Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده فیزیک /

عنوان ترجمه شده مقاله: شبیه سازی مونت کارلو مربوط به توزیع ذرات باردار در گاز یونیزه:سهم مربوط به چندین برخورد همزمان

وقتی یک ذره باردار در یک پلاسمای کاملا" یونیزه یا نیمه یونیزه حرکت می کند ،اتلاف انرژی وانتقال اندازه حرکت از طریق انواع مختلف برخوردهای الاستیک و غیرالاستیک اتفاق می افتد.

چکیده

وقتی یک ذره باردار در یک پلاسمای کاملا" یونیزه یا نیمه یونیزه حرکت می کند ،اتلاف انرژی وانتقال اندازه حرکت از طریق انواع مختلف برخوردهای الاستیک و غیرالاستیک اتفاق می افتد. در گازهای معمولی ،شامل ذرات خنثی،برهم کنش ها اصولا" برخوردهای دوتایی نزدیک هستند وپارامتر برخورد خیلی کوچکتر از مسیر پویش آزاد میانگین است. در گاز شامل ذرات باردار ،صرفنظرکردن از برخوردهای چندتایی همزمان، یک تقریب خیلی ضعیف است(منظور:تقریب خوبی نیست) ،زیرا نیروهای الکترومغناطیسی نسبت به نیروهای بین اتمهای خنثی خیلی آهسته تر برحسب فاصله کاهش می یابد. در این مقاله ،کد مونت کارلویی ارائه می شود که اثرهای پارامتر برخوردبالا مربوط به چندین پراکندگی در نظر گرفته می شود. 

1-مقدمه

گازهای یونیزه سیستم های دینامیکی بسیار پیچیده ای هستند که از اتمهای خنثی،الکترونها و یونهای آزاد تشکیل شده اند.تبادل انرژی و اندازه حرکت از طرق مختلفی از فرآیندهای مربوط به برهم- کنشهای الکترومغناطیسی غالب،اتفاق می افتد.تحلیل سیستم به وسیله معادله ترابرد،به این معنی است که با بیشتر مشکلات احتمالی که، بیشتر از طبیعت وسیع برهم کنش های کولنی ناشی می شود،می توان مقابله کرد.تقریب متداول برای صرفنظرکردن از برخوردهای همزمان ،اگرچه برای گازهای معمولی صحیح است،اغلب وقتی ذرات غیرخنثی در نظرگرفته می شوند، تقریب ضعیفی است...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " شبیه سازی مونت کارلو مربوط به توزیع ذرات باردار در گاز یونیزه:سهم مربوط به چندین برخورد همزمان " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
شبیه سازی مونت کارلو مربوط به توزیع ذرات باردار در گاز یونیزه:سهم مربوط به چندین برخورد همزمان
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Nuclear Instruments and Methods in Physics Research B
سال انتشار
2004
کد محصول
1000378
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
8
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
word+pdf
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده فیزیک را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 841500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Monte Carlo
Fokker–Planck
Plasmas
Plural collisions

تاریخ انتشار در سایت: 2013-12-09
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید