای تحقیق خود بر مدل های سرمایه انسانی توجه کردم . من به بررسی ریشه های اقتصادی مدل ها و بحث در ارتباط با موارد کاربرد و محدودیت های آن (شامل آنهایی که توسط لیپس مطرح شد) پرداختم . از آنجایی که مقاله لیپس به استدلال های مربوط به بحث سرمایه انسانی پرداخت ، من به این نتیجه رسیدم که تشریح و تفسیر منطق اقتصادی پشتوانه ی آن موارد مفید خواهد بود . من همچنین در این تحقیق به ارائه ی مثال های دیگری پرداختم تا به واسطه ی آن ها بتوانم چگونگی ترکیب متغیرهای سرمایه انسانی را با متغیرهای وابسته به علوم روانشناسی ، اجتماعی و موارد مشابه دیگر نشان دهم، تا از این طریق درک تفاوت موجود در حقوق پرداختی بین مردان و زنان تسهیل گردد. من نیز همانند لیپس در ابتدا به بررسی مطالعات انجام شده در زمینه ی تفاوت های حقوق پرداختی بر اساس جنسیت در سطح کشور ایالات متحده آمریکا پرداختم؛ هرچند که مطالعات مشابهی می تواند در سطح سایر کشورها انجام  شود. در پایان من یک فهرستی از مطالعات انجام شده اخیر (2011 ، 2012) در زمینه ی تفاوت های حقوق بر حسب جنسیت که در کشورهای مختلف جهان با استفاده از روش های علمی مختلف انجام شد را ارائه کردم ...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم اجتماعی " با موضوع " مدل های سرمایه انسانی و تفاوت های موجود در حقوق پرداختی بین مردان وزنان " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مدل های سرمایه انسانی و تفاوت های موجود در حقوق پرداختی بین مردان وزنان
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Springer
سال انتشار
2012
کد محصول
1000345
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
48
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
255 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده علوم اجتماعی , حسابداری را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1083500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده علوم اجتماعی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Human capital models of earnings
Gender pay gap
Salary discrimination against women

تاریخ انتشار در سایت: 2013-11-30
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم اجتماعی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید