Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی برق /

عنوان ترجمه شده مقاله: روش برنامه نویسی خطی مختلط- صحیح برای برنامه ریزی توسعه انتقال چند مرحله ای امنیت محدود

مسئله ی برنامه ریزی توسعه شبکه انتقال ( TEP ) در سیستم های قدرت مدرن یک مسئله ی بزرگ، مختلط-صحیح، غیرخطی و غیرمحدب محسوب می گردد.

Abstarct

The transmission expansion planning (TEP) problem in modern power systems is a large-scale, mixed-integer, non-linear and non-convex problem. Although remarkable advances have been made in optimization techniques, finding an optimal solution to a problem of this nature can still be extremely challenging. Based on the linearized power flow model, this paper presents a mixed-integer linear programming (MILP) approach that considers losses, generator costs and the N-1 security constraints for the multi-stage TEP problem. The losses and generator cost are modeled as piecewise linear functions of the line flows and the generator outputs, respectively. The IEEE 24-bus system is used to compare the lossy and the lossless model. The results show that the lossy model provides savings in total cost in the long run. The selection of the best number of piecewise linear sections L is also shown. Then a complete planning framework is presented and a multi-stage TEP is performed on the IEEE 118-bus test system. Simulation results show that the proposed approach is accurate and efficient, and has the potential to be applied to large-scale power system planning problems

چکیده

  مسئله ی برنامه ریزی توسعه شبکه انتقال ( TEP ) در سیستم های قدرت مدرن یک مسئله ی بزرگ، مختلط-صحیح، غیرخطی و غیرمحدب محسوب می گردد. اگرچه پیشرفت های قابل توجهی در تکنیک های بهینه سازی حاصل شده اما یافتن یک راه حل بهینه برای این مشکل می تواند هنوز هم بسیار چالش برانگیز باشد. بر اساس مدل پخش بار خطی، این مقاله یک روش برنامه ریزی خطی مختلط- صحیح (MILP) را ارائه می کند که برای مسئله ی چند مرحله ای TEP، تلفات، هزینه های مولد و کرانهای امنیتی N-1 را در نظر می گیرد. اتلاف ها و هزینه ی مولد به ترتیب به صورت توابع خطی تکه ای جریانهای خط و خروجی های مولد مدل می شوند. سیستم IEEE 24-bus برای مقایسه ی تلفات و مدلسازی آن مورد استفاده قرار می گیرد. نتایج نشان می دهند که مدل سازی گمگشت در بلند مدت موجود صرفه جویی در هزینه می گردد. انتخاب بهترین تعداد برای بخشهای خطی تکه ای L نیز نشان داده شده است. سپس یک چارچوب برنامه ریزی کامل ارائه شده و یک TEP چند مرحله ای در سیستم تست  IEEE 118-bus اجرا می شود. نتایج شبیه سازی نشان می دهند که روش پیشنهادی دقیق و کارآمد است و پتانسیل این را دارد که در مسائل برنامه ریزی سیستم های قدرت مقیاس بزرگ مورد استفاده قرار گیرد.

1-مقدمه

با ظهور بازار های قدرت تجدید ساختار یافته و نیاز به ادغام گسترده ی منابع انرژی تجدید پذیر، قابلیت اطمینان و اقتصاد سیستم های قدرت در سال های اخیر در کانون توجه قرار گرفته است. قابلیت اطمینان و کارآمد بودن یک سیستم قدرت تا قسمت زیادی به این مسئله بستگی دارد که آیا شبکه ی انتقال به خوبی برنامه ریزی شده است یا خیر. یک سیستم قدرت که عاقلانه برنامه ریزی شده تنها فشار عمل زمان واقعی ناشی از مسائل قابل اطمینان را سبک نخواهد کرد بلکه به طور مثبتی در کل بازدهی سیستم قدرت شرکت خواهد داشت.

هدف اصلی برنامه ریزی توسعه شبکه انتقال (TEP) در سیستم های قدرت تعیین یک استراتژی مطلوب برای گسترش شبکه انتقال موجود جهت رسیدن به میزان تقاضای ممکن رشد بار و مولدهای ارائه شده می باشد، در حالیکه قابلیت اطمینان و عملکرد امنیتی سیستم قدرت نیز حفظ می گردد. تابع هدفی که به طور معمول برای TEP استفاده می شود، رفاه اجتماعی را به حداکثر می رساند. به طور کلی مسئله ی TEP در اصل این است، مسئله ی بهینه سازی در مقیاس بزرگ، مختلط- عدد صحیح، غیرخطی و غیر محدب که حل آن بسیار مشکل است. در عمل، TEP نیز یک فرایند نسبتا پیچیده است که نیاز به کار دارد: از جمع آوری اطلاعات تا انتخاب سناریو، از انتخاب سرمایه ی کاندید ازپیش تعریف شده تا مطالعات طرح نهایی انتقال، فرایند برنامه ریزی شامل مجموعه ای از مطالعات می گردد که در آنها مکان، زمان و چگونگی تسهیلات انتقالی مورد نیاز می باشد...


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " روش برنامه نویسی خطی مختلط- صحیح برای برنامه ریزی توسعه انتقال چند مرحله ای امنیت محدود " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
روش برنامه نویسی خطی مختلط- صحیح برای برنامه ریزی توسعه انتقال چند مرحله ای امنیت محدود
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IEEE TRANSACTIONS ON POWER SYSTEMS
سال انتشار
2012
کد محصول
1000878
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
30
قیمت بر حسب ریال
1,397,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
891 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی برق را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1397000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Generator cost modeling
loss modeling
mixedinteger linear programming

تاریخ انتشار در سایت: 2014-04-28
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید